Gå til innhold

Mistet kredittkort, hva nå?

Solid Edge

Anbefalte innlegg

Hei

Var ute på byen for to uker siden, det vil si altså først vorspiel så byen og senere nachspiel hos en kompis. Jeg glemte da selvfølgelig kortmappa hos han, og hadde ikke mulighet for å hente den i dag. I dag da jeg hentet den merka jeg at kredittkortet manglet.

Bare får å fjerne en del tvil så vet jeg med 100% sikkerhet at kompisen min har stjelt det, men det er mulig jeg mistet det hos han. På byen husker jeg også å ha fomlet litt med kortmappa. Så det er mulig jeg mistet det på gulvet, når jeg skulle vise legitimasjon og greier. Kan også nevne at kortet ikke har blitt belastet mens det har vært savnet.

Kortet er fra skandiabanken, og på baksiden står det noe om å ringe et nummer hvis man har funnet det. Regner med at ingen har kontaktet meg personlig på grunn av min mangel på eksistens på gulesider, facebook osv.

Er det sånn at jeg bør sperre det eller er det mulighet får å bare bestille et nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare får å fjerne en del tvil så vet jeg med 100% sikkerhet at kompisen min har stjelt det, men det er mulig jeg mistet det hos han.

God kompis, men jeg antar at du har skrevet feil her. Beste idéen er å sperre kortet ASAP, ring banken din - de har som oftest døgnåpen sperretjeneste. Deretter kan du bestille deg et nytt kort.

Endret av thomasw
Lenke til kommentar

Sperr tvert, ring og si "jeg har mista kortet mitt" så sender de et nytt til adressen din innen et par dager. Det nye kortet har nytt nummer på. Du kan selvsagt ikke endre adressen kortet skal sendes til over telefon.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...