Opelen Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hei Jeg har en ekstra 640gb hdd i min Dell Dimension 5150 som jeg byttet ut med denne her: Seagate Barracuda Harddisk 7200.11 - 1,5 Tb - 7200rpm - 32 Mb SATA (ST31500341AS) Problemet er bare det at Dellemaskinen ikke ser den nye hdd. Den ble installert av systemet da jeg under oppstart så beskjed på maskinen at ny harware ble installert men allikevel den nye disken usynlig fra maskinen(my computer). Prøvde den så i ett eksternt kabinett men samme skjedde og prøvde og det eksterne kabinettet med samme hdd på en Win7 maskin men samme greiene skjer der. HDD blir tilsynelatende installert men er usynlig for systemet. Når jeg sjekker på device manager så ser jeg disken og alt ser tilsynelatende OK ut. Byttet så tilbake til 640GBhdd og denne fungerer som før. Hva er dette for noe..? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Har du initialisert/partisjonert disken da? Gå i Disk Management i Device Manager, så høyreklikker du på disken og velger partisjoner. Lenke til kommentar
Opelen Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Hei Hvordan gjør jeg dette fra XP..? Har du initialisert/partisjonert disken da?Gå i Disk Management i Device Manager, så høyreklikker du på disken og velger partisjoner. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Høgreklikk på min datamaskin, trykk på behandle, eller manage. Og der fin du diskbehandling under langringsplass. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Skal bare være å gå i Device Manager -> Disk Management. Høyreklikk på disken/feltet nede til høyre og velg New Volume, Format elns. Husker ikke helt i hodet. Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Start > kontrollpanel > Administrative Tools > Computer Management > Disk Management (diskbehandling) Høyreklikk : Lenke til kommentar
Opelen Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Hei allesammen Takker for svar. Dette burde jeg såklart ha vist før jeg spurte men så var det det med å huske ting da.. Har faktisk gjort dette flere ganger før men det var mens IDE diskene var det mest vanlige og det er allerde noen år siden. Så alt gikk flott og det tok faktisk mellom 2 og 3 timer å formatere 1,5TB. Takker Endret 11. februar 2010 av Opelen Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Velg hurtigformattering , så går det mye raskere. Lenke til kommentar
Opelen Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Hva er forskjellen på hurtig og vanlig format forresten..? Velg hurtigformattering , så går det mye raskere. Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Sjekker opp sektorfeil ved fullformatering. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 I tillegg skriver full formatering over eksisterende data på disken. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 I tillegg skriver full formatering over eksisterende data på disken. Nei, det stemmer ikke. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Selvfølgelig, min feil... Får skylde på at jeg er trøtt Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Full formatering sjekker bare over disken og markerer døde sektorer slik at disse ikke blir brukt. Men dette er totalt unødvendig på en ny harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå