Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg tjukk - Eller bare litt småtjukk? :-)

Gjest SexyDude91

Anbefalte innlegg

Alle som sier du er tjukk her tar feil. Dette er ikke en tykk person, men et helt vanlig menneske med litt fett på kroppen. Sånn ser fett ut, og det er ikke noe galt med det i det hele tatt.

Denne fettmengden trådstarter har, er vel ikke engang skadelig. Men kostholdsvanene derimot er skadelige. Det kan godt hende det har ført til en økning av fettvolum, men jeg vil ikke si at du er så fet at utseendet gjenspeiler kostholdet.

Folk som er så tynne at de anser deg som feit, er de som bør legge på seg ;) Ikke noe galt med deg, men endre kostholdet ditt! Det kan godt hende du vil bli smellfeit på kort tid dersom du fortsetter. Men akkurat nå er det ikke noe galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville sagt du er litt "chubby" med litt ekstra rundt livet.

Men som mange andre sier, så er du kanskje ok med hvordan du ser nå, men med tiden vil kroppen din forandre seg betraktelig hvis du forsetter med ditt kosthold og holdning til mat.

Vil si det er nå du har sjangsen til å ikke bli 10 kg tyngre innen året er omme.

Jeg er ikke noe sånn trenings menneske, og har egentlig aldri gått inn for å gå ned i vekt.

Eneste jeg prøver å gjøre er å holde meg aktiv gjennom dagen, spise sunt og kutte ut snop/brus og junkfood og for meg så hjelper det vil eg si. Er vel kanskje litt på + siden.

Men hvis du vil gå inn for det, så kan du starte smått med å kutte ned på junkfood, tiden forran dataen og kanskje begynne å jogge litt om dagene.

Lykke til, snart er det sommer og da er vel en veltrentkropp et ekstra pluss elns ^^

Jeg anbefaler deg å få målt fettprosenten. Du er kanskje vant til å se deg selv i speilet og synes dette ser greit ut. Mens et konkret tall på hvor mye fett denne kroppen faktisk inneholder kan hjelpe deg til få opp øynene.

Er det hos legen man kan få målt noe slikt?

Endret av Léon_
Lenke til kommentar
For no forbanna svada. Det er usunt å være feit, kom gjerne med noen kilder som beviser det motsatte du.

Ja, men han er ikke feit.

La oss ta utgangspunktet ditt da. Alle som er feite er usunne? Alle som her lubbne er usunne? Alle som har mage er usunne? Dette er langt i fra tilfellet. Jeg tror du og mange andre bruker ordet "usunt" som et dekk-ord for at dere egentlig ikke liker disse menneskene. Å kalle et annet menneske for usunt er degraderende. Egentlig sier du "Jeg respekterer deg ikke fordi du ikke oppfyller kravene mine til den riktige levemåten".

Lenke til kommentar
Er det hos legen man kan få målt noe slikt?

Lege eller treningssenter, eller så kan man kjøpe en fettklype og måle selv. Koster rundt 200,- ca. :)

Ja, men han er ikke feit.

På hvilket grunnlag kan du si det? Her er det helt tydelig at han har alt for mye fett rundt magepartiet og klassifiserer til å være overvektig. Han er derimot ikke i kategorien sykelig overvektig. Dette er ikke et tema som er åpent for synsig eller hva du personlig synes er grensa for feit og ikke.

La oss ta utgangspunktet ditt da. Alle som er feite er usunne? Alle som her lubbne er usunne? Alle som har mage er usunne? Dette er langt i fra tilfellet. Jeg tror du og mange andre bruker ordet "usunt" som et dekk-ord for at dere egentlig ikke liker disse menneskene. Å kalle et annet menneske for usunt er degraderende. Egentlig sier du "Jeg respekterer deg ikke fordi du ikke oppfyller kravene mine til den riktige levemåten".

Alle som har for mye fett på kroppen er per definisjon usunn ja. Det er spesiellt fettet rundt de indre organene som er farlig. Selv er jeg en ganske slank og "spinkel" kar men har fettprosent på 20 noe som er i grenseland til hva jeg burde ha. Så jeg jobber nå for tiden med å få den ned til tross for at jeg ikke har synlige valker og fett som henger over buksa.

Det handler overhodet ikke om at jeg ikke liker personen eller ikke respekterer de. At jeg er ærlig og sier ifra er jo heller et tegn på at jeg faktisk bryr meg.

Lenke til kommentar

Du har en BMI på 27 og er overvektig - ja. Men feit? Det vil jeg ikke si du er.

(Regn ut din BMI her: http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html)

Det med BMI må man ta litt på skjønn selvfølgelig. Noen har jo 10 kg med rene muskler. Men i ditt tilfelle er det jo bare plaskefett å se. Haha.

Hva med å starte å trene litt? Drikke mindre (1 liter sprit i uka er mye ALT for mye).

Nei, du er ikke feit. Du er bare overvektig.

BMI over 30 regnes som fedme - og da er man feit.

Lenke til kommentar

Du er lubben.

Vil anbefale deg å forbedre livsstilen ved å endre kosthold og få gode treningsvaner. Vil ikke kalle deg feit, men det er ikke lenge til du blir det hvis du ikke tar deg sammen!

Håper du ikke tar deg nær av det noen sier, regner med at det ikke er personlig :)

Lenke til kommentar
Er litt smålat og har dårlig kondis. Løper jeg 50-60 meter så puster jeg tungt.
Drikker cirka 1 liter sprit i uka, og dersom det blir øl i stedenfor sprit så kan jeg nok få ned 10 liter under en helg.
Og mye pizza og annen hurtigmat.

Jeg tenkte meg om to ganger før jeg skrev at jeg ville kalle TS for kjukk, men:

Jeg klager ikke på at jeg er litt større enn de fleste Postet egentlig bare dette for å høre DERES mening.

Jeg (og alle andre som har sagt sin mening) kunne sagt "ååå nei du er ikke kjukk! Vær fornøyd med deg selv", men det er jo bare å gjøre TS en bjørnetjeneste?

Helse er viktig. Vestens ungdom har en latterlig dårlig helse nå sammenlignet med ungdommen for 50 år siden. Dette vil få konsekvenser. Det var i de beste intensjoner jeg svarte innlegget!

Foresten; jeg er 1 kilo unna å være overvektig. Det er bare tull, siden jeg har en fettprosent på ca 16-18 prosent. Det kan umulig være usunt, så er nok muskler og vann ( kreatin ftw :) ). Ikke stol på BMI. Det er et verktøy som ble utviklet av hjelpeorganisasjoner, beregnet for (bokstavelig talt) de sultne barna i Afrika.

Lenke til kommentar

Du er absolutt overvektig. De som sier noe annet har et rart bilde av hva som er normal vekt, og trenger sikkert å ta av noen kilo selv.

Anbefaler at trådstarter skjerper inn på kosthold og kommer seg mer i aktivitet. Er ikke noe positivt med å ha så mye ekstra fett på kroppen.

Lenke til kommentar

Vil si meg enig med de andre, i at du er både tjukk og usunn. Men, ingenting er så gæli at det ikke kan gjøres noe med :)

-Kutt ut sukker

-Kutt ut raske karbohydrater (brød, poteter, ris, pasta)

-Øk proteininntaket ditt (metter mer+økt forbrening)

-Start med jogging for å komme i bedre almenn form, og for å brenne litt masse

-Start med styrketrening (du vil ikke bare stramme opp og få større muskler, men forbenningen din vil øke)

:fun:

Lenke til kommentar

Drøyt å kalle han for FEIT. Hva er da en person som har 10 kilo mer? DØDSFEIT? Han er jo bare litt chubby. Og på en månde kan du lett å ha gjort kroppen din mer sunn enn det den er nå.

Som folk påpeker, så er det være med alkoholinntaket for levra di, enn fettet rundt magen din.

Lenke til kommentar

Du er 180 ca og veier 85-87 kg?

Jeg synes du veier mye mer enn det.

Kanskje fettet samlet seg mere på overkroppen enn hos på meg. Jeg er på samme skalaen som deg. 180 og veier rundt 87 kilo.

post-123709-1266040964_thumb.jpgpost-123709-1266040957_thumb.jpgpost-123709-1266040950_thumb.jpg

Jeg har nettopp begynt på trening etter juleferien. Jeg håper jeg kommer meg.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Til deg over her... du virka ikke feit eller lubben på noen måte. Jeg ville sagt du er normal ++ hehe.

Bra du begynner å trene. Har selv begynt.... men det er ikke for vekta sin skyld. Men mer formen.

Jeg er 185 og veier 68 kg. Har alltid vært veldig tynn. Men har greid å legge på meg 4-5 kg i det siste. Så er fornøyd med det. Men så sliter jeg litt med overivrige tarmer også da. Hehe. Håper jeg får potensiale til å få på meg noen kilo når jeg begynner å trene, siden jeg har et ganske stort.. øhhh, skjelett? sliter med å finne t-skjorter som ikke er for store og som ikke "strammer" rundt skuldrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...