Bone Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Heisann! Har lyst til å få alle mine gamle bilder over til digitalt.. men, i stedet for å scanne alle selv, er det mulig å sende inn negativer til en eller annen fotobutikk? Noen som vet hvordan resultatet blir? Hva koster sånn, tror dere? Takk, takk Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Pris vet jeg ikke, men burde være fullt mulig da jeg har sett fotobutikker med maskiner som gjør dette med negativer. Personlig ville jeg aldri ha sendt negativer i posten fordi brev kan forsvinne. Ta deg heller en fysisk tur inn i en butikk Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 I butikken jeg jobbet i tidligere gjorde vi dette. Har du negativer på remse med 2 eller flere bilder kostet det 10 kr/bilde. Var det snakk om store mengder (> ca 100 bilder) kunne man få det litt billigere. Det er helt sikkert noen som gjør det billigere enn dette, men vi anbefalte heller folk med mange bilder å kjøpe filmscanner og gjøre jobben selv i stedet for å la oss ta det, bl.a. fordi prisen ville uansett bli høy. Er litt jobb, og sjefen synes det var lite lukrativt arbeid av den grunn - og ønsket primært ikke store bestillinger. Derfor solgte vi heller en scanner til disse kundene enn å ta på oss masse arbeid. Scanner som gjør dette greit får du for 1000-1500 kr, Canon sin 8800F skal være kurant til formålet. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Huff.. hmm.. det var dyrt! Tar heller å scanner selv da.. har en Epson Stylus Photo RX600 printer/scanner.. vet ikke helt med kvaliteten i forhold til andre ting, men jeg har vært fornøyd med det jeg har scannet hittil.. aldri scannet bilder noe særlig før, men.. bare tegninger og CD-cover og sånne ting.. altså bilder, som i fotografi.. Får håpe den duger! Takk, igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå