Gå til innhold

Hvordan sikre nettverket?

Vektarm

Anbefalte innlegg

har jensen extreme-n router. har søkt på nettet etter guider, men skjønner ingenting av det. kan noen gi meg en idiotguide for å sikre nettverket? vil han en ordentlig løsning fra folk med peiling, order ikke å lese gjennom innlegg etter innlegg med krangling og diskusjon dere imellom. takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du ha passord på ditt trådløse nettverk?? då må du gå inn på ip-en til routeren...

nja.. kan man legge til nettverkskortet i stedet? jeg har en stasjnærpc som jeg bruker ledning på, men dama har en bærbar pc.

Endret av Vektarm
Lenke til kommentar

Det følger ofte med enten en manual eller CD med ruteren som har guides på lavt nivå beregnet for hjemmebrukere. Der er det ofte skritt-for-skritt-veiledning.

På generell basis må det sies at det er mye bedre å bruke kryptering på trådløst nett enn å fikle med MAC-filtering (tillate kun de nettverkskortene du bestemmer å koble seg til), da sistnevnte er latterlig enkelt å komme rundt.

Lenke til kommentar
order ikke å lese gjennom innlegg etter innlegg med krangling og diskusjon dere imellom.

Når du starter tråden med et sånt innlegg så er det ikke så mye vilje til å hjelpe deg heller. At enkelte tråder utarter i diskusjoner er naturlig når folk/geeks er interessert i teknikk og hva som får den til å virke.

Foreslår at du laster ned manualen for routeren din. I alle slike manualer står det step-by-step-guide for å legge inn kryptering.

Klarer du ikke å gå inn på nettsiden til produsenten og finne manualen, så foreslår jeg at du ber dama om hjelp...

Lenke til kommentar
order ikke å lese gjennom innlegg etter innlegg med krangling og diskusjon dere imellom.

Når du starter tråden med et sånt innlegg så er det ikke så mye vilje til å hjelpe deg heller. At enkelte tråder utarter i diskusjoner er naturlig når folk/geeks er interessert i teknikk og hva som får den til å virke.

Foreslår at du laster ned manualen for routeren din. I alle slike manualer står det step-by-step-guide for å legge inn kryptering.

Klarer du ikke å gå inn på nettsiden til produsenten og finne manualen, så foreslår jeg at du ber dama om hjelp...

kommer en datafyr om noen dager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...