Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg tjukk - Eller bare litt småtjukk? :-)

Gjest SexyDude91

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva du legger i "tjukk", men om du mener overvektig så tror jeg ikke du er det. Litt mage har du, men det er ikke farlig så lenge du har et godt kosthold og trener regelmessig. Du sier selv at du ikke praktiserer dette, og det er mer farlig enn å ha et par kilo for mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er skremmende at folk her tror absolutt alle som ikke er tynne, er usunne. I det ideelle samfunnet, så hadde alle vært tynne, og fett hadde ikke eksistert.

Kan noen vennligst finne forskningsrapporten som dokumenterer at alt fett er usunt? Selv om du har så lite som trådstarteren?

Hadde tråstarter vært slankere enn han er, så hadde han vært helt tynn. Dette er bare _litt_ fett det er snakk om. Og sannheten er at det ER ikke farlig. Det er fullt mulig å være lubben, og til og med småtykk, men samtidig være sunn.

Alle som tror noe annet grenser til raseideal-tenkere.

Lenke til kommentar
Synes det er skremmende at folk her tror absolutt alle som ikke er tynne, er usunne. I det ideelle samfunnet, så hadde alle vært tynne, og fett hadde ikke eksistert.

Kan noen vennligst finne forskningsrapporten som dokumenterer at alt fett er usunt? Selv om du har så lite som trådstarteren?

Hadde tråstarter vært slankere enn han er, så hadde han vært helt tynn. Dette er bare _litt_ fett det er snakk om. Og sannheten er at det ER ikke farlig. Det er fullt mulig å være lubben, og til og med småtykk, men samtidig være sunn.

Trådstarter har masse unødvendig fett. Det er ikke sundt.

http://www.naturalphysiques.com/cms/index.php?itemid=129

post-131222-1266067849_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Som eg nevnte tidligare, dersom TS får retta opp ryggen litt og strammer inn magen så hadde nok dei fleste som her påstår at h*n er feit sagt noko heilt anna.

Ta deg ein tur til lege/treningssenter eller kjøp ei fettklype og få målt fettprosenten, så får du eit objektivt svar på om du er overvektig.

Lenke til kommentar

Ingen som sier at alt fett er usunt. Kroppen skal naturligvis ha en viss andel fett, men for mye fett derimot er usunt.

Hadde trådstarter vært slankere hadde han hatt en normal kropp ja, men han har mye og gå på før han blir tynn eller undervektig om du vil.

Jeg orker ikke bruke tiden min på å google frem forskningsrapporter som beviser noe som er såpass åpenlyst og etablert fakta som det her. Den jobben kan du få gjøre selv, eller enda bedre finne frem rapporter som underbygger dine påstander.

Foreslår at du starter med å lese litt generellt om overvekt her f.eks. Derfra finner du nok mange fine referanser også. Ser du på illustrasjonsbilde nr.2 så er det ganske likt trådstarter er det ikke? ;)

Det som er skremmende er at flere brukere her på forumet faktisk ikke klarer å se at trådstarter har store mengder overflødig fett på kroppen sin. Dette er snakk om en 18 år gammel gutt. Med en normalt sunn kropp skal man ikke se slik ut.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Du er såvidt lubben i mine øyner. Om du er sunn er derimot noe helt annet. Tynne folk er ikke nødvendigvis sunne, og tykke folk er ikke nødvendigvis usunne. Fikk meg en latter når jeg leste svarene til enkelte her inne.

Lenke til kommentar

jeg syns alle som har postet i tråden er feitere en dem bør være.

Men ikke så feite at jeg snur meg etter dem på¨gata og sier "lol, se på han feite der", nei, det er faktisk ganske normalt å være litt sånn småfeit i norge i dag, og jeg kan ikke se noen ting galt i det, foruten at det ikke ser serlig nice ut.

Livet er vel ikke langt nok til at man kan bruke tid på å leve sundt?

Ellers, hvordan bli tynnere? (min teori)

- Drikk mindre brus/alcohol osv.

- Drikk mye vann

- spis lite, når du er mett ikke spis mer.

- Spis ofte, men lite, spis gjerne knekkebrød.

Ellers vil jeg tro at det vil være lurt å bare bestemme at du skal spise et forhåndsbestemt minimalt mengde mat hver dag, samt drikke, og kjøre dette lenge.

Du vil sikkert føle at du sulter i hjel, men om du har viljestyrken til det så tror jeg det er effektift.

Lenke til kommentar

Du er omtrent den størrelsen jeg var før. Lå på rundt 88-90 kg, slanka meg før jul ned til rundt 75 kg - du er egentlig ikke klar over forskjellen før du har gjort det.

Ansiktet mitt - slankere, lårene - slankere Alt - slankere, det var ikke bare magen som gikk inn. Sprinte - visste ikke at jeg hadde potensiale til å bevege meg så fort uten å hive etter pusten etter 50 meter. Andre folks reaksjoner; "Du ser utrolig bra ut", "Å herregud, kjente deg ikke helt igjen først!" - Betyr mye mer enn man tror.

Ja, du er feit.

Lenke til kommentar
Om jeg hadde hatt så mye fett på kroppen hadde jeg kalt meg tjukk. De som ikke sier han er ikke fet, er på bærtur. Her er et bilde som kanskje kan hjelpe deg på vei mot treninga, for du vil vel ikke se slik ut?

FatPeople.png

Han er jo ikke "feit". Jeg liker ikke ordet feit, men ja, jeg var "feit", veide 105 kg (183cm). Jeg veier nå 62 kg, og jeg har ikke noe problem med å skille mellom lubben, overvektig kraftig overvektig osv (det du kaller feit). Når man begynner å nærme seg fedme, da vil jeg si at man er ekstremt overvektig (eller feit om du vil), trådstarter er ikke SÅ overvektig.

Men, han har ikke vondt av å gå ned et par kg, det er best på langt sikt, det er ikke bra for helsen å være overvektig,og det er akkurat det Trådstarter er, overvektig, men ikke feit. :)

Lenke til kommentar
Han er jo ikke "feit". Jeg liker ikke ordet feit, men ja, jeg var "feit", veide 105 kg (183cm). Jeg veier nå 62 kg, og jeg har ikke noe problem med å skille mellom lubben, overvektig kraftig overvektig osv (det du kaller feit). Når man begynner å nærme seg fedme, da vil jeg si at man er ekstremt overvektig (eller feit om du vil), trådstarter er ikke SÅ overvektig.

Men, han har ikke vondt av å gå ned et par kg, det er best på langt sikt, det er ikke bra for helsen å være overvektig,og det er akkurat det Trådstarter er, overvektig, men ikke feit. :)

I motsetning er du veldig tynn, er ikkje sunt det heller.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...