Cemi Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Vi skal levere en matteoppgave via datamaskin, og da jeg har levert inn min bærbare datamaskin til reperasjon så har jeg ikke mulighet til å scanne håndskrevne ark ettersom skriveren ikke vil scanne med 64 bits driver på denne maskinen Derfor lurer jeg på om noen kan navnet på et program som kan brukes til å føre inn matte i word, som har en "prøveperiode", så på mathlab men måtte igjennom masse registreringer og bli kontaktet av en representant for å se om jeg trengte det o.s.v. Finnes det noen andre muligheter? Google var lite hjelpsom i dag. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 OpenOffce med Excel, kopiere valgte område inn i word = done. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Excel har vel ikke noen enklere måter å skrive rot tegn, brøker, opphøyd i o.s.v. enn vanlig formeleditor i word? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 I Word 2007 kan du velge Insert -> Equation (helt til høyre). Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 MathType. Vet ikke helt hva du mener med "føre inn matte", men ... De som lager MathType er forøvrig de samme som lager Word's egen Equation Editor. (En tilleggsmodul som følger med Word men som ikke installeres automatisk.) Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 MathType var det egentlig jeg lette etter ja! Mange takk Husket vi brukte et slikt på videregående, men kunne ikke huske navnet eller få tak i noen av de jeg hadde matte med. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 MathType er ikke fritt programvare.. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 MathType er ikke fritt programvare.. Derfor lurer jeg på om noen kan navnet på et program som kan brukes til å føre inn matte i word, som har en "prøveperiod Det har 30 dagers prøveperiode, trenger bare å føre inn en gang til jeg får tilbake den andre pc'n så jeg kan scanne dem inn igjen Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Sorry, leser nesten aldri førstepost Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 For å skrive matte er LaTeX en soleklar vinner ... Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Da må du jo lære deg LaTex først ..... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) For å skrive matte er LaTeX en soleklar vinner ...Einig, men som han under deg nemner krev det litt innsats for å kome igang. For ein mjuk start kan ein prøve LyX – bruker LaTeX i bakgrunnen, men ein treng ikkje sjå ein einaste kode. Menmen, eg reknar med trådstartar er godt i gang med MathType allereie, so han får eventuelt vurdere det til ein seinare anledning. Google docs Docs bruker faktisk LaTeX dei òg, såg eg no. I formelredigeringa der bruker ein LaTeX-syntaks, og det vert kompilert til ei PNG-fil av Docs, og lagt inn i dokumentet. Endret 11. februar 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Har du office installert? Skal fortelle deg om en godt gjemt hemmelighet. Start søk på datamaskinen, søk etter eq. I noe alla C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Equation\ vil du finne et program som heter EQNEDT32.EXE Kjør dette. Og voila formelredigering som standalone applikasjon kontra å sette inn direkte i Word. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå