olaberger Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 hei. Tirsdag 11.februar 2010 bestilte jeg en Kunshan W870 fra multicom. Det jeg lurer på er ventetiden, pcns skjermkort er et ATI Radeon 5870 HD noe som er et av de nyere kortene. Vil dette påvirke ventetiden før jeg får pcn? takk for hjelpen =)! Lenke til kommentar
Largie Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ring de som kan svare deg, dvs Multicom. De har begrenset lager og speiler mest sansynlig en underleverandørs lagerstatus. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Bestilte ett headset fra de, og ventet i 4 dager på at de skulle sende det. Ingenting skjedde, så jeg avbestilte. Headsettet hadde de på lager Lenke til kommentar
Professional Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 hei. Tirsdag 11.februar 2010 bestilte jeg en Kunshan W870 fra multicom. Det jeg lurer på er ventetiden, pcns skjermkort er et ATI Radeon 5870 HD noe som er et av de nyere kortene. Vil dette påvirke ventetiden før jeg får pcn? takk for hjelpen =)! Hei multitreg bruker alltid lang tid. Forventet sende dato på ting de har på lager er cirka 1 uke har jeg funnet ut av, og 2 uker for laptop som du kan konfigurere. Uholdbart, holder meg selv vekke. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Leveringstidene varierer, men som regel er leveringstiden ca 1 uke. Professional: når man ikke har det travelt er Multicom en veldig god butikk for de har veldig godt utvalg og gode priser i forhold til mange andre, store nettbutikker. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Som sagt, har du ikke hastverk, så er Multicom en butikk å handle med. Lave fraktpriser og konkurransedyktige priser på sortimentet. Jeg bestilte noen dvd brennere og en cpu nå nylig, alt skulle være på lager med beholdning 100+. Men det viste seg at cpuen var på eksternt lager, så det gikk 8 dager fra jeg la inn ordre, til varene ble sendt. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Leveringstidene varierer, men som regel er leveringstiden ca 1 uke. Professional: når man ikke har det travelt er Multicom en veldig god butikk for de har veldig godt utvalg og gode priser i forhold til mange andre, store nettbutikker. Time is money, ergo de er ekstrem dyre. Trådstarter spør etter leveringstid, slutt å mas om pris. Enkelte går ikke på trygd og tjener over 450k året. Endret 15. februar 2010 av Professional Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Time is money, ergo de er ekstrem dyre.Merkelig at folk bestiller ting fra utlandet da, kanskje de ikke har fått med seg denne læresetningen? Endret 14. februar 2010 av mandela Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 postet en off topic video i stedet for et wallbash smil Har man virkelig dårlig tid, så handler man i en fysisk butikk. Har man litt dårlig tid, kan man kanskje satse på en eller annen nettbutikk som av erfaring har rask leveringstid osv. Lenke til kommentar
olaberger Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 postet en off topic video i stedet for et wallbash smil Har man virkelig dårlig tid, så handler man i en fysisk butikk. Har man litt dårlig tid, kan man kanskje satse på en eller annen nettbutikk som av erfaring har rask leveringstid osv. selvfølgelig handler man i en butikk hvis man har dårlig tid, bare ett problem. Jeg har vært rundt på alle butikker og spørt etter en bærbar som kan brukes til gaming, vet du hva de kommer opp med? no skole pcer til 6-8000 og sier at dette er kvalitet og kraftige saker -.- blir nesten litt oppgitt. så måtte bestille fra multicom der jeg kan få den type pc jeg vil ha for en god pris. Men uansett så har jeg hørt at multicom sjeldent overskrider leveringstidene de lover. Forresten slik ble pcn: Multicom Kunshan W870 -Intel Core i7 820QM 1.73GHz (Turbo Boost opp til 3.06GHz) 8MB Smart Cache 45W -4GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz -500GB Harddisk SATA 7200RPM 2.5" -ATI Radeon HD 5870 1GB -Standard DVD-brenner -MS Windows 7 Professional Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 olaberger, jeg svarte Professional som mener at Multicom har uholdbart lang leveringstid og han derfor holder seg vekk fra dem siden "Time is money, ergo de er ekstrem dyre." Send dem en e-post eller ring og hør hvor langt de har kommet. Lenke til kommentar
olaberger Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 olaberger, jeg svarte Professional som mener at Multicom har uholdbart lang leveringstid og han derfor holder seg vekk fra dem siden "Time is money, ergo de er ekstrem dyre." Send dem en e-post eller ring og hør hvor langt de har kommet. oja hehe men syntes du virkelig 1-2 uker er uholdbart? Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg bestilte en konfigurerbar laptop fra multicom i fjor vår, og sendte e-mail der jeg spurte om leveringstid. De sa at de ikke hadde nok av grunnmodellen (tror jeg) og det kom til å ta ca. en uke. En uke senere var pakken sendt. Så som andre i tråden sier, spør dem. Lenke til kommentar
Unyttigidiot Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg ble så irritert på Multicom for et par uker siden at jeg også avbestilte min ordre. Det som er irriterende er at de skriver 'på lager' på websiden deres, mens de mener at varen er 'på fjernlager'. Jeg bestilte en av disse Logitech fjernkontrollene for en tid tilbake og det tok bortimot en uke før jeg mottok pakken, enda det vitterlig stod at den var på lager. Vanligvis tar det 2-3 dager før jeg mottar bestilte varer fra andre leverandører. Jeg tenkte ikke noe særlig over det ettersom jeg tok det som et isolert tilfelle da Multicom har et godt rykte. Man tenker jo at selskap med et godt rykte leverer minst like godt og raskt som sine konkurrenter. For et par uker siden bestilte jeg en ny vare fra Multicom. Når jeg plasserte min ordre så gjorde jeg ekstra arbeid med å finne en nettbutikk som lå geografisk nært samtidig som at jeg sjekket om varene var på lager. Da Multicom besto begge disse kriteriene, pluss hadde en god pris, valgte jeg å bestille fra dem på nytt. Etter 4 dager sjekket jeg 'Min side' hos dem og varen var fremdeles ikke sendt. Jeg sendte dem en mail påfølgende dag og jeg fikk opplyst at varen var på 'fjernlager'. Dette var andre gangen jeg hadde opplevd dette iløpet av kort tid. Jeg avbestilte umiddelbart og ga dem beskjed om at jeg ikke kom til å bruke dem i fremtiden ettersom deres 'lagerstatus' er villedende. Det vil si at jeg ikke kommer til å bruke dem såfremt ingen andre kan levere eller de har en overlegen pris. Man forventer faktisk en viss kvalitet på leveringstid når en vare er 'på lager'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå