hean Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Fett! Da skal de sikles i Dopingnyheter. Tipper det er mange av sakene som dreier seg om blodverdier. Altså ikke rein doping, men noe som kan forekomme om man trener i høyden og ikke drikker nok. Det tror nok jeg også siden det er så mange som 30 stk... Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Galt å trene i høyden og drikke lite da? Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Forklare? Tror det var en spøk... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ingen spøk. Om man trener hardt i høyden og blir dehydrert og ikke er flink til å drikke kan man få unormalt høye blodverdier. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Altså, det er ingen fordeler ved det? Du bare blir antatt for å ha tuklet med blodverdiene selv om det ikke var meningen i utgangspunktet? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Det er jo fordeler med å trene i høyden, men det er en annen sak. Man få vel bedre oksygenopptak eller noe... Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Altså, det er ingen fordeler ved det? Du bare blir antatt for å ha tuklet med blodverdiene selv om det ikke var meningen i utgangspunktet? Det er jo ikke doping å drikke lite og trene i høyden. dessuten tror jeg ikke det lønner seg og være dehydrert under skiløp. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Grunnen til blodgrensa er jo helseårsaker. Ikke bare fordeler. For man kan gjøre lovlige grep for å forbedre hemoglobinnivået. Men man kan også bruke ulovlige. Og eg tipper det blir gjort tidvis opp til maksgrensa. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Gleder meg til å se hvem disse er. Tviler på noen norske navn der. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Er vel mest sansynlig at det er noen Russere og/eller Østerikere. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg godter meg i hjel om det er nordmenn på den lista. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Tenk hvor sykt det hadde vært med Northug, Hattestad, Bjørndalen, Hegle Svendsen, Alle hopperne, Moan og Lund Svindal på listen... Da hadde jeg begynt å gråte. På ekte. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg godter meg i hjel om det er nordmenn på den lista. -1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Mitt tips: 20 Russland 5 Finland 3 Østerrike 1 Tyskland 1 Sveits Wild guess, men treffer nok med russerne. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Mitt guess: Russland Kina (Ja, jeg tror de har noe ugler i mosen) Ukraina Estland Hviterussland Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Det kom i går at det norske og sveitsiske landslaget ikke var blitt testet på 2 uker, mens Vylexanin sa det var 2 dager siden han var blitt testet. Ikke at jeg skal forhåndsdømme noen, men... Det første som også slår meg at med ett antall på 30 stk. må jo dette være organisert og dermed er trolig de fleste dopingtatte fra én eller to nasjoner. Da tenker man selvfølgelig Russland, men men vi får se. Men skal jeg være ærlig forundrer det meg ikke om mange av de dopingtatte er Canadiere. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg godter meg i hjel om det er nordmenn på den lista. Om det skjer vil enkelte få boblen sin sprekt hva syn på "uskyldige" Norge gjelder. Om det ikke skjer vil boblen bare blåses videre opp, om det da er mulig Men, om vi tar utgangspunkt i at folk som Dæhlie, Alsgård, Ulvang og co. i sin tid var rene så er det merkbart hvordan vi de siste årene har mistet mye av det forspranget vi hadde. Enten har vi vært dårligere enn andre land til å utvikle talent, som er merkelig da OL i 94 burde ha gitt en blomstringseffekt og rekruttering som burde tjent oss godt fra 2000 og ut (men det skjedde vel ikke akkurat?) eller så har vi blitt tatt igjen på andre måter. Er bare glad dette kommer i forkant av OL og ikke etter en OL-konkurranse. Selv om det jo fortsatt er en mulighet at dopere starter, selv om det her skjer en kraftig innskrenking. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Vi er ikke uskyldige, vi har råd til å være i forkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå