Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min fortelling om Windows 7 og Internett


Anbefalte innlegg

Ja etter jeg fikk windows 7 har jeg hatt problemer hele jævla tiden med å ha stabilt nett. Den detter ut hipp som happ, og det er en lang og irriterende regle for å fikse den. Denne rettelsen fungerer maks i 2-3 timer, før jeg må gjøre det samme om igjen. Og for at dette skal være spennende å lese, har jeg lagd en liten bildeserie;

 

 

post-62097-1265889928_thumb.jpg

 

 

Noen som har en fjerneste anelse om hvorfor dette skjer? Jeg har googlet om det, og mange andre har samme problem. Dog dette er den eneste måten jeg får det til å fungere da JEG vil det. Restarte ruter funker i 1/10 tilfeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja etter jeg fikk windows 7 har jeg hatt problemer hele jævla tiden med å ha stabilt nett. Den detter ut hipp som happ, og det er en lang og irriterende regle for å fikse den. Denne rettelsen fungerer maks i 2-3 timer, før jeg må gjøre det samme om igjen. Og for at dette skal være spennende å lese, har jeg lagd en liten bildeserie;

 

 

post-62097-1265889928_thumb.jpg

 

 

Noen som har en fjerneste anelse om hvorfor dette skjer? Jeg har googlet om det, og mange andre har samme problem. Dog dette er den eneste måten jeg får det til å fungere da JEG vil det. Restarte ruter funker i 1/10 tilfeller.

 

Ustabil tilkobling i win7 er et kjent problem men en liten snabfix hos meg fikset ihvertfall biffen.

Hva slags nettverkskort sitter i maskina?

 

Forsøk å gjør følgende;

Åpne enhetsbehandling og finn nettverkskortet ditt på lista, gå inn i egenskaper og "Avansert" - På lista under avansert er det på engelsk et valg som heter "Task Offload" vet ikke om dette er det samme på norsk os. Sett denne til "Off" (eller Av).

 

Dette fungerer for blant annet Atheros adaptere og så vidt jeg vet skal det også fungere for et par andre merker.

Lenke til kommentar

Norsk OS er alltid så festlig å forholde seg til når en selv sitter på engelsk :p

 

Først inn i System egenskaper (Datamaskin egenskaper??), deretter er det Enhetsbehandling og til sist egenskapene for nettverkskortet - Ser noenlunde slik ut:

post-142164-1265898223_thumb.jpg

 

nVIDIA - Er faktisk usikker på om dette vil fungere på nForce korta..

 

Se om disse innstillingene gjør noe for deg (Jau, engelsk... hehe):

- snipp fra engelsk forum -

LAN port configuration:

Sleep on disconnect: enabled

flow control: disabled

interrupt moderation: disabled

ip checksum offload: disabled

jumbo packet: 9014 bytes (this might have no effect for you)

ALL large send offloads: disabled

BOTH low power: enabled

network address: not present

priority & vlan: priority enabled

receive side scaling: disabled <-Denne

speed/duplex settings: auto

ALL TCP & UDP offloads: disabled

vlan id: 1

ALL wake ons: enabled

Endret av Phido78
Lenke til kommentar
Noen som har en fjerneste anelse om hvorfor dette skjer?

Jeg ville i hvert fall ha sørget for å ha satt opp noen DNS-servere ...

I bilde 3 har du huket av for "Bruk følgende ...", men du har ikke skrevet noe inn i de to boksene under.

 

Det gjør jeg av den grunn at den eneste måten for at jeg skal få fikset internetten med å bruke "Feilsøk problemer" er ved å skrive inn den siste IP-adressen ruteren gir ut, og deretter starte på nytt og la pcen selv finne ut at den ikke bruker korrekt oppsett.

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...