Mogge_ Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Har 3 disker på 250GB og skal kjøre de i raid5 om det er mulig. Men har aldri gjort dette før så trenger litt hjelp her.. HK : Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Du har lest manualen? Pleier å stå steg-for-steg instruksjoner der. Endret 11. februar 2010 av Loomy Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Manualen i hva? Prøvde å lese litt i noen guider på nettet her.. Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Kan forklare hvordan jeg har satt opp mitt RAID 1. I BIOS har jeg valgt RAID modus: Gigabyte har vel Award BIOS , men det skulle vel være ganske likt. _____ Jeg har valgt å kjøre software RAID, og bruker Intel Matrix Storage Manager til dette. Har hørt at det egner seg best til RAID 0 og 1. Skal du ha god ytelse må du kjøpe RAID kontroller. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Skal du kjøre raid5 i software er det linux og mdadm som gjelder. For windows så blir det raidkontroller, med mindre du vil ha treeeegt system. Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jepp, akkurat hva jeg også hadde trodd. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 finner ikke diskene mine etter at jeg har satt de opp som raid5.. Skal installere vista men som sagt finner jeg ikke diskene.. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå