Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken farge på bil skal man velge?

warulv

Farge på Passat  

51 stemmer

1. 1. Hvilken farge skal man velge på Passat stv?

• Hvit
      8
    • Svart
      16
    • Sølvgrå
      4
    • R36-blå
      9
    • Grå
      1
    • Rød
      7
    • Mocca
      7

Anbefalte innlegg

Skal mest sannsynlig kjøpe nybil. Har da for en gangs skyld sjansen til å velge den fargen jeg vil på bil...

Bilen det er snakk om er en VW Passat stasjonsvogn med 170 hk diesel, 4motion (4x4) og DSG (automat).

Tenkte jeg skulle høre med folket (les: dere) om hva dere synes er penest, selv om det er mitt valg... greit å høre hva andre tenker også. ;)

Ikke for å legge føringer, men jeg har vel muligens mest lyst på hvit - men så har man i bakhodet at hvit er "hot" nå, men er det like kult "imorra" (les: om et par-tre-fire-fem år)? Hvitt har jo alltid gått i bølger, og mellom disse bølgene har hvite biler vært de mest tungsolgte og som regel gått 5-10 % under i pris ift. f.eks. svarte biler som alltid er "in".

Uansett; video av hvit utgave kan sees her (også i 1080p HD): http://goo.gl/yWMV

Den hvite bilen på videoen der har faktisk akkurat samme stylingpakke (R-line) som min får, så den vil se helt sånn ut (minus senking, til jeg får gjort noe med det...). Eneste forskjellen er at "min" bil vil ha dobbelt eksosanlegg bak (faktisk standard på 170 hk 4motion DSG) - se bildekollasjen av den sorte Passat'en jeg har vedlagt.

Ellers kan den sees i R36-blå i videoen her: http://goo.gl/v7nh

Latterlig reklame, men var fargen jeg var mest opptatt av da...

De andre fargene jeg har vurdert er svart (de fleste biler kler det, men synes muligens R-line-stylingen drukner litt i sortfargen), grå og sølvgrå.

Se vedlagte "fargekollasj" for å se alle de aktuelle fargene.

Synes egentlig den gjør seg litt i sølvgrå også, og det er visstnok på vei "in" igjen (i følge selger), uten at det egentlig har vært helt "ut". Sølvgrå, grå og svart er jo safe'e farger som alltid vil være "in", men likevel.. ikke det mest spenstige.

Hvilken farge ville dere valgt? ;)

post-207230-1265844888_thumb.jpg

post-207230-1265845308_thumb.jpg

Endret av warulv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sølvgrå er nok ikke på vei "inn" igjen. De to største trendfargene nå er hvit og koksgrå, men svart selger også i bøttevis, i den grad man kan kalle det farger. Det er vel et definisjonsspørsmål, egentlig. Uansett, Passat mener jeg passer best i en mørk farge. Koks kan fungere, men en veldig mørk blå hadde kanskje vært det beste.

Nå ser jeg at det ikke er så veldig mange farger å velge mellom på VW.no, men den mokkabrune så jo veldig fin ut, da. Når det gjelder videresalg kan hvit være skummelt. Svart vil nok være en vinner her.

Lenke til kommentar

Hvit er så absolutt tøffest og kommer nok helt sikkert til å være populært om noen få år også. Kommer jo litt ann på når du skal selge den igjen eller bytte den ut.

Men skal jeg vurdere KUN fargen og hvilken som er kulest til bilen, uten å tenke på andre aspekter, så ville jeg helt klart valgt Hvit.

På en god nummer to kommer Svart.

Blå synes jeg faktisk ikke er noe fint, og grå er jo en fornuftig og pen farge, men spesielt flott på en passat synes jeg ikke det er.

Så her er min mening i kronologisk rekkefølge:

1. Hvit

2. Sort

3. Grå

4. Blå

Alternativt ville jeg kanskje valgt (hvis mulig) en knall orange farge. Kan være litt kult med knall farge, men da må stylingen og det andre være på plass. Hvis ikke så vil den bare se rar ut.

Lenke til kommentar
Sølvgrå er nok ikke på vei "inn" igjen. De to største trendfargene nå er hvit og koksgrå, men svart selger også i bøttevis, i den grad man kan kalle det farger. Det er vel et definisjonsspørsmål, egentlig. Uansett, Passat mener jeg passer best i en mørk farge. Koks kan fungere, men en veldig mørk blå hadde kanskje vært det beste.

Nå ser jeg at det ikke er så veldig mange farger å velge mellom på VW.no, men den mokkabrune så jo veldig fin ut, da. Når det gjelder videresalg kan hvit være skummelt. Svart vil nok være en vinner her.

