Carisma'03 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hey. Sentrallåsen vil ikke reagere på fjernstyreren nå. Får den såvidt opp med vanlig "nøkkel i hull"-metoden. Noen som vet hva det er? Mest sannsynlig har det kommet vann inn der (etter vask) og frosset til... Sentrallåsen virker, for det testa jeg inne i bilen, og fjernstyreren fungerer (det lyser når jeg trykker). Det bare virker som "sensoren" til bilen ikke klarer å motta signalet som blir sendt. Hvor ligger problemet? Mitsubishi Carisma combi 1.6l 103hk 2003-modell. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Mest sansynlig batteriet i fjernkontrollen som er deffekt. Prøv å bytte det før du prøver noe annet. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Men hvis det hadde vært defekt, ville det ikke lyst hver gang jeg trykker på knappene vel? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Det kommer an på hva som ryker først når batterispenningen blir for lav.. radiosenderen eller dioden. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg har nå sjekka inni fjernstyreren, og kjøpt nye batterier - men det funker fortsatt ikke. Sentrallåsen funker som den skal når jeg åpner med nøkkelen, men det er tydeligvis radiomottakeren (dioden?) i bilen som ikke mottar signalet eller utfører åpningen... Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg tenkte kanskje det kan ha noe med kulde og fuktighet å gjøre? Vil det hjelpe å sette bilen et sted hvor det er + grader og la det tine? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hvis problemet oppsto etter vasking - og du tror det har noe med vann + kulde å gjøre - er det vel ganske naturlig å prøve å tine bilen ja. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Jupp. Heldigvis var det sol og ganske mildt idag Håper bare ikke det fryser til igjen. Men det skjedde ikke rett etter vasking heller, men ble dårligere og dårligere og etter et par dager fungerte det ikke i det hele tatt... Endret 12. februar 2010 av Carisma'03 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå