Gå til innhold

Er muslimer mindre utviklet eller intelligente?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Veldig mye nær analfabetisme og de har veldig selvdestruktive syn og kulturen er ikke mer avansert enn den var for 1000 år siden.

De hyller en kriminell profet og anser GUD til å være den som bestemmer alt for menneskene og at Muslimene hører stemmen hans i hodet når de sier at de gjorde det fordi at Gud ville det.

 

Kultur Psykose

 

Hvor leste du det her? www.frp.no? www.vg.no?

 

Fordommer er kjempefint. Tror du ikke folk i midtøsten tenker omtrentlig nøyaktig det samme om oss? Eller er de for dumme til å ha meninger? :)

 

Muslimer er faktisk så dumme at de grunnla følgende disipliner i moderne matematikk; tallteori, numeriske metoder, algebra, trigonometri og en beta-versjon av taylor-polynomer.

Endret av sileps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Muslimer er faktisk så dumme at de grunnla følgende disipliner i moderne matematikk; tallteori, numeriske metoder, algebra, trigonometri og en beta-versjon av taylor-polynomer.

 

En ting jeg ikke har skjønt er hvorfor muslimer skal tillegges alt som er blitt gjort i "muslimske" områder, når en i samme åndedrag er opptatt av å distansere religion og samfunn. Hvor ofte blir det snakket om den kristen Newton, eller den kristen Sam Eyde? En har jo til og med museum med egne utstillinger for "muslimske" oppfinnelser som inneholder oppfinnelser fra land som f.eks. Kina som ikke er utpreget muslimsk men som har oppfinnere med Islam som religion. Og en har helt sikkert tatt til egen regning en hel rekke oppfinnelser i muslimske land som er gjort av mennesker uten utpreget religisøsitet. Hvor ofte snakker en om det kristne tv-apparatet eller den kristne vaskemaskinoppfinnelsen? Til og med oppfinnelser som ble funnet opp i Iran før Islam ble "oppfunnet" blir regnet som muslimsk av en eller annen grunn.

 

Er det noe rart Islam blir generalisert så mye i verden?

Endret av Jens72
Lenke til kommentar

Har relativt lite med saken å gjøre, jeg bare kom med noen eksempler på hvorfor muslimer ikke "henger 1000 år etter i tid", som han mente.

 

Kan forsåvidt også ha noe med at kristendommen var ganske notorisk for å drepe ganske mange som kom med vitenskapelige gjennombrudd. Inkludert disse menneskene i india og midtøsten. Kristendommen blir sett på som hovedårsaken på mørketiden, så jeg ville ikke vært noe særlig stolt av å være kristen om jeg var newton.

 

PM meg når tråden "er kristne mindre utviklet eller intelligente" kommer på forumet, så kan vi snakke om kristne vitenskapsmenn sammen, det er greit for meg.

Endret av sileps
Lenke til kommentar

Derfor det er så paradoksalt at oppfinnelsene blir tatt til inntekt for islam, når mye av de er på trass av islam og har overhodet ikke noe med islam å gjøre(til og med gjort før islam oppstod). Hvor populært er det f.eks. å forske på musikk, og tror du Mozart ville hatt gode kår for sitt arbeid under Taliban. Ville ikke det at han levde der vært på trass av Taliban og evt. blitt tatt til inntekt når en ser hvilken berømmelsen han har fått i etterkant? På samme måte som at mange oppfinnelser i kristne land har lite med kristendommen å gjøre, og i enkelte tilfeller er på trass av kristendommen slik f.eks. datering av jordkloden er.

 

Det blir derfor for dumt å blande sammen religion og samfunn når en snakker om noe "positivt", når en i neste åndedrag vil si at "negative" ting som tvangsekteskap, omskjræing osv. ikke har noe med islam å gjøre, men er kulturelt betinget.

 

Jeg gjentar meg selv, er det noe rart Islam blir generalisert så mye i verden?

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Derfor det er så paradoksalt at oppfinnelsene blir tatt til inntekt for islam, når mye av de er på trass av islam og har overhodet ikke noe med islam å gjøre(til og med gjort før islam oppstod).

 

Jeg gjentar meg selv: Jeg bare poengterte ovenfor personen jeg siterte at muslimer ikke henger 1000 år etter i tid. Å skille religion og samfunn er greit for meg, men i tråder som heter "er muslimer mindre utviklet eller intelligente?" er dette ganske vanskelig. Spesielt overfor en person som oppriktig mener at muslimer er dummere enn andre. Eller at å bli muslim gjør deg dummere. Da må man jo henvise til eksempler på at dette ikke er sant, som for eksempel at muslimer har funnet opp masse kult.

 

Jeg gir blanke i hvilken religion smartingene kommer fra. Jeg ville bare vise at å være muslim ikke gjør deg dum.

Lenke til kommentar
De er i hvert fall mindre intelligente enn jøder. Skulle ike forundre meg om muslimer er dummere enn folk flest, med tanke på hvor langt de henger etter, både mentalt og moralsk.

 

Veldig enkelt å påstå slike ting når man baserer seg på sitt eget lille virkelighetssyn. Lær deg å begrunne det du sier.

Lenke til kommentar
De er i hvert fall mindre intelligente enn jøder. Skulle ike forundre meg om muslimer er dummere enn folk flest, med tanke på hvor langt de henger etter, både mentalt og moralsk.

..og nå kommer den vanskelige delen: begrunn det du sier.

 

 

Jeg ser at den muslimske verden henger langt etter den vestlige, både moralsk og teknologisk. Jøder gjør det også bestandig bra.

Endret av Marxisten
Lenke til kommentar
De er i hvert fall mindre intelligente enn jøder. Skulle ike forundre meg om muslimer er dummere enn folk flest, med tanke på hvor langt de henger etter, både mentalt og moralsk.

..og nå kommer den vanskelige delen: begrunn det du sier.

 

 

Jeg ser at den muslimske verden henger langt etter den vestlige, både moralsk og teknologisk. Jøder gjør det også bestandig bra.

Ok, la oss godta den påstanden(for nå). Så du mener også at det eneste som påvirker en gruppe menneskers moral, og teknologi er gruppens intellekt?

Lenke til kommentar

De er ikke dumme men du er en idiot ved å si "muslimer", jeg kjenner muslimer som er svært 'intelligente'. Forøvrig er de du snakker om ikke dumme men de har vokst opp i en kultur hvor religion er viktigere enn teknologisk fremgang og mange blir indoktrinert til å tenke slik de gjør fra de er barn. Du skal se du hadde vært like 'uintelligent' om du fikk samme oppveksten som mange i slike indoktrinerende land gjør.

Lenke til kommentar
De er ikke dumme men du er en idiot ved å si "muslimer", jeg kjenner muslimer som er svært 'intelligente'. Forøvrig er de du snakker om ikke dumme men de har vokst opp i en kultur hvor religion er viktigere enn teknologisk fremgang og mange blir indoktrinert til å tenke slik de gjør fra de er barn. Du skal se du hadde vært like 'uintelligent' om du fikk samme oppveksten som mange i slike indoktrinerende land gjør.

Enig her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...