Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort?

henrikw92

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg ny pc for ikke så lenge siden med ett nvidia 260 gtx skjermkort. Merker at det har ganske bra ytelse, men når ikke helt opp i nyere spill, vurderer å oppgradere til 2 stk i SLI. Er det verdt det? Fant ett lite brukt til 800 kr som jeg vurderer å kjøpe. Hvordan blir ytelsesøkningen i forhold til prisen?

Er det bedre å nøye meg med det jeg har nå og vente til fermi kortene kommer ut og at de eller ATI sine 5-serie kort faller litt i pris og kjøpe ett av dem? Har ikke planer om å bruke så sykt mye penger på pc med tanke på at jeg skal ha billappen til sommeren osv.

Og til slutt, det er ikke noe problem at kortene er fra forskjellige produsenter, så lenge det er samme kort?

Edit: asus p6t SE kortet har støtte for SLI?

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, kjøpte meg ny pc for ikke så lenge siden med ett nvidia 260 gtx skjermkort. Merker at det har ganske bra ytelse, men når ikke helt opp i nyere spill, vurderer å oppgradere til 2 stk i SLI. Er det verdt det? Fant ett lite brukt til 800 kr som jeg vurderer å kjøpe. Hvordan blir ytelsesøkningen i forhold til prisen?

Er det bedre å nøye meg med det jeg har nå og vente til fermi kortene kommer ut og at de eller ATI sine 5-serie kort faller litt i pris og kjøpe ett av dem? Har ikke planer om å bruke så sykt mye penger på pc med tanke på at jeg skal ha billappen til sommeren osv.

Har du tid til å vente,så vil du nok være ganske tjent med det.

ATI korta kommer til å synke veldig når GTX 4xx serien kommer, er vel ikke veldig mange spill du ikke kan spille på fullt med GTX 260 uansett, så ville anbefalt deg å vente :)

Og til slutt, det er ikke noe problem at kortene er fra forskjellige produsenter, så lenge det er samme kort?

jepp, akkuratt samme hva slags produsent både for SLI og Crossfire.

Det hovedkortet søtter bare Crossfire fra ATI.

Lenke til kommentar

Har du tid til å vente,så vil du nok være ganske tjent med det.

ATI korta kommer til å synke veldig når GTX 4xx serien kommer, er vel ikke veldig mange spill du ikke kan spille på fullt med GTX 260 uansett, så ville anbefalt deg å vente :)

jepp, akkuratt samme hva slags produsent både for SLI og Crossfire.

Det hovedkortet søtter bare Crossfire fra ATI.

da blir det nok venting på meg, takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...