Gå til innhold

OL2010:Doping-tråden. Diskusjon om alt rundt doping


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Mange tippere her inne som tydeligvis var for raske med å dømme Russland.

Jeg har inntrykk de tar doping på alvor nå frem mot sitt eget OL, og tviler på vi får se doptatte russere dette mesterskapet.

Men er jo allrede noen som er tatt i år, så tviler ikke på at det blir flere..

 

Gjenstår jo å se det, men jeg tviler som sagt på at vi får flere under OL.

Blir noen tatt kan de vente seg rimelig hard reaksjon hjemmefra, da selv Putin har sagt dette er svært alvorlig nå som russerne skal arrangere OL, så jeg tviler på de tør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett opp nye lister, folkens!

 

- Ingen russere er involvert

Problemet er at kilden er - nettopp - en russer.

 

Som jobber for det russiske antidopingbyrået, så han er vel en ganske troverdig kilde, russer til tross. De fleste russere som er tatt i år er jo tatt av denne mannen og hans kolleger i russland, så de tar nok problemet seriøst og er til å stole på.

Lenke til kommentar
Men, om vi tar utgangspunkt i at folk som Dæhlie, Alsgård, Ulvang og co. i sin tid var rene så er det merkbart hvordan vi de siste årene har mistet mye av det forspranget vi hadde.

 

Helt umulig å si selvsagt. MEN min tanke om disse løperne er igrunn følgende:

 

Dæhlie er jo en Northug type når det kommer til vilje. Og det Norge var laaaaangt foran de andre nasjonene på var høydetrening. Og f.eks høydehus var jo en ting nordmennene satte igang. Det kan hvertfall forklare enkelt at forspranget har skrumpet inn, da høydetrening er en svært enkel måte å oppnå gode resultater på...

 

Skulle eg pekt på en som i tilfelle skulle vært dopet av de norske i gulltida så må det nesten være Alsgård. Men det er kun grunnet hans enorme evne til å komme i toppform når OL/VM nærmet seg. Og hans enorme svingninger på dagsformen.

 

Naivt? Meget mulig :D Men det er ikke til å stikke under en stol at Nordmenn har ikke blitt tatt, den historien kan ikke finner og russere hjemme seg bak. Der har det jo nærmest vært en tradisjon å dope seg.

Lenke til kommentar

De sa tidligere at det var utholdenhetskonkurranser det var snakk om, så jeg tror ikke Hockey er involvert.

 

De kan ikke gå ut med navn før man er hundre prosent sikker på at personen er skyldig.

 

Det er ikke så lett å regne seg til noe som helst siden sakene sprer seg over tid, og det kan være snakk om både saker som allerede er kjent og saker som ikke er kjent. Er ikke sikker på om det var slik at de stoppet alle før de kom til landsbyen, eller om de har sendt noen hjem, men hvis alle ble stoppet før de i det hele tatt kom til OL, er det ekstra vanskelig å spekulere, da man ikke vet om en utøver ikke er i OL pga doping, eller pga av han ikke ble ansett som god nok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...