Gå til innhold

Kjøp av ishockeyutstyr

2new

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper du ishockeyutstyr ?

Har vært innom en del sportsbutikker rundt og i Oslo, men ingen har et ordentlig utvalg.

Har funnet 2 "ishockeyutstyrsbutikker" i Oslo, Torshov hockey og Jordal Sport.

Torshov er greit nok, selv om det er en veldig liten butikk.

Men Jordal Sport er et skikkelig dritt sted. Alt flyter utover gulvet, ofte er det ingen i butikken fordi de sitter på puben vegg-i-vegg og drikker (???) og reklamen utenfor, "Vi sliper skøyter" er bare løgn da de ikke har utstyr til det. Og hvem ønsker at en som er full skal slipe skøytene dine ?

I tillegg har jeg vært på flere XXL-butikker, og noen har litt utstyr, men stort sett bare RBK utstyr og stort sett bare en modell (6K).

Det er da mange klubber i og rundt Oslo; Frisk, Løresnkog, MS og Vålerenga, og de som ikke er elitespiller og får sponset utstyr, må da handle utstyr et eller annet sted ? Kan sikker ta en tur nedover i Østfold (Stjernen, Sparta og Comet) også, hvis noen har bra tips...

På forhånd takk for alle tips !!

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XXL sin nettbutikk har jo veldig bra utvalg på hockeyutstyr da. Der jeg handler (hjelm, tannbeskytter og susp tho spiller bare for morroskyld.

Men det er jo best å få prøvd først. Men på "shoppen" til de forskjellige lagene, selges det jo brukt utstyr da. Den butikken som er i hallen og er åpen da de spiller kamp.

men enig med deg att det er altfor dårlig utvalg på hockeyutstyr på de fleste butikker. Men er vell ikke så stor etterspørsel, og om man spiller hockey er man jo somregel med i en klubb og på et lag som får rabatter og bestiller rett fra produsent.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

XXL har alt av Reebok i utgangspunktet, men utvalget i de forskjellige varehusene er forskjellig ut ifra interesse i nærområdet. Snakk med de ansatte i din nærmeste XXL-butikk ang hva du ønsker, så er det en smal sak å bestille (både 3k, 6k og 10k er tilgjengelig)

Edit: nice bump.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Dette måtte jeg svare på! :D

Selv handler jeg småting, og sånn på Thorsov (køller,teip,treningsoverdeler,hansker) osv, får en del rabatter på det av han fyren. Resten drar jeg over til strømstad å kjøper, på butikken der. Har enda ikke funnet en butikk i Norge som er like god som den, kjøpte fullt x60 utstyr nå, som er DYRT i norge. Kom på bare 5000 svenske :) (utenon kølle, skøyter og hansker da, som ejg kjøpte på thorsov)

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Selv har jeg handlet endel på Team Sportia i Strømstad. De har relativt gode priser på alt unntatt ishockeykøller. Ellers kan jeg anbefale OnIce i Bærum. De har meget god slip, og en del utstyr. Er litt rotete der og, men du får hvert fall god service.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hockeyutstyr i Oslo-området er jeg godt kjent med, da jeg har spilt ishockey i rundt 15 år.

Torshov-sport:

En butikk som ødelegger for seg selv med ekstrem lav kompetanse hos ekspeditørene, rot, dårlig utvalg og ikke minst den drøyeste overprisingen jeg har sett, uansett sammenheng. Boikotter den butikken (i likhet med mange andre i hockeymiljøet i Oslo). F.eks: En RBK 8K-kølle koster 1300 svenske kroner på Team Sportia i Strømstad. På Torshov skal dem ha 1600 NOK, og dette er da etter 20% avslag, som alle som er medlem i Norges ishockeyforbund får. Det eneste som er verdt å kjøpe der er teip og lisser.

Jordal sport:

JA, rotete butikk. JA, gammelt utvalg. MEN. Her kan man gjøre funn. 30%-70% i hele butikken i disse dager pga konkurssalg. Hvis man driter i om det er årets eller fjorårets modell kan man finne mye bra utstyr her, til gode priser. Er du god til å prute kan du få det enda billigere, da de ikke har noen faste priser såvidt jeg vet. Likevel er det et helvete å finne det du skal ha, men med litt tålmodighet er det mulig. Men ikke forvent alt for stor hjelp.

Hvis du er ute etter en virkelig god hockeybutikk må du nok til Sverige. Team Sportia i Sverige er der de aller fleste spillere som ikke får sponset utstyr handler. Butikken er STOR (sveriges nest største, correct me if im wrong), og de som jobber der er utrolig hjelpsomme og flinke. Har de ikke det du er ute etter kan det bestilles.

XXL og liknende butikker har greit utvalg til løkkespillere, men har gjerne ikke utstyr fra middels kvalitet og opp. Kunnskapen til de ansatte er også liten.

Ellers er det flere av hallene som har butikker tilknyttet seg. Både Hamar, Sparta og Lillehammer (som jeg kommer på i farta) har Pro-Shops i hallene. Utvalget her er dog begrenset.

Det er også mange som bestiller utstyr på nett, på sider som hockeymonkey.com. Har ingen erfaring med dette selv, men vet det er mange som sverger til denne metoden.

Hvis det er slip man er ute etter, er den beste taktikken å være litt frekk. Ta turen til jordal/manglerud/lørenskog/nærmeste ishall og spør i hallen hvor slipeboden er. Står det noen der er de som regel behjelpelige, med mindre det er kamper eller de har mange skøyter de må ta. De som står her har som regel ordentlig peiling (i motsetning til XXL, Torshov osv), og kan gi tips på om man burde velge glideflate eller radieslip, hvor skarpe de bør være, og rundt vedlikehold av stålet.

Lenke til kommentar

Funker bra å bestille fra hockeymonkey, noen av varene må sendes til en addresse til amerika, men ellers er det eneste du må tenkte på toll (på varer over 200 kr). Hele laget vårt samlet opp i en stor bestilling, tror vi fikk ganske bra rabatt og.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Funker bra å bestille fra hockeymonkey, noen av varene må sendes til en addresse til amerika, men ellers er det eneste du må tenkte på toll (på varer over 200 kr). Hele laget vårt samlet opp i en stor bestilling, tror vi fikk ganske bra rabatt og.

Bauer og Easton kan ikke bestilles direkte, og må sendes til adresse i USA, som du nevner. De har svært gode priser på andre merker. De har noen veldig bra priser på CCM skøyter nå btw.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bestille Bauer x:30 skøyter fra Hockeymonkey, men fant jo ut at de ikke kunne sende disse til Norge. Det ble til at jeg bestilte x:40 fra XXL.no, siden XXL ikke hadde x:30 inne.

Selv spiller jeg kun for moroskyld, men her i byen(Gjøvik), så har dem bare billigskøyter, og det blir minst like dyrt i lengden for en person på over 100kg :p.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei gutta! Jeg har nettop startet å spille hockey igjen, men plages med å finne ut hva slags utsyr jeg bør kjøpe. Ser at XXL har Bauer One40 i sortimanget, men hva er forskjellen på ONE20, 40, 60 og 80 egentlig? Og ikke minst er Bauer et bra merke eller burde jeg gå for Easton (som jeg brukte i mine yngre dager) eller CCM. Heller mye mot Bauer da de virker å være billigere enn "røkla"

Lenke til kommentar

Tror jeg ville gått for litt stive skøyter. Har så og si bare erfaring med Bauer, da XXX og x-serien Har selv X40 (Kar på rundt 170-ognoe og litt over 70kg). Tror jeg ville vurdert X60 om jeg var deg. Litt dyrere, men ekstremt gode skøyter. Dra til en ordentlig butikk å kjøp de, finn ut om du trenger D, DD eller E (bredden på foten. Pass på å få de tilpasset i butikken. De ansatte bør kunne hjelpe deg.) Vanlige sportsbutikker som Sportsbutikken tror ikke jeg at jeg ville dratt til, men jordal sport f.eks er supert.

Lenke til kommentar

Viktig å prøve utstyret, og basere innkjøp på at du syns det faktisk er behagelig, og ikke min mening - bruk den veiledende. Husk at utstyret vil bli mer komfortabelt etter litt bruk.

For å få det litt billigere kan du dra til sverige, om avstanden ikke er for lang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...