archongamer Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 hehe, det var en spøk da gutta, bare passet så godt etter det haglet med beksyldninger på forrige side Helt enig han tok et klokt valg. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg tror ikke ordet ydmyk er det du leter etter i denne situasjonen. Det har en helt annen betydning. Om du skulle være ironisk er den ikke så lett å forstå. Kanskje litt teit ordlegging, men ja, jeg var ironisk og mente at dama burde vært litt mer ydmyk over det hun har oppnådd hittil i OL og heller bremse ned på uttalelsene ovenfor Bjørgen Hun ble jo selv tatt for doping før forrige OL, men fikk ble fritatt ganske fort fordi "dopingen" hun brukte var medisin og smertestillenede for en kneskade, som da blir ganske på lik linje med astmamedisinen til Bjørgen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Ironi er vanskelig skriftlig. Men jeg synes at argumentet til Kowalczyk var så fint jeg. Hun sier at "Marit presterer bedre når hun tar astmamedisinen". Det er jo faen ikke rart da? Uten den hadde hun jo ikke fått puste!! Dessuten kunne jo Kowalczyk brukt den medisinen sin i hele kroppen med tanke på hvordan den var. (Uttalelse fra kompis av meg). Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Kowalczyk er tydligvis ganske bitter etter tapene mot Bjørgen, i tillegg til at de forsøkte å diske henne. Har lest litt forskjellig om misbruk av astmamedisin, men det jeg har lest om at astmamedisin skal hjelpe ytelse nevneverdig har vært uklart for å si det mildt. Som idrettsutøver og astmatiker nesten så lenge jeg kan huske, har jeg lite forståelse for hvordan astmamedisin skal hjelpe noe for en ikke-astmatiker. Det finnes stort sett to typer astmamedisiner (som gjerne er blandet): En som virker mot oppsvulmende slimhinner, og en som roer ned musklene rundt luftrøret. Hvis man ikke sliter med dette, hjelper det selvsagt lite å ta medisin mot det. Mulig det kan virke en smule avslappende på hele kroppen. Ut i fra det jeg leser i VG, virker det som Kowalczyk har null forståelse for hvordan det er å ha astma. All normal astmamedisin står forresten på dopinglistene til Antidoping. Men dette har nok mer med å ha kontroll av bruken. Om det skjer vil enkelte få boblen sin sprekt hva syn på "uskyldige" Norge gjelder. Om det ikke skjer vil boblen bare blåses videre opp, om det da er mulig Det er en helt annen dopingkultur her enn i Øst-Europa og USA. Tror det eller ei -- slik er det. Men, om vi tar utgangspunkt i at folk som Dæhlie, Alsgård, Ulvang og co. i sin tid var rene så er det merkbart hvordan vi de siste årene har mistet mye av det forspranget vi hadde. Enten har vi vært dårligere enn andre land til å utvikle talent, som er merkelig da OL i 94 burde ha gitt en blomstringseffekt og rekruttering som burde tjent oss godt fra 2000 og ut (men det skjedde vel ikke akkurat?) eller så har vi blitt tatt igjen på andre måter. Norge hadde store fordeler på 90-tallet på skifronten. Fordeler som nå stort sett er utjevnet. Ville hun? Jeg nevner: * Jan Ullrich * Bjarne Riis * Eric Zabel Riktignok er det en stund siden, og en annen idrett med en helt annen kultur - men alikevel, absolutt ikke umulig. Forskjellen var at alle inne i systemet visste at Riis og Ullrich dopet seg. Så ja -- det var en helt annen kultur og tid. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Argumentet hennes er jo veldig bra. Om Norge ikke har noe å skjule, hvorfor bry seg? Om en eller annen norsk leder mener at Kowalczyk jukset og skøytet under klassiskdelen, hvorfor bryr Kowalczyk seg om hun mener hun ikke gjorde det? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Argumentet hennes er jo veldig bra. Og hvorfor det? Fordi Marit ikke hadde greid å puste uten den medisinen? Det blir jo mere et NO SHIT argument. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Astmamedisiner hjelper betraktelig på prestasjonsevnen (utifra erfaring). Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Om jeg skal stole på det jeg har lest vil denne medisinen i beste fall gi en diameter på pusterøret tilsvarende hva en frisk person har. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Gud som jeg skal flire dersom Kowalczyk blir tatt for doping i dette OL. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Argumentet hennes er jo veldig bra. Og hvorfor det? Fordi Marit ikke hadde greid å puste uten den medisinen? Det blir jo mere et NO SHIT argument. Trodde det kom frem i resten av posten at det var ironi. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 OLs første dopingsak Riktignok kun i en forkjølelsesmedisin, men velger å poste ettersom tråden er stille. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Karma Ler av polakkene! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå