Actibus Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Vi leier pr idag et næringslokale med tilhørende felles parkering. Nå skal det settes opp en leiekontrakt (noe vi aldri har hatt her siden oppstart for over 30 år siden). Utifra standardkontrakter ser det ut som at det er normalt at utleier har ansvar for alt utvendig vedlikehold (fasade, tak etc), men hvordan er det ift felles parkeringplass? I alle år har vi selv ordnet brøyting, strøing etc og bare delt utgiftene på de 2 forretningene her, men nå vil utleier ha oss til å opprette en konto for felleskostnader til vedlikehold (som brøyting etc) hvor vi betaler inn et fast beløp pr mnd, han påstår det er noe han bare MÅ få på plass, visstnok fordi det er påkrevd... stemmer det? Han vil også ha oss til å holde parkeringen nogenlunde ren (dvs spyle vekk grus, løv etc. når det er behov) Hva kan han kreve? Hva kan vi kreve? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå