Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken farge på bil skal man velge?


warulv

Farge på Passat  

51 stemmer

  1. 1. Hvilken farge skal man velge på Passat stv?

    • Hvit
      8
    • Svart
      16
    • Sølvgrå
      4
    • R36-blå
      9
    • Grå
      1
    • Rød
      7
    • Mocca
      7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den nyeste Passaten ser unektelig bra ut i R36-blå! :)

 

Hvitt er såååå 2008

Joda, den funker i blått...

 

Men vet ikke om det er noe mer moderne enn hvit akkurat...

 

(Bilen på bildet nedenfor har felgene "mine" også.)

 

061118001.1.jpg

 

passatr36bms.jpg

 

01_l.jpg

 

Img200308967.jpg

Endret av warulv
Lenke til kommentar
Ville ikke valgt den blå.

Bildet over er tatt i ett studio medperfekt lyssetting og nypolert bil.

 

Vil ikke se slik ut i virkeligheten.

Ikke direkte stygg farge, men jeg liker den bare ikke.

 

Jeg ville valgt Hvit. BASTA!

Det nederste bildet er vel mer naturtro hvordan det vil se ut...

 

Joda, heller forts. mot hvit... skjønt det er en ok blåfarge..

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert en Audi A4 Avant da?

Ser betraktelig bedre ut enn en Passat synes jeg da... med LED-lys forran og bak. Denne også fåesjo med Quattro som er EKTE 4WD.

 

Var på nippet til å kjøpe meg passat jeg også faktisk... men jeg falt rett og slett for utseende til Audi. Nå blir jo en Passat med den stylingen flott nok... men en Audi med S-line samt annet stash sr unektelig bedre ut synes jeg.

 

Men men... det var bare ett spørmål :)

Lenke til kommentar
Du har ikke vurdert en Audi A4 Avant da?

Ser betraktelig bedre ut enn en Passat synes jeg da... med LED-lys forran og bak. Denne også fåesjo med Quattro som er EKTE 4WD.

 

Var på nippet til å kjøpe meg passat jeg også faktisk... men jeg falt rett og slett for utseende til Audi. Nå blir jo en Passat med den stylingen flott nok... men en Audi med S-line samt annet stash sr unektelig bedre ut synes jeg.

 

Men men... det var bare ett spørmål :)

Vurdert det ja, men ettersom VAG nekter å gi A4 automat sammen med diesel og 4x4 så er den dessverre uaktuell. Betydelig mindre enn Passat også (selv om A4 har vokst betraktelig). Passat har jo faktisk en god del større bagasjerom enn Audi A6 tilogmed.

 

Dessuten har jeg kjørt A4 i 4-5 år nå, på tide å prøve noe nytt, hehe.. Men helt klart - A4 ser bedre ut enn Passat'en, og er jo langt nyere også. Laget meg for morsomhets skyld en A4 med alt utstyret som Passat'en "min" blir levert med, og da endte A4'n på rundt 750 000 kr - UTEN automat, men med samme motor og 4x4. Tar seg betalt i Audi... ;)

Lenke til kommentar

Det beste synes jeg er om enhver kjøper bil i den fargen man liker best selv. Det blir altfor kjedelig om folk skal kjøpe bil i den fargen de tror er mest populær når man skal selge bilen eller hva andre liker.

 

Jeg har hatt grønne, røde, blå og grå biler og har ikke merket at fargen har vert noe problem ved salg. Nå har jeg en slags beige metallic, og det beste ved den er at den har omtrent samme farge som møkka som samler seg på bilen. Antakelig gjør det at jeg venter litt lengre med å vaske bilen enn jeg ville ha gjort om jeg hadde hatt en farge hvor møkka synes bedre.

Lenke til kommentar
Det beste synes jeg er om enhver kjøper bil i den fargen man liker best selv. Det blir altfor kjedelig om folk skal kjøpe bil i den fargen de tror er mest populær når man skal selge bilen eller hva andre liker.

Det er jeg helt enig i... og bekymrer meg ikke nevneverdig videresalget heller. Egentlig mest bekymra for om jeg selv kommer til å like hvit de neste 6 åra... ;) Svart VET man liksom at man kan leve med "til evig tid".

 

Så problemet er forsåvidt ikke hva andre synes... eller videresalg.. men at jeg ikke selv klarer å bestemme meg for hvilken farge jeg har lyst på... greit med innspill fra andre da. ;)

Lenke til kommentar

Denne Audien:

 

sfs2K7.jpg

 

En 2.0TDI 170HK'er Quattro (uten automat) med det meste av utstyr:

S-line utvendig og innvendig

Teknikkpakke med led-lys, adaptive xenon etc etc.

Sotede ruter

Bang og olufsen Stereo med 14 høytalere

Navigasjon

19" felger med 255 dekk

cruisecontrol (adaptive)

etc. etc.

 

Pris:

599.900,- uprutet.

Forhandleren min ga meg 8 % på veiledende sum ved kjøp, noe som tillsier ett fratrekk på ca. 50.000,-

 

Dermed så koster denne Audi'en rundt 550.000,-

 

Det eneste du må klare deg uten er Automat. Men da kan du jo evt. velge en 1.8TFSI 160HK'er med samme utstyr som man får med både automat og 4x4 til en rimeligere penge.

 

Men... det er ditt valg :)

Lenke til kommentar

Denne Passaten er min favoritt!

 

Akkurat denne tiltrakk seg veldig mye oppmerksomhet på Worthersee

 

EDIT: Kan man velge Slate Grey på Passat også nå mon tro? Den finnes jo på Touran, og det er jo en helt fantastisk farge!

post-45715-1266020549_thumb.jpg

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Så problemet er forsåvidt ikke hva andre synes... eller videresalg.. men at jeg ikke selv klarer å bestemme meg for hvilken farge jeg har lyst på... greit med innspill fra andre da. ;)

Hvis du vil ha innspill fra andre for å finne ut hva du liker på er du ganske usikker på deg selv etter mine begreper.

Lenke til kommentar
Denne Passaten er min favoritt!

 

Akkurat denne tiltrakk seg veldig mye oppmerksomhet på Worthersee

 

EDIT: Kan man velge Slate Grey på Passat også nå mon tro? Den finnes jo på Touran, og det er jo en helt fantastisk farge!

Det første jeg tenkte på når jeg så den var at det er en av de dustene jeg må vente på når de omtrent må kjøre diagonalt i 5km/t for å klare å passere en fartsdump.

Lenke til kommentar
Dermed så koster denne Audi'en rundt 550.000,-

 

Det eneste du må klare deg uten er Automat. Men da kan du jo evt. velge en 1.8TFSI 160HK'er med samme utstyr som man får med både automat og 4x4 til en rimeligere penge.

 

Men... det er ditt valg :)

Er nok dessverre ikke sant at man får automat, 4x4 og 1.8 TFSI i kombinasjon.

 

Eneste A4 man får 4x4/automat på er 3.0 TDI, 2.0 TFSI og 3.2 FSI.

 

Så billigste A4 med automat STARTER på 626 000 kr, og da er den ribba for utstyr.

 

ALLE hadde jo valgt A4 med 1.8 TFSI om denne var mulig å få med automat og 4x4.

 

Jeg konfigurerte meg en A4 2.0 TDI 170 hk Quattro nå med samme utstyr som på Passat'en, og endte opp på 825 060 kroner UTEN automatgir. Legg til 30 000,- for automat HVIS det var mulig.. og en tilsvarende (men fysisk mindre) A4 ville kostet 855 000 kroner. 2-300 000 kroner mer enn tilsvarende Passat...

 

Denne Passaten er min favoritt!

 

Akkurat denne tiltrakk seg veldig mye oppmerksomhet på Worthersee

 

EDIT: Kan man velge Slate Grey på Passat også nå mon tro? Den finnes jo på Touran, og det er jo en helt fantastisk farge!

Hehe... var i laveste laget den Passat'en ja. ;) Skal jo helst kunne brukes som en normal bil, hehe...

 

Finnes ikke i Slate Grey nei.. Icelandic grey bare, neppe det samme.

 

Så problemet er forsåvidt ikke hva andre synes... eller videresalg.. men at jeg ikke selv klarer å bestemme meg for hvilken farge jeg har lyst på... greit med innspill fra andre da. ;)

Hvis du vil ha innspill fra andre for å finne ut hva du liker på er du ganske usikker på deg selv etter mine begreper.

Tja... dine ord. ;) Og velger selvsagt ikke bil utifra hvilken farge andre synes er kul, men er jo greit å høre hva folk synes. Har vel lite å gjøre med selvtillit å gjøre... Jeg foretrekker et gjennomtenkt fargevalg når jeg bruker 600 lapper på bil, men mulig du har mer penger enn meg. ;)

post-207230-1266024690_thumb.png

Endret av warulv
Lenke til kommentar

Det er sant som du sier når det gjelder det med automat. Jeg blingset litt der...

 

Men den prisen på 825.000 stemmer ikke, da den byggefunksjonen på nettsiden ikke fungerer 100%.

 

I teknikkpakken så ligger feks. Xenon Plus.

Velger man Xenon Plus som enkeltvalg etterpå, så blir det lagt til 10.000 kjappe.

 

Du har også valgt Sportseter flere ganger, forde S-line blir levert med sportseter.

Du kan fjerne mangfoldige tusen fra den listen der som er direkte feil.

 

En Audi A4 er jo ikke 2-300.000,- dyrere enn en Passat som kanskje er den nærmeste konkurrenten. Det sier seg jo selv.

 

Det ser ut som om du bare har kladdet på med haker i listen uten å lese hva som følger med i de forskjelige pakkene...

 

Dessuten så har ikke Passat Bang & Oluffsen annlegg men ett mye simplere annlegg.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar
Det er sant som du sier når det gjelder det med automat. Jeg blingset litt der...

 

Men den prisen på 825.000 stemmer ikke, da den byggefunksjonen på nettsiden ikke fungerer 100%.

 

I teknikkpakken så ligger feks. Xenon Plus.

Velger man Xenon Plus som enkeltvalg etterpå, så blir det lagt til 10.000 kjappe.

 

Du har også valgt Sportseter flere ganger, forde S-line blir levert med sportseter.

Du kan fjerne mangfoldige tusen fra den listen der som er direkte feil.

OK da. Mulig du kan slå av 50-80 000 på mitt "byggverk", men fortsatt er den 150 000 kr dyrere enn Passat'en, og det er UTEN automatgir. Og den er en god del mindre også.

 

Så med tanke på pris, automat og størrelse blir nok A4 svært uaktuell... men for all del - flott bil. Kompis kjøpte seg nettopp ny A4, meget pen. ;)

Lenke til kommentar

Det sier seg jo selv at en A4 som er noenlunde tilsvarende Passat i oppsett ikke er så mye dyrere da. Noen få tusen kan vel hende, men det stemmer nok ikke det du sier her.

 

Jeg tipper at du VIL at den skal være mye dyrere, for da får du argumenter for å velge en bil du allerede har bestemt deg for. Men sannheten er at den sammenligningen som er gjort så langt ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt.

 

Jeg respekterer valget ditt... Passat er en fin bil, men hvis det er den måten du samenligner biler på, så blir jeg litt skremt.

 

De nettbygge greine er bare der for å gi deg en indikasjon.

 

Min bil, som er en Audi A4 2.0TFSI 180HK'er Multitronic med MASSE utstyr kostet jo 580.000kr...

Så det er opplagt at du har gjort noe alvorlig galt her...

Lenke til kommentar
Det sier seg jo selv at en A4 som er noenlunde tilsvarende Passat i oppsett ikke er så mye dyrere da. Noen få tusen kan vel hende, men det stemmer nok ikke det du sier her.

 

Jeg tipper at du VIL at den skal være mye dyrere, for da får du argumenter for å velge en bil du allerede har bestemt deg for. Men sannheten er at den sammenligningen som er gjort så langt ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt.

 

Jeg respekterer valget ditt... Passat er en fin bil, men hvis det er den måten du samenligner biler på, så blir jeg litt skremt.

 

De nettbygge greine er bare der for å gi deg en indikasjon.

 

Min bil, som er en Audi A4 2.0TFSI 180HK'er Multitronic med MASSE utstyr kostet jo 580.000kr...

Så det er opplagt at du har gjort noe alvorlig galt her...

Hehe... nei.. du må gjerne prøve å bygge en du med det utstyret du ser jeg har valgt.. har da ingen interesse av at A4'n skal bli dyr. ;) Spesielt med tanke på at den er uansett er uaktuell pga. automat-mangelen. Jeg vil gjerne vite hva en nøyaktig likt utstyrt A4 vil koste... Men synes det er noe spesielt av Audi å bygge en konfigurator som lar brukeren bomme med 300 000,- på riktig pris da, men...

 

Ser jeg hadde glemt å legge til Webasto med fjernkontroll og timer også.. så må slenge på et par titusener til.

 

Og Passat'en er vel ekstra prisgunstig ettersom de hiver på alt av utstyr til en relativt billig penge på bilmodeller som snart skal erstattes av nye modeller. Pluss at de har vinterkampanje med nærmest gratis Webasto, R-line pakke osv.

Lenke til kommentar

Kan hende man ikke får en nøyaktig likt utstyrt A4 som en Passat,

Selv om man feks. velger skinnseter i begge bilene, så kan det jo hende at det er ett helt annet dyrere skinn som brukes i A4.

 

Dieselvarmer kan det jo hende dem har kampanje på feks.

Dessuten så slår dem av rundt 8% på sluttsummen hvis du spør pent. Bare dette utgjør nesten 50 tusen kroner.

 

En Audi A4 som er tilnærmet lik en Passat i utstyr og motor koster ikke 2-300.000,- mer vetu.

Det er jo helt opplagt og det burde hvem som helst forstå.

 

Passat er jo en direkte konkurrent til Audi A4, så hvordan skal Audi kunne forsvare en slik høyere pris?

 

Den bilbygge-generatoren funker til en viss grad den, hvis man har lest ett par brosjyrer før man setter igang. Der står det nemmelig hva de forskjellige pakkene inneholder og dermed så slipper du missforståelser.

 

Den generatoren trekker heller ikke fra rabatten man får ved kjøp. Den tar heller ikke hensyn til kampanjer og lignende.

 

Jeg nekter ikke for at Audi'en er LITT dyrere enn en passat, men de summene du oppererer med her er riv ruskende gale og kan ikke brukes til sammenligning.

 

Les tester og brosjyrer samt bilblader så finner du det kjapt ut.

 

Jeg forstår at du har bestemt deg for en Passat, som jo er en veldig flott bil... men den er ikke så mye rimeligere enn en tilsvarende Audi som du sier.

 

Kanskje maks 50.000,- dyrere eller noe, men det kan jo også ha en sammenheng med at ekstrautstyret til Audi er mer påkostet og at det blir brukt dyrere og evt. mer avanserte systemer.

 

Jeg ser du har valgt Audi Drive Select feks.... Har Passaten det? Hvet du i det hele tatt hva det er?

 

Det er jo helt opplagt at en A4 ikke er så mye dyrere enn en Audi, så jeg skjønner ikke en gang hvorfor du skal få oss til å tro det...

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar
Jeg ser du har valgt Audi Drive Select feks.... Har Passaten det? Hvet du i det hele tatt hva det er?

 

Det er jo helt opplagt at en A4 ikke er så mye dyrere enn en Audi, så jeg skjønner ikke en gang hvorfor du skal få oss til å tro det...

Svært så provosert du skulle bli av dette da. ;) Audi-selger eller? Skal love deg at A4 med det utstyret Passat'en har koster minst 100 000 mer i hvert fall, og det fortsatt uten automat og med mindre plass.

 

Adaptiv cruise control koster jo 5 310,- mer hos Audi enn hos VW. Og det er nøyaktig samma systemet som sitter i begge bilene. Adaptivt understell koster 1 150,- mer hos Audi enn hos VW. Keyless go koster 3 670,- mer. Tonede ruter koster 2 514,- mer, Bluetooth koster 6 710,- mer, Webasto koster 4 730,- mer (utenom tilbudet), Lane Assist koster 1 770,- mer, alarm koster 2 200,- mer, elektrisk bakluke koster 2 260,- mer. Bare for å nevne noe. Ikke rart det blir dyrere med Audi når alt koster sånn 30 % mer hos Audi enn hos VW. For nøyaktig samme teknologi. Park Assist som VW tilbyr til en billig penge er vel ikke tilgjengelig engang hos Audi...

 

Og selvsagt vet jeg hva Drive Select er, Passat'en har det samme i Adaptiv Chassis Control - comfort/normal/sport. Jeg har ikke lagt til én ting på A4'en som ikke Passat'en har. Tror nok jeg kan mer enn de fleste om alle disse systemene, både hva teoretisk kunnskap og praksis angår.

 

Og hadde trodd at generatoren til Audi var såpass at den tok hensyn til valgte pakker. Selvsagt vet jeg hva som inngår i de ulike pakkene, og trodde ikke at den regnet med ting 2 ganger. Amatørmessig. Og at de slår av 8 %... tviler.. men kan jo høre neste gang jeg er oppe på Møller til uka hva de skal ha for tilsvarende A4 og om de virkelig slår av 8 %... Antar da at VW også slår av 8 %... så da går jo vinninga opp i spinninga.

 

Konkurransen mellom A4 og Passat er vel så som så. A4 har inntil siste utgave vært betydelig mindre enn Passat, og således ikke appellert til barnefamilier i det hele tatt. Så har vel ikke konkurrert noe særlig. De er nærmere i dag, men fremdeles er Audi premium mens Passat bare er halv-premium.

 

Men dette har jo sporet totalt av... var en diskusjon om farger det skulle være da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...