Glenn Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hei. Jeg og samboeren har flyttet til ny leilighet nå. Vi opplever stadig problemer med det trådløse nettet vårt etter vi flytta. Jeg har gjort et søk med inSSIDer, for å se hvor mange nett det er i området og hvilke kanaler de bruker. Jeg ble ganske overrasket da det dukket opp hele 21 trådløse nett i området! De fleste bruker kanalene 1, 6 og 11. Jeg valgte kanal 9, da bare ett annet nett bruker denne kanalen. Jeg forsøkte i dag kanal 4 uten hell. Er det rett og slett for mange nett i området som gjør at WLAN blir ustabilt? Ruteren vi bruker nå er DIR-655, som bruker 2,4 ghz-nettet. Jeg vurderer å gå til innkjøp av 5ghz, da jeg tror at det vil hjelpe på stabilteten. Bruker også forøvrig nyeste firmware på ruteren, 1.31EU. Synspunkter? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hvor mye det blir påvirket er avhengig av signalstyrken på nabonettene kontra ditt eget. Om det er signal/støyforhold eller tekniske problemer, kan du finne ut ved å plassere PC i nærheten av router en stund. Bruk av 11g og 11n krever flere kanaler, så vanskelig å unngå forstyrrelser helt. Har vært endel krøll med Vista/Win7 og drivere i det siste, vet ikke om det kan være problemet i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Tja, nettene er ganske tett plassert her, så jeg har god dekning til en 8-10 nett. Jeg skal forsøke det. Jeg prøvde å deaktivere 802.11n, og da ble alt stabilt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå