Marstein Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Har en minnepenn som jeg ikke får åpnet på normalt vis. Når jeg setter den i maskinen så blir den funnet, men når jeg går inn på Min Datamaskin så ligger den der med Mappe ikonet forran. Får ikke åpnet den når jeg dobbeltklikker, men den åpnes om jeg høyreklikker og velger åpne fra menyen. Vet ikke hvordan dette har oppstått, men er det noen som vet hvordan dette kan repareres å få tilbake removable disk ikonet slik at den kan åpnes med dobbeltklikking fra Min Datamaskin? Endret 11. februar 2010 av Zorcada Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Kommer du inn med CMD? Start -> Kjør -> "cmd -> ok -> "cd /d x:" <enter> (hvor x: er minnepennens stasjonbokstav). Lenke til kommentar
Marstein Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Kommer du inn med CMD? Start -> Kjør -> "cmd -> ok -> "cd /d x:" <enter> (hvor x: er minnepennens stasjonbokstav). Får ikke prøvd dette før mandag/tirsdag i neste uke Er på jobb frem til da og på de maskinene jeg har tilgang til er en del funksjoner fjernet, deriblant Kjør fra Startmenyen. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Windows-tasten + R åpner Kjør-dialogen om knappen kun mangler fra Start-menyen. Lenke til kommentar
Marstein Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Går nok ikke på maskinen her Får opp følgende melding: This operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer. Please contact your system administrator. Her er det snakk om selskapet som legger inn begrensinger og sperringer på maskinene vi jobber med. Alle oppdateringer og installering av programvare må også skje via IT avdelingen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Forsøker du å åpne minepennen på jobb-PC eller privat PC? Hvis jobb-PCen har restriksjoner får du vente til du er hjemme og forsøke det som er foreslått der. Lenke til kommentar
Marstein Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Forsøker du å åpne minepennen på jobb-PC eller privat PC? Som skrevet i innlegg 3 så dreier det seg om jobb pc ja, så må nok vente til jeg er hjemme igjen. Endret 12. februar 2010 av Zorcada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå