Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg tjukk - Eller bare litt småtjukk? :-)

Gjest SexyDude91

Anbefalte innlegg

Gjest SexyDude91

OK, dette er ikke noe jeg ser på som et problem. Har vel bare det lille ekstra :p Får ofte høre fra vennene mine og foreldre at jeg har lagt på meg. At jeg er en "tjukkas" eller "bamse". Men det er jo ikke vondt ment, så tar meg ikke nær av det ;) Er vel cirka 178-180 høy. Eller mer. Vet ikke helt 100% nemlig. Veier cirka 86-87 kilo. Men utifra disse bildene, bør jeg ta av meg litt med tanke på min fysiske helse? Er litt smålat og har dårlig kondis. Løper jeg 50-60 meter så puster jeg tungt. Er glad i alkohol. Det blir man tjukk av. Drikker cirka 1 liter sprit i uka, og dersom det blir øl i stedenfor sprit så kan jeg nok få ned 10 liter under en helg. Jeg er glad i mat. Spiser mye kjøtt. Og mye pizza og annen hurtigmat. Det blir man også tjukk av. Men av og til spiser jeg sunn mat! ;)

Hva mener dere? Bør jeg ta av meg med tanke på min fysiske helse? OG, som sagt var; Jeg klager ikke på at jeg er litt større enn de fleste ;) Postet egentlig bare dette for å høre DERES mening.

jklm.jpg

jkll.jpg

jkllll.jpg

Her har jeg lagt hånda under magan slik at dere ser hvor mye av hånda den dekker. Har hånda inntil magan akkurat der buksa slutter:

jklll.jpg

Er dette for sterke bilder for forumet så ber jeg om unnskyldning, og jeg meg ikke nær av at moderator sletter dem :)

Jeg er forresten 18 år, og jeg trenger vel ikke å si at jeg er gutt! ;)

Seriøse svar mottas med takk :)

Edit: Har sensuert bildene av badet, da jeg har venner og familie som vet hvordan det ser ut i reiret mitt. Vil være mest mulig anonym her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke kalle deg tjukk. Kanskje litt kraftig bygd. Men om begynner å trene litt og får litt former på kroppen så blir du nok å se litt mer velltrent ut. Kanskje også tenke litt mer på kostholde enn det du gjør nå. Ikke hele tiden lage det som er enklest og går kjappest å lage, men kanskje legg litt mer effort i å få god og sunn mat ;)

Lenke til kommentar

Hvis du er 18 burde du kanskje begynne å tenke litt på hva du putter i deg. Du har antagelig enda den store smellen forran deg. Når jeg var 18 veide jeg 75kg 4 år seinere 85. Så skal du ungå noe i samme gate fungerer det dårlig med mye alkohol og ferdigmat.

Lenke til kommentar

Du er absolutt i kategorien "tjukk", noe som ikke er så rart når man leser om livsstilen og kostholdet ditt. Fortsetter du sånn her så vil du gradvis fortsette å øke i vekt.

At du i tillegg er så ung og allerede såpass overvektig er urovekkende. Du burde virkelig ta tak i deg selv å endre livsstilen din fort. Dette er virkelig ikke sunt.

Det er ikke mye som skal til for å gå ned i vekt. Finner mye info om det her på forumet, les deg litt opp å sett igang. Selv om du kanskje ikke bryr deg om helse og utseende nå så kan jeg garantere deg at den dagen kommer når du blir noen år eldre og sannsynligvis har 20kg ekstra å kvitte deg med.

Jeg anbefaler deg å få målt fettprosenten. Du er kanskje vant til å se deg selv i speilet og synes dette ser greit ut. Mens et konkret tall på hvor mye fett denne kroppen faktisk inneholder kan hjelpe deg til få opp øynene.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Jeg legger ingen søte ord i mellom og velger rett og slett å være litt slem og kalle deg fet.

Du kommer heller ikke til å bli noe slankere med den livsstilen, snarere tvert i mot. Du kommer til å fortsette å ese ut dersom du ikke kutter ned på alkohol og fet mat.

Tren og spis sundt. Eneste vei ut.

Lenke til kommentar

Ikke for å være slem, men du er kjukk. Jeg ville tenkt på helsa hvis jeg var deg. Hvis du er 18 år nå og har en livsstil som har fått deg i så dårlig form; hvilken form er du i om 10 år til? hva med 20 år? 30 år... ?

Husker gymlæreren vår tegnet en graf, hvor 18 -20 - årsalderen var den alderen man var i best form. Etter det sank grafen. Med et så dårlig utgangspunkt kan man tenke seg hvordan det går...

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Takk for samtlige svar! Nå vet jeg noen andres syn på saken :) Er vel på tide å ta seg i flesket nå :)

Noen som har anbefaling til hvilken trening jeg kan begynne med? Sykler cirka 1 mil om dagen på en gammel militærsykkel, men det er bare for fremkomst og for å slippe å gå. Ellers så sitter jeg vanligvis 8 timer + på datan hver dag. Not good.

Men på sommeren og høsten er jeg en del i aktivitet da jeg driver med jakt og fiske.

Treningstips for noen med slik kropp som meg? :)

Kansje jeg skal ta turen innom til han karen her? :p

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Tja, lubben vil eg sei, det største problemet ditt er heller kroppshaldninga di, enten prøver du å få deg sjølv til å sjå tjukkare ut på bileta ellers he du ryggen til ein 70-åring.

På det øverste bildet står jeg normalt, altså rett opp og ned.

På bilde nummer 2 har jeg huket meg ned litt, slik at magen skal synes "tydligere". Hvilket bilde er det du mener? :)

Ryggen er ikke synlig på noen av bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...