CCola Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Heisann! Jeg skal til innskaffelse av MasterCard, og jeg har SpareBank1. I denne banken kunne jeg ikke få siden jeg ikke tjente 150 000,- eller mer iåret. Jeg er student, og det fantes ikke noe der for studenter. Så jeg ringte NordlandsBanken og der måtte jeg ha konto der for å få kortet. Det har jeg egentlig lite lyst til. Så finnes det ikke noen plasser hvor man kan bare få MasterCardet å betale regningen? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 dnb har noe for studenter. jeg har selv dnb student med mastercard. vet ikke hva den øvre kredittgrensa er men jeg satte den på det minste (5000kr) du må være programkunde da (dvs ha både visa og mastercard osv) Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Gjennom Check-In-programmet til Nordea er det heller ingen krav til minsteinntekt på MasterCard. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Gjennom Check-In-programmet til Nordea er det heller ingen krav til minsteinntekt på MasterCard. Må du ha Visa og/eller være kunde generelt i Nordea da? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Du må være med i Check-In-programmet. http://www.nordea.no/Privat/Kundeprogramme...+år/920362.html Dette krever da at du har en personkonto (som du kan få Visakort til) og ikke har masse betalingsanmerkninger og lignende. Visakortet har forøvrig ingen årspris, så det er ikke noen avgifter du trenger å betale, unntatt de 95 kronene i året for MasterCardet. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hva med slike "bensinkort" eller liknende? Er du medlem av Coop, kan du kanskje få der. Eller http://www.365direkte.no/365privat http://www.kash.no/ Her er flere kort samlet http://www.dinside.no/777685/fra-dyrest-til-billigst http://www.entercard.no/content.ap?thisId=81 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Gebyrfri.no kaster omtrent kredittkort etter deg. (Hvis du går i Bogstadveien eller Karl Johan, er dette nesten bokstavelig talt det de gjør ..). Det er riktignok VISA, men det gjør vel stort sett samme nytten. Gratis å ha, men høye renter, så bare bruk det hvis du vet du kan betale ned innen en fornuftig tid.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Vanskelig og vanskelig. Nei, det er ikke vanskelig å skaffe Mastercard i dag. Fikk et Esso Mastercard for en tid tilbake etter å ha fylt ut et skjema som låg på en bensinstasjon. Fikk også Mastercard da eg opprettet et kundeforhold i DnB Nor, og da eg opprettet et kundeforhold hos Skandiabanken her om dagen så fikk eg tilbud om Mastercard der også. Men, de stiller nok visse krav. Har du betalingsanmerkninger blir nok en kredittkortsøknad avvist ganske tidlig i prosessen. I tillegg stiller nok de fleste krav til at du enten har fast jobb, er kunde og medlem av et kundeprogram eller har over en viss minsteinntekt pr måned. Så, det er egentlig bare å prøve(med mindre du har anmerkninger, da bør du avstå å søke frem til de er slettet). Personlig bruker eg nesten kun kredittkort når eg betaler og har spart litt på dette allerede. Anbefales om du har selvkontroll. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 DnB Nor student og Nordea Check-In hiver Mastercard etter deg. Skandiabanken gir deg 10.000,- i kreditt så lenge du ikke har betalingsanmerkning. Disse krever imidlertid at du er kunde/konto. Ellers tilbyr disse Visa kreditt eller Mastercard uten særlig krav til inntekt: - Gebyrfri Visa (Gebyrfri.no) - Flexi Visa Lenke til kommentar
CCola Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg søkte på gebyrfri.no. Er det faktisk bare det jeg trenger å gjøre? Ingen legitimasjonsjekk osv? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Så lenge du enten har webcameraet koblet til eller passet liggende i CDrom-skuffen så er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Daft Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hiver meg på denne. Reiser for tiden mye og er dermed nesten avhengig av et mastercard for å klare meg, men som en student kommer jeg rett og slett ikke over de sekssifrede inntektskravene de fleste som tilbyr mastercard har. Forslag mottas med takk. Til trådstarter: Så at du var Liverpool-fan, så kanskje dette er noe for deg? https://www.liverpoolfccard.no/ Lenke til kommentar
CCola Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Tenkte på Liverpoolkortet, men betingelsene var mye bedre på gebyrfri.no da. Men vurderer det sterkt. Lenke til kommentar
Daft Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Så det selv i etterkant, at å nevne Liverpool-kortet kanskje ikke var det beste forslaget jeg har hatt. Nettavisen er svært lite fornøyd med det, visstnok. http://www.nettavisen.no/okonomi/privat/article1822081.ece Har pløyd gjennom masse forskjellige sider nå, og det er utrolig irriterende. VISA kredittkort ser det ut til at nærmest blir kastet etter folk, mens mastercard er mer vrient å få tak i. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Hva er hovedforskjellen? Lenke til kommentar
Daft Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hovedforskjellen er vel at VISA og Mastercard ikke kan benyttes på alle steder. Jeg vil f.eks. ha et mastercard fordi jeg er lei av at VISA-kortet mitt ikke blir akseptert når jeg står i kassa uten kontanter og skal prøve å betale. Tviler dog på at det er noe stort problem her i Norge, siden man har bankaxept på de fleste kort også. Annet enn det tror jeg kort-typene i stor grad er like. Muligens noen små forskjeller innen betingelser, men det kommer nok mest ann på hvor kortet er bestilt fra. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Fikk svar fra gebyrfri.no nå med følgende: Vi har dessverre for lite informasjon om deg til å kunneferdigbehandle søknaden din. I den forbindelse er det fint om du enten sender oss kopi av lønnslippen for den siste måneden, eller kopi av siste ligning. Husk å merke henvendelsen din med ditt fødsels- og personnummer. Informasjonen kan du enten sende oss på faksnummer 21 08 33 20, eller du kan sende den i posten til følgende adresse: Gebyrfri.no/Santander Consumer Bank PO-Box 177 N-1325 Lysaker Vi ser frem til å høre fra deg. Med vennlig hilsen Santander Consumer Bank Sender inn siste lønnslipp, jeg. Og det tok jo under et døgn for å få svar, så det var jo herlich. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Jepp, regnet egentlig med det. Men jeg får jo stipend i tillegg. Skal jeg kanskje sende med en utskrift fra nettbanken med det også? Jeg jobber jo bare litt på fritiden, så jeg har jo bare 5-6K i mnd+stipend, så kanskje 12k tilsammen i gjennomsnitt. Det holder til 5K ca MasterCard? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Eg vet ikke hvilke grenseverdier de har for de forskjellige kredittene du kan få, men om de ikke har all nødvendig dokumentasjon tilgjengelig når de avgjør søknaden så kan det jo hende de avslår siden de ikke vet alt. Så, dokumenter mest mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå