Gå til innhold

Olympus E-620 kit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både fotovideo og fotomagasinet.no selger i følge prisguiden kit med 14-42, 40-150 og hld-5 batterigrep til 6995,-.

Selv startet jeg med standardpakken til en tusenlapp mindre og oppgraderte senere med en 70-300mm og en 14-54mm, noe som har kostet en del penger. 40-150mm får forresten masse skryt her omkring.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har stort sett bestemt meg for å anskaffe ett Olympus E-620 kit, hvilke pakker burde jeg se på? å hvilke burde jeg unngå?

Det er jo en del forsjellige Kit i forsjellige prisklasser.

Standard kit er med 14-42, ellers kan den komme i double kit, da med 14-42/40-150. Noen av pakkene er også med batterigrep.

Jeg ville ha startet med standard-kitet for så å senere vurdere hva du trenger.

Lenke til kommentar
Hva med filter for objektivet? Er det noe å anbefale her?

Tenker egentlig på noe til 2-300 kr, som i hovedsak skal beskytte objektivet som er i bruk

Det generelle rådet jeg har fått selv og observert andre har sagt er at filter (da er det som regel snakk om UV-filter) er unødvendig.

Solblenderen som Kenneth sier er en vel så god beskyttelse...

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Hva med filter for objektivet? Er det noe å anbefale her?

Tenker egentlig på noe til 2-300 kr, som i hovedsak skal beskytte objektivet som er i bruk

Beskyttelselsfilter skal du ikke bruke. Det er djevelens verk ;)

Litt mer nyansert: Butikkene vil gjerne pushe på deg filtre fordi de tjener gode penger på det. Et beskyttelsesfilter kan være nyttig i ekstreme tilfeller - steder med massse vind + sand og/eller sjøsprøyt. Men da må du kjøpe et dyrt beskyttelsesfilter. Og de koster da nesten like mye som et nytt objektiv! De billige vil ofte forringe bildekvaliteten - særlig når du har sterke lyskilder i bildet ...

Hvis du vil kjøpe noe i butikken som de tjener godt på; så kjøp et originalbatteri. Det har du bruk for.

Lenke til kommentar

I tillegg til kameraet (hus+objektiv):

Må ha:

Minnekort. Gjerne to (f.eks. 2x 4Gb) rimelige.

Kunnskap: Lån en fotobok på biblioteket. De har et utmerket utvalg.

Bør ha:

PC

Bag.

Kjekt å ha:

Eksta batteri.

Minnekortleser, om du ikke alt har dette på PC'n.

En fridag + Bussbillettt til et sted hvor du har lyst til å fotografere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...