Gå til innhold

Kan man sende inn negativer til fotobutikkeer og få digital kopi?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har lyst til å få alle mine gamle bilder over til digitalt.. men, i stedet for å scanne alle selv, er det mulig å sende inn negativer til en eller annen fotobutikk?

Noen som vet hvordan resultatet blir? Hva koster sånn, tror dere?

Takk, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I butikken jeg jobbet i tidligere gjorde vi dette. Har du negativer på remse med 2 eller flere bilder kostet det 10 kr/bilde. Var det snakk om store mengder (> ca 100 bilder) kunne man få det litt billigere.

Det er helt sikkert noen som gjør det billigere enn dette, men vi anbefalte heller folk med mange bilder å kjøpe filmscanner og gjøre jobben selv i stedet for å la oss ta det, bl.a. fordi prisen ville uansett bli høy. Er litt jobb, og sjefen synes det var lite lukrativt arbeid av den grunn - og ønsket primært ikke store bestillinger. Derfor solgte vi heller en scanner til disse kundene enn å ta på oss masse arbeid.

Scanner som gjør dette greit får du for 1000-1500 kr, Canon sin 8800F skal være kurant til formålet.

Lenke til kommentar

Huff.. hmm.. det var dyrt! :(

Tar heller å scanner selv da.. har en Epson Stylus Photo RX600 printer/scanner.. vet ikke helt med kvaliteten i forhold til andre ting, men jeg har vært fornøyd med det jeg har scannet hittil.. aldri scannet bilder noe særlig før, men.. bare tegninger og CD-cover og sånne ting.. altså bilder, som i fotografi..

Får håpe den duger! :)

Takk, igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...