Gå til innhold

rikstv med antenne i Oslo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

Hva slags erfaring har dere med rikstv sin antenne løsning i Oslo?

Jeg holder til litt utenfor byen og har desverre ikke mulighet for bakkenett her.

Har du andre muligheter så vil jeg heller anbefale det, selv har jeg en ganske varierende ervaring med det digitale bakkenettet.

Har du sjekket for kabel evt IP-TV gjennom bredbåndet?

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg holder til litt utenfor byen og har desverre ikke mulighet for bakkenett her.

Først en begrepsoppklaring:

"Bakkenett" er et nett av sendere som står på bakken og som man tar inn med "vanlig antenne", til forskjell til sendere i satellitter som man tar inn med parabolantenne. TV-nett som er nedgravd i bakken kalles kabel-TV, er det det du ikke har mulighet for siden du vurderer RiksTV, som sender i bakkenettet?

Jeg er veldig godt fornøyd med bakkenettet og RiksTV. Bra bilde, bra valgfri teksting, rimelig god programguide, og man velger fritt mellom et stadig voksende antall dekodere og TV-er med innebygd digitaltuner som man eier selv, man er ikke nødt til å velge en av tre dekodere man får låne/leie av kabel eller satellitt-selskapet.

Jeg har ikke prøvd bakkenettet i Oslo, bare i Tromsø og Valdres, men terrengmessig er det ingenting rundt Oslo som skulle tilsi at det ikke skal fungere utmerket. Bor man i de nedre etasjene i trange gater med murgårder, bør man nok ha tilgang til antenne på taket, og ikke inneantenne i vinduskarmen.

Lenke til kommentar
Hei,

Bor i Asker og tar inn Riks-TV bakkenett så det suser. OL i HD er konge på projektor :D

Kjøp en veggantenne, og spe på med en antenneforsterker om signalene er for svake.

Anbefaler Grundig Riks-TV mottaker fremfor Sagem som har dårligere følsomhet. Koster ca 700,-

Ingen oppstartskost eller abbo-kost så lange man bare ønsker NRK 1,2,3.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...