fmunir Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Kan dere anbefale meg hva slags komponenter jeg bør velge ? Er det noen som driver med dette idag som har skikkelig peiling ? Jeg skal også ha en DV Video Kamera + Redigeringskort....anbefalinger ? Mvh Farrukh Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 kom med et budsjett her da..så skal vi finne noe for deg..har du 10 000, 50 000, 500 000? AKIRA Lenke til kommentar
fmunir Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Budsjettet er ca 30.000,- (35.000,-) Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jeg driver med Video red. på pc'en. Hva vil du ha anbefalinger til? pc eller redieringskort? Gå for Pinnacle Pro-One! Jeg har DV500Plus og er fornøyd. Nå er den kjempebillig også... Lenke til kommentar
fmunir Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Åssen PC bruker du da ? Pro-One er meget dyr! Men derimot 500plus kunne vært noe. Kan du nevne spesifikasjonene på PC`en din ? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Vel, kanskje: - Meget bra lydkort - Minst 1,4GHz CPU - Minst 512MB RAM - Meget bra skjermkort, gjerne med TV-ut og video-inn - Ett-eller-anna FireWire... (En Mac-G4-boks.) Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Min gode venn som jobber fulltid med videoredigering og bruker Avid (dyrt) kjører en Pentium 4 1,6 Ghz i850 maskin. Jeg fikk han til å sjekke hvor lang tid han brukte på endel vanlige oppgaver. Han brukte 13minutter. Vi hadde nemlig hatt en diskusjon omkring AMD vs Intel om stabilitet etc. Vi gjentok testen på min Amd 1,4Ghz t-bird DDR maskin og vi brukte 9min på samme oppgave. Han var mildt sagt overasket, jeg var i grunnen ikke fullt så overasket:) Poenget er at de kan gjerne kjøpe en AMD Xp basert maskin. Jeg vil anbefale deg et system med Amd Xp 1800+, et KT266A basert hovedkort, et Audigy lykort, da får du gratis firewire (det er litt tregere enn et firewire kort, men det gjør ingenting så lenge du bruker det til DV redigering!!) Kjøp også gjerne et Ati 7500 kort så får du dual skjerm løsning. Når det gjelder video redigeringskort så er ikke jeg noen ekspert, men pinnacle og matrox har gode løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå