Anew Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 samme omstendighetene og instillingene(bortsette fra blender åpningen selvsagt) ...og lukkertiden, håper jeg... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 protip; begynn med å ta litt bilder, og se hvordan det er i real world istede for å pixel peepe for mye, og finne problemer. er nok ikke noe galt med kameraet ditt. alle kameraer ville fått litt støy i det undereksponerte i det bildet der :=) Lenke til kommentar
JonH Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Synes det var mye støy til å være så lav iso. Tok bilder i en dåp sist helg og brukte 800-1600 uten at det ble plagsomt med støy. Bruker selv 450D og 18-55IS. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) poster ved eksemplar jeg; en lett behandlet raw fil som er croppa en god del.Har ikke lest resten av tråden, men: De skapdørene virker kraftig undereksponert. Da er det naturlig med støy, særlig om du prøver å dra dem opp i etterbehandlinga. Så for meg ser dette ut som stygt tilfelle av kombinasjonen buyers remorse og pixel peeping. Endret 13. februar 2010 av fototim Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 For meg ser eksmpelt ditt helt normalt ut, men det er alltid vanskelig å bedømme når jeg ikke vet hva som er gjort med bildet. Forelslår at du tar et nytt bilde, bruk RAW + JPG i beste kvalitet. Så konverter du RAW slik du vil, og legger ut hele bildene med Exif inntakt, hvis de blir for store kan du ta samme (representative) utsnitt fra begge bilder, men unngå skalering og pass på at Exif ikke fjernes. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg foreslår at du prøver å ta det samme bildet som over her med et annet kamera (kompakt). Tror du da vil se at dette ikke er så fryktelig galt. Du har her utfordret kameraet og medfølgende objektiv i de verste forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå