Bjarnemann Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Har i det siste slitt med rett og slett dårlig lyd fra min Nokia 5800. Er litt vanskelig å forklare, men bassen er ikke det samme som før, detaljene i musikken er ikke like tydelige, og musikken fremstår som mer grøtete. Dette problemet varierer også i styrke, noen ganger er lyden helt forferdelig, mens den noen ganger oppleves som helt grei (som i brukbar, ikke som bra). Jeg har veldig lite peiling på slikt, men har resonert meg frem til at enten minijacken er ødelagt, eller at det kan være et SW problem. Det har hendt før at det har oppstått merkelige problemer med en Nokia pga programvare for å si det sånn. Men tilbake til minijacken; Jeg har aldri i mitt hele liv hørt om en minijack som har blitt ødelagt før. Så for meg fremstår det som litt rart at minijacken plutselig skal levere dårlig lyd. Hva tenker dere?`Begynner å bli litt desperat her, så alle innspill er velkommne Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Om du har kortslutting mellom ledningene for høyre og venstre kanal kan vel slike problem oppstå. Du burde teste med andre headset. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Det er nettop dette som er så rart. Hvis jeg kobler til feks Koss, så er lyden akkurat som den skal være. Hvis jeg tar Beats by Dr Dre (som jeg vanligvis bruker), og kobler det til pcen, så er det god lyd. Hvis jeg kobler Beats til en annen 5800 så er det god lyd. Beats funker altså bra med andre lydkilder, men dårlig med mobilen min. Men kobler jeg et annet headsett til mobilen funker det som sagt. Og nei, jeg er ikke gal Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Så det er de to sammen som suger? Rens minijacken din. Kanskje den er skitten. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Har prøvd å blåse og suge i den, men det funket ikke. Ser ikke helt for meg hvordan jeg ellers kan rense en minijack? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Litt sprit og q-tips =) Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Sprit og q-tips funka ikke. Tok derfor mot til meg og reseta hele telefonen, i et desperat forsøk på å få tilbake godlyden. At en SW fiks skulle fikse noe som ser ut som og burde vært en HW feil høres ganske teit ut. Men her funka det faktisk. Nokia-mobiler er rare dyr Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 o_O Bra det funka da =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå