Gå til innhold

Er muslimer mindre utviklet eller intelligente?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Flammekaster: Tenkte mest på historien rundt rhodesia, krigen rundt farmene, osv

Jeg har heller ikke tenkt så voldsomt i hverken store eller små tendenser, men påpekt at mange nettsider omtaler muslimer som dumme.

Jeg påpeker også at terror og muslimer har vært og er nært knyttet til hverandre i mediebildet.

Kan ikke huske at jeg har sett nyheter om kristne selvmordsbombere, mens det er nesten daglige nyheter om muslimske selvmordsbombere.

Blir litt at man danner seg et bilde av alle muslimer som terrorister, og så opplever man at overraskende mange muslimer jobber overraskende hardt for å opprettholde det inntrykket ved stadig å begå terrorhandlinger.

Når jeg snakket om rase så er det mest fordi det har vært en del av afrikas historie og man har fått en miks av årsaker som er mer kompleks enn f.eks midtøsten.

Samtidig så har afrika også en annerledes forhold til svart og hvit enn både europa og f.eks sør amerika.

Av de dokumentarer jeg har sett og steder jeg har vært så har de fleste sagt fra at de hater hvite, men samtidig så har det vært "greit" for svarte og hvite å omgås hverandre.

Hvite hater svarte og svarte hater hvite, men de er kompiser for det og har ikke noe problem med å ta en øl sammen eller fungere sammen.

Kort sagt, det jeg har sett og opplevd er at man har kommet til en slags forståelse av hverandre hvor begge sider hater hverandre men lar ikke det ødelegge et godt vennskap.

I USA og europa har det vært mer harde fronter hvor man til og med har gjennomført holocaust for virkelig å demostrere hvor mye man hater.

For å trekke det til hjemlige trakter så føler jeg at jeg går med livet som innsats hvis jeg besøker DISO (Den islamske staten oslo), hvor livet til en ikke-muslimsk hvit nordmann er null verdt.

På mine mange reiser har jeg vært i strøk hvor det er langt og lengre enn langt mellom hvite, men har aldri følt meg redd.

Det er fordi jeg ser at det er en annen måte å hate folk på. De kan fint si til meg at de hater alle hvite og skulle ønske verden var utelukkende befolket av svarte, men vi er ikke uvenner for det.

I DISO er det KRIG, og sånn krig holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar

Flammekaster: Tenkte mest på historien rundt rhodesia, krigen rundt farmene, osv

Jeg har heller ikke tenkt så voldsomt i hverken store eller små tendenser, men påpekt at mange nettsider omtaler muslimer som dumme.

Du hevdet tidligere at "Det jeg har mest fokus på er at mange av de islamske landene har et ganske så bra utgangspunkt med masse ressurser, enorme turistmuligheter, olje, diamanter osv osv og allikevel så er landet i ruiner og preget av terrorisme.". Det er en analyse jeg ikke kan se at støtter godt nok opp om din teori om at muslimer er mindre intelligente enn andre, ihvertfall ikke som hovedargument. Ingen av nettsidene du har vist til er skrevet av autoriteter som man burde høre på når det gjelder dette emner;  altså må man forholde seg til argumentene de presenterer, og ikke mengden av disse nettsidene. Og denne argumentasjonen holder ikke vann.

Blir litt at man danner seg et bilde av alle muslimer som terrorister, og så opplever man at overraskende mange muslimer jobber overraskende hardt for å opprettholde det inntrykket ved stadig å begå terrorhandlinger.

Ja, fordi de fleste terrorister kommer fra muslimske land. Som, slik jeg har argumentert for, ikke nødvendigvis betyr at islam har skylden, og som ikke i det hele tatt holder som grunnlag for å si at muslimer er mindre intelligente enn ikke-muslimer.

Når jeg snakket om rase så er det mest fordi det har vært en del av afrikas historie og man har fått en miks av årsaker som er mer kompleks enn f.eks midtøsten.

Så Midt-Østen har aldri blitt kriget mot, invadert og kolonisert av vestlige makter? Greit nok, Midt-Østens historie skiller seg nok en del fra Afrikas, men er det riktig å si at den er mindre "kompleks"?

Samtidig så har afrika også en annerledes forhold til svart og hvit enn både europa og f.eks sør amerika.

Av de dokumentarer jeg har sett og steder jeg har vært så har de fleste sagt fra at de hater hvite, men samtidig så har det vært "greit" for svarte og hvite å omgås hverandre.

Hvite hater svarte og svarte hater hvite, men de er kompiser for det og har ikke noe problem med å ta en øl sammen eller fungere sammen.

Kort sagt, det jeg har sett og opplevd er at man har kommet til en slags forståelse av hverandre hvor begge sider hater hverandre men lar ikke det ødelegge et godt vennskap.

I USA og europa har det vært mer harde fronter hvor man til og med har gjennomført holocaust for virkelig å demostrere hvor mye man hater.

For å trekke det til hjemlige trakter så føler jeg at jeg går med livet som innsats hvis jeg besøker DISO (Den islamske staten oslo), hvor livet til en ikke-muslimsk hvit nordmann er null verdt.

På mine mange reiser har jeg vært i strøk hvor det er langt og lengre enn langt mellom hvite, men har aldri følt meg redd.

Det er fordi jeg ser at det er en annen måte å hate folk på. De kan fint si til meg at de hater alle hvite og skulle ønske verden var utelukkende befolket av svarte, men vi er ikke uvenner for det.

I DISO er det KRIG, og sånn krig holder jeg meg unna.

De aller fleste svarte mennesker jeg har sett og snakket med, har ikke sagt at de hater hvite, og jeg har aldri følt meg redd i Norge (skjønt jeg har ikke vært så mange ganger i Oslo), så våre personlige opplevelser er forskjellige. Jeg prøver uansett å holde mine personlige opplevelser vekk fra min (tilstrebete) objektive oppfatning av muslimer og deres generelle intelligens.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Bra at det blir reagert, ja, men tviler på om det har betydning for han.

Det tragiske er at han er enda en av dem som gjør sitt for å opprettholde forståelsen av alle muslimer som terrorister.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja, og oslo har blitt DISO, Den Islamske Staten Oslo.

Er nok ikke lenge før muslimene jager jødene ut av oslo akkurat som i malmø.

Dernest ryker nordmenne ut.

Lenke til kommentar

Hvordan skal en integreringspolitikk være? Den bør kun bestå av følgende: det bør ikke være noen statlige støtteordninger, og norsk lov bør håndheves 100 %, og med strenger straffer for de som begår reell kriminalitet.

Følger man denne oppskriften vil man få en integreringsprosess som er effektiv, smertefri og gratis. Den eneste ulempen ved en slik politikk er at den ikke kan brukes av sosialdemokratiske politikere for å skaffe dem makt og prestisje. Derfor vil den ikke bli brukt så lenge folk flest er sosialdemokrater.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...