kaffi Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hei Jeg har stort sett bestemt meg for å anskaffe ett Olympus E-620 kit, hvilke pakker burde jeg se på? å hvilke burde jeg unngå? Det er jo en del forsjellige Kit i forsjellige prisklasser. Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Både fotovideo og fotomagasinet.no selger i følge prisguiden kit med 14-42, 40-150 og hld-5 batterigrep til 6995,-. Selv startet jeg med standardpakken til en tusenlapp mindre og oppgraderte senere med en 70-300mm og en 14-54mm, noe som har kostet en del penger. 40-150mm får forresten masse skryt her omkring. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hei Jeg har stort sett bestemt meg for å anskaffe ett Olympus E-620 kit, hvilke pakker burde jeg se på? å hvilke burde jeg unngå? Det er jo en del forsjellige Kit i forsjellige prisklasser. Standard kit er med 14-42, ellers kan den komme i double kit, da med 14-42/40-150. Noen av pakkene er også med batterigrep. Jeg ville ha startet med standard-kitet for så å senere vurdere hva du trenger. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Hva med filter for objektivet? Er det noe å anbefale her? Tenker egentlig på noe til 2-300 kr, som i hovedsak skal beskytte objektivet som er i bruk Endret 11. februar 2010 av kaffi Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ikke kjøp filter! Bruke heller solblenderen som følger med. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Hva med filter for objektivet? Er det noe å anbefale her? Tenker egentlig på noe til 2-300 kr, som i hovedsak skal beskytte objektivet som er i bruk Det generelle rådet jeg har fått selv og observert andre har sagt er at filter (da er det som regel snakk om UV-filter) er unødvendig. Solblenderen som Kenneth sier er en vel så god beskyttelse... Endret 11. februar 2010 av Xtra Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hva med filter for objektivet? Er det noe å anbefale her? Tenker egentlig på noe til 2-300 kr, som i hovedsak skal beskytte objektivet som er i bruk Beskyttelselsfilter skal du ikke bruke. Det er djevelens verk Litt mer nyansert: Butikkene vil gjerne pushe på deg filtre fordi de tjener gode penger på det. Et beskyttelsesfilter kan være nyttig i ekstreme tilfeller - steder med massse vind + sand og/eller sjøsprøyt. Men da må du kjøpe et dyrt beskyttelsesfilter. Og de koster da nesten like mye som et nytt objektiv! De billige vil ofte forringe bildekvaliteten - særlig når du har sterke lyskilder i bildet ... Hvis du vil kjøpe noe i butikken som de tjener godt på; så kjøp et originalbatteri. Det har du bruk for. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Ok, takker for svarene, da stryker jeg filter fra listen, er det noe annet ut i ekstrautstyr som er greit å ha ? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 I tillegg til kameraet (hus+objektiv): Må ha: Minnekort. Gjerne to (f.eks. 2x 4Gb) rimelige. Kunnskap: Lån en fotobok på biblioteket. De har et utmerket utvalg. Bør ha: PC Bag. Kjekt å ha: Eksta batteri. Minnekortleser, om du ikke alt har dette på PC'n. En fridag + Bussbillettt til et sted hvor du har lyst til å fotografere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå