Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken farge på bil skal man velge?


warulv

Farge på Passat  

51 stemmer

  1. 1. Hvilken farge skal man velge på Passat stv?

    • Hvit
      8
    • Svart
      16
    • Sølvgrå
      4
    • R36-blå
      9
    • Grå
      1
    • Rød
      7
    • Mocca
      7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvit er jo ganske flashy da, på samme måte som "bling"...

Hehe... ikke heeelt i samme gate som en "neger" full av gullsmykker synes nå jeg da.. ;)

 

I dag kjørte jeg 45 minutter (1,5 time t/r) til en annen Møller-forhandler i distriktet for å se på en demobil de fikk inn kl 09 imorrest. :p Demobilen var en 2.0 TDI 4motion DSG i fargen svart OG med adaptivt understell. Endelig mulig å få sett en bil 100 % lik den jeg evt. skal bestille.

 

Konklusjonen er at svart did nothing for me...

 

Og konklusjon nr. 2 er at Passat med adaptivt sportsunderstell blir ALTFOR høy... 17" felger. Det var 5,5 cm avstand mellom hjulbue og gummi. Så ut som en allroad..

 

Var som jeg fryktet det da. Så enten må jeg finne et senkesett som lar seg kombinere med adaptivt understell, ellers så må jeg bare droppe det adaptive understellet.

 

Har vært i kontakt med Quattroco og de har et senkesett som senker 3 cm, som er kompatibelt med biler med adaptivt understell (DCC på Passat). Da er det 2,5 cm mellom hjulbue og dekk. Da begynner vi å snakke. 4 cm senk hadde kanskje vært det optimale. Men må jo vurdere om det totalt dreper det adaptive understellet også...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Har vært i kontakt med Quattroco og de har et senkesett som senker 3 cm, som er kompatibelt med biler med adaptivt understell (DCC på Passat). Da er det 2,5 cm mellom hjulbue og dekk. Da begynner vi å snakke. 4 cm senk hadde kanskje vært det optimale. Men må jo vurdere om det totalt dreper det adaptive understellet også...

 

Vil ikke såpass oppstiving vaske bort poenget med DCC, da er det vel kanskje like greit å spare penger ved å ikke kjøpe det?

Lenke til kommentar
Vil ikke såpass oppstiving vaske bort poenget med DCC, da er det vel kanskje like greit å spare penger ved å ikke kjøpe det?

Det jeg prøver å finne ut av ja. ;) Er i kontakt med noen som har peil... har spurt om man liksom kan forvente 10 % "effekttap" på DCC eller om det er snakk om 90 % liksom.

 

Hvis man knapt merker forskjell på "sport"- og "comfort"-modus på DCC med 3 cm senk så er det selvsagt bare å spare de 10 lappene ekstra det koster.

 

Jeg ønsker denne høyden på bilen... her er det vel 1-2 cm mellom bue og gummi:

 

passat_hvit.jpg

 

Ikke blodsenk, men samtidig ikke i nærheten av å være en "allroad". ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar ang. om effekten av adaptivt understell blir borte når man senker:

 

Effekten til DCC påvirkes ikke. Forskjellen ligger i at de nye fjærene vil ha et noe strammere oppsett, slik at innstillingene flyttes et hakk oppover på skalaen. Comfort, Normal og Sport vil i stedet bli noe tilsvarende Normal, Sport og Sport+ hvis du skjønner. Dempingsgraden vil endres akkurat like mye som før når du endrer innstilling. Fjærene bærer vekten av bilen, bestemmer høyden og hvor hardt støt du kjenner fra dumper, mens demperne avgjør stabiliteten og hvor "stram" kjørefølelsen blir.

 

Så da var det bare å bestemme seg om man skal ha det eller ikke da.... MED senk UTEN adaptivt understell vil man jo ende opp å kjøre i "Sport"-modus hele tida, mens med adaptivt understell har man i det minste mulighet til å gå til "Normal". Gjelder jo også hvis jeg kjøper den med originalt sportsunderstell, da også vil den jo være i "Sport" hele tida.

 

Ganske stor forskjell i høyden da:

 

passat_adaptivt.jpg

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg valgt DCC uten senking. Men hvis du vil bli en av de som må lirke deg over fartsdumper er det greit. :p

Hehe.. får se.. ;) Synes biler med 5 cm mellom skjermbue og gummi ser mindre bra ut...

 

Kommer til å bestille den med DCC uansett, så får jeg se hvordan det oppleves "in real life" - både å kjøre med det og hvordan det ser ut.

 

Med senking som den hvite på bildet over blir det ikke noe spesiell lirking. Den er faktisk originalt i den høyden på Passat R36. Med DCC i Sport+ modus så blir den så stiv at man kan kjøre i 90 over dumpene uten å slå nedi. :p For å være litt flåsete...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...