siDDis Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Eg har ein database som skal klonast til eit anna namn. Eg har prøvd å ta backup men når eg prøver å gjenopprette den til ein ny database så klager SQL Server Studio over at databasen du prøver å gjenopprette til ikkje er den rette. Finnes det andre måter å få dette til? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Eg har ein database som skal klonast til eit anna namn. Eg har prøvd å ta backup men når eg prøver å gjenopprette den til ein ny database så klager SQL Server Studio over at databasen du prøver å gjenopprette til ikkje er den rette. Finnes det andre måter å få dette til? Backup/restore er den enkleste måten. Har gjort det mange ganger, men husker ikke skjermbildene i hodet akkurat nå. Å bruke Management Studio er det enkleste. Du kan selvfølgelig leke L33T og skrive RESTORE DATABASE statementet selv, men det er bare masse ekstraarbeid Denne linken forklare hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Fant ut av det, måtte inn i options tabben for restore og velge nytt filnamn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå