Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken farge på bil skal man velge?

warulv

Farge på Passat  

51 stemmer

1. 1. Hvilken farge skal man velge på Passat stv?

• Hvit
      8
    • Svart
      16
    • Sølvgrå
      4
    • R36-blå
      9
    • Grå
      1
    • Rød
      7
    • Mocca
      7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåhar vi gått fra 2-300.000,- til kanskje 100.000,- på ett døgn så dette nærmer seg. :)

Joda.. Er klar over at Audi er ett mer antatt Premium-merke enn VW og derfor så er også prisen noe høyere.

Men jeg mener at utstyret man får også holder høyere kvalitet.

Jeg sammenlignet selv en godt utstyrt passat 170HK'er DSG (ikke R-line da) med det meste av utstyr mot en tilsvarende Audi A4, og Audi'en kostet ca. 30-40.000,- mer enn passaten, og ja.. Audi'en er litt mindre.

Passat er kanskje det mest fornuftige valget, mens Audi er det kuleste valget av disse to.

Begge prisene jeg fikk på de to bilene fikk jeg av forhandler, etter lange forhandlinger og rabattforespørsler. De online byggegeneratorene gir oss bare en liten pekepinn og fungerer vel egentlig kun som en leksak, for å se hvordan bilen vil se ut.

Er vel ingen som bygger en bil på nett og bestiller derfra. Dette er vel heller ikke meningen.

VW Har jo ikke engang en slik generator (den kommer ikke før om noen mnd.) og den dem hadde før var ikke akkurat bra den heller. Men den gir som sagt en liten pekepinn.

Lenke til kommentar
Joda.. Er klar over at Audi er ett mer antatt Premium-merke enn VW og derfor så er også prisen noe høyere.

Men jeg mener at utstyret man får også holder høyere kvalitet.

Jepp, Audi er premium, men jeg mener at utstyret, og ikke minst teknologien (som er det viktigste) er 110 % likt. De gidder vel ikke f.eks. utvikle en dårligere raderbasert cruise control for Passat enn for Audi. Er garantert nøyaktig samme adaptive cruise control i alt fra Lamborghini til Bugatti til Audi til Volkswagen. DSG-kassa i Volkswagen er jo nøyaktig den samme som S-tronic i Audi.

Tilogmed knappene er jo mye av de samme. Så det var nøyaktig samme hendler og knapper i en Bugatti Veyron som jeg har i A4'en min. (Mest trist for de som eier Veyron'en spør du meg, men.)

Så er nok ikke på teknologien at Audi skiller seg ut "premium-aktig", men er snarere på byggekvalitet og materialvalg. F.eks. polstrede materialer i dash, muligens skinnkvalitet, litt mer støyisolering osv. osv. Er nok den opplevde kvaliteten som er bedre, og ikke så mye den reelle. Ofte kommer vel også ny teknologi først til Audi, men den aktuelle Passat'en kan da tilby alt hva Audi kan (foruten Side Assist), men Passat kan til gjengjeld tilby helautomatisk lukeparkering, noe A4 ikke kan.

Passat er kanskje det mest fornuftige valget, mens Audi er det kuleste valget av disse to.

Joda, ingen tvil om at du ikke havner veldig høyt på "kul-toppen" med en Passat, men sånn er no livet med 2 unger og 2 bikkjer, tror det er en stund til jeg sitter i en Ferrari. Men inntil videre er vel en hvit Passat med sota vinduer, fine felger, evt. senk og det rette utstyret det nærmeste man kommer en headturner i en "reasonable priced" familiebil. Greit å ikke påføre folk whiplash også...

Begge prisene jeg fikk på de to bilene fikk jeg av forhandler, etter lange forhandlinger og rabattforespørsler. De online byggegeneratorene gir oss bare en liten pekepinn og fungerer vel egentlig kun som en leksak, for å se hvordan bilen vil se ut.

Er vel ingen som bygger en bil på nett og bestiller derfra. Dette er vel heller ikke meningen.

VW Har jo ikke engang en slik generator (den kommer ikke før om noen mnd.) og den dem hadde før var ikke akkurat bra den heller. Men den gir som sagt en liten pekepinn.

Får se hvor mye interessert han er i å la seg prute ned i pris selgeren da. Tror ikke det er mye å hente med tanke på at de allerede kjører kampanjer og at de visstnok selger Passat som hakka møkk til full pris. (Derav 4 mnd. ventetid, som er stigende visstnok. Selgerpjatt..)

Tja.. hos noen bilmerker kan man nok faktisk bygge seg en reell bil på nettet. F.eks. på Saab.no. Der fungerer alt 100 %, og man får beskjed om at ting blir fjernet hvis man velger den og den pakken, og at du ikke kan kombinere det og det utstyret. Bare et konsern i Volkswagens størrelse som kan tillate seg å ha en så rævva hjemmeside (som alle VAG-produktene har). Er jo samme over hele fjøla. Jeg har brukt den i Sverige noe, og der har de den samme som lå ute i Norge tidligere.

Lenke til kommentar

Warulv:

Da er vi nok sån noenlunde enige...

Jeg kjøper ikke ALT du sier her... men føler vi har kommet ett hakk nærmere hverandre.

Mange av argumentene dine er holdbare, og disse er jeg enig i, men det priseksemplet du dro frem lenger opp om hvor mye dyrere en tilsvarende Audi var måtte jeg bare reagere på. Dette er fullstendig feil.

Uansett, så er Passat også en veldig flott bil, og vertfall med R-line pakke etc.

Håper unasett du velger Hvit farge :)

Lenke til kommentar
lysere rød farge og hvit farge ruster fortere og blir veldig matt i lakken. så det ville jeg holdt meg unna. har selv en hvit bil og kan ikke si at den ser noe vakker ut akkurat ;)

Tror nok ikke rust er noe problem på dagens tyskere gitt... helgalvaniserte karosseri med nærmest livsstidsgaranti mot rust. Tror ikke hvite biler generelt ruster noe mer enn de med farger heller, er vel bare at rust vises mye bedre på hvit...

Matthet er vel ikke noe prob. heller.. på rød farge vet jeg at det har vært et problem ja, men på hvit er det vel ikke så problematisk lenger... Blir vel uansett polert et par ganger i året + lakkforsegling når jeg kjøper den..

Noen som vet med sikkerhet hvordan holdbarheten på dagens hvite biler er med tanke på matthet?

Lenke til kommentar
Må låne denne tråden litt. Sort eller hvit på denne?

Hvit. :D Men jeg er jo litt på hvit selv da... så er vel ikke spesielt objektiv. ;)

Synes de fleste biler ser best ut i hvit om dagen, men som sagt.. motefarge.. aner ikke hvor lenge JEG, eller ikke minst verden, kommer til å synes at hvit er fint. Når jeg ser 7-8 år gamle biler som er hvite synes jeg jo ikke de ser spesielt fine ut... for å sette det litt i perspektiv. ;)

Men liten tvil om at hvit er farge #1 i dag... alle bilmodeller på utstillinger etc. blir vist frem i hvit...

Hvit har da lite med penisforlenging å gjøre.. kanskje har man bare lyst på en bil som skiller seg litt mer ut... noe hvit gjør - selv om det finnes flere og flere av dem. Hvit er fremdeles en noe "dristig" farge, i motsetning til svart som er det safeste valget man kan ta...

Var ute med bikkjene i ettermiddag, og da kom det plutselig en helt hvit R-line Passat kjørende ut av en sidevei, må si den så jævli lekker ut.. :dribble:

Lenke til kommentar

Enkelte biler er pent i hvitt. En XCxx er ikke blandt dem. Den er rett og slett for stor, og utstråler for mye "klasse" til at den kler å være dristig. En Starcraft er ikke pen i hvitt heller. For meg, går maksstørrelsen ved stasjonsvogn når det kommer til hvitfarge. Dessuten kan det straffe seg i ettertid. Det er ikke så mange som vil ha en hvit XC60. Gå for en farge i stedet. Kobberfarge for eksempel. Passat er pen i alle farger, men min tremenning har en 06 i mocca, og det er den peneste fargen jeg har sett på en Passat.

Lenke til kommentar
Enkelte biler er pent i hvitt. En XCxx er ikke blandt dem. Den er rett og slett for stor, og utstråler for mye "klasse" til at den kler å være dristig. En Starcraft er ikke pen i hvitt heller. For meg, går maksstørrelsen ved stasjonsvogn når det kommer til hvitfarge. Dessuten kan det straffe seg i ettertid. Det er ikke så mange som vil ha en hvit XC60. Gå for en farge i stedet. Kobberfarge for eksempel. Passat er pen i alle farger, men min tremenning har en 06 i mocca, og det er den peneste fargen jeg har sett på en Passat.

Er helt enig med deg her!

En XC 60 synes jeg blir litt for "gubbete" til å være dristig i Hvit farge. Svart blir for kjedelig.

Ville valgt en annen farge til den bilen.

Lenke til kommentar
Må låne denne tråden litt. Sort eller hvit på denne?

Hvit. :D Men jeg er jo litt på hvit selv da... så er vel ikke spesielt objektiv. ;)

Synes de fleste biler ser best ut i hvit om dagen, men som sagt.. motefarge.. aner ikke hvor lenge JEG, eller ikke minst verden, kommer til å synes at hvit er fint. Når jeg ser 7-8 år gamle biler som er hvite synes jeg jo ikke de ser spesielt fine ut... for å sette det litt i perspektiv. ;)

Men liten tvil om at hvit er farge #1 i dag... alle bilmodeller på utstillinger etc. blir vist frem i hvit...

Hvit har da lite med penisforlenging å gjøre.. kanskje har man bare lyst på en bil som skiller seg litt mer ut... noe hvit gjør - selv om det finnes flere og flere av dem. Hvit er fremdeles en noe "dristig" farge, i motsetning til svart som er det safeste valget man kan ta...

Var ute med bikkjene i ettermiddag, og da kom det plutselig en helt hvit R-line Passat kjørende ut av en sidevei, må si den så jævli lekker ut.. :dribble:

Er nettopp det med om det er en motefarge... dagens hvitfarge kan jo ikke sammenlignes med den matte greia som ble brukt før.

Lenke til kommentar

Ikke alle farger man kan få sammen med R-design, og den må også matche interiørfargen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...