Hehe... tja.. så ut til å stemme på Møller at sølvgrå var "in" igjen i hvert fall... halvparten av demobilene de har kjøpt inn er sølvgrå, og demobiler pleier jo å kjøpes i en farge som blir lettsolgt. Men ikke vet jeg. ;)

Ellers er det ikke mange farger å velge mellom når man skal kjøpe i R-line-utgave, faktisk kun rød, blå, mocca, grå, og R36-blå. Så jeg holder alle de åpne unntatt rød og mocca egentlig - veldig usikker på den fargen, synes den er fin, men passer bedre til den eldre garde kanskje... ;)

Ungkar: gul eller sennepsgul metallic.

Familiefar: sølvgrå metallic eller kongeblå metallic.

:) lykke til.

Passat og ungkar? Hvor sannsynlig er det? :D Nei, havner nok barn i baksetet og bikkjer i bagasjerommet gitt... Dog jeg er under 30 år da, men gulfarge-tiden tror jeg er forbi... ;)

En stemme på sølvgrå her altså.. kongeblå fås ikke.. eneste blåfarge er R36-blå. :)

Hvit er så absolutt tøffest og kommer nok helt sikkert til å være populært om noen få år også. Kommer jo litt ann på når du skal selge den igjen eller bytte den ut.

Men skal jeg vurdere KUN fargen og hvilken som er kulest til bilen, uten å tenke på andre aspekter, så ville jeg helt klart valgt Hvit.

På en god nummer to kommer Svart.

Blå synes jeg faktisk ikke er noe fint, og grå er jo en fornuftig og pen farge, men spesielt flott på en passat synes jeg ikke det er.

Så her er min mening i kronologisk rekkefølge:

1. Hvit

2. Sort

3. Grå

4. Blå

Alternativt ville jeg kanskje valgt (hvis mulig) en knall orange farge. Kan være litt kult med knall farge, men da må stylingen og det andre være på plass. Hvis ikke så vil den bare se rar ut.

Ser for meg at jeg i "verste" fall skal ha denne bilen i 6-7 år. Så da er spørsmålet - er hvit "hot" om 6-7 år? ;)

Jeg er ikke så glad i blå selv heller egentlig, aldri vært... spesielt ikke i mørk blå, som jeg egentlig bare synes ser ut som en mislykket sortfarge. ;) Satt litt på spissen da. R36-blå er ikke den verste, men tviler på at det blir blå bil... Har vel samme rekkefølge som deg muligens...

Og oransj... neh.. blir nok ingen ny StreetFighter dette... ;) Fås ikke i oransj heller, og tror 30k i pen hellakkering utgår. :)

Lenke til kommentar

Jeg ville nok valgt Hvit.

Om ikke Hvit er "inn" om 6-7 år så er det fortsatt en smal gruppe der ute som kommer til å sikkle etter en Hvit passat R-line.

De som er ute etter en vanlig passat uten R-line/4-motion/DSG/170HK'er er nok heller ikke ute etter en hvit bil.

Jeg ville valgt Hvit helt klart.

Alternativt ville jeg valgt Svart. Men velger man først svart, så gå for sorte felger/sotede ruter og full pakke.

Holdte på og gjøre en blemme selv når jeg bestillte min A4 S-line. Bestillte fantom sort perleeffekt farge, men glemte og velge "sort utvendig optikk" til å begynne med. Det vil si at bilen hadde blitt levert med masse blanke detaljer og chrome. Noe jeg synes blir litt vanlig.

Med "Sort optikk" så er takrails/grill/vinduslister helt sorte, og dette er fint så lenge bilen er helt svart ellers synes jeg.

Skulle jeg hatt Hvit bil, så er nok blanke detaljer penere, da de ikke stikker seg ut så tydelig.

Glem Grå og Blå, og gå for svart eller Hvit er min mening.

Lenke til kommentar
Svart - vanskelig å holde ren. Skitt synes veldig godt.

Hvit - Etter min mening kult nå, men det er en farge som har litt "mote" over seg. Kan godt hende det går ut på dato å ha hvit bil om noen år, og da er det kanskje vanskelig å bli kvitt bilen igjen.

Sølv - lettere å holde ren enn svart.

Sølv er helt klart den fargen det er lettest å holde ren.... hvit er jo uten tvil en motefarge, men kanskje den ikke dør helt ut denne gangen slik som tidligere... I dag er det i hvert fall så mange Passat'er og A4'er rundt omkring at de eneste jeg snur meg etter er de hvite... evt. svarte med sort optikk og sorte felger..

Jeg ville nok valgt Hvit.

Om ikke Hvit er "inn" om 6-7 år så er det fortsatt en smal gruppe der ute som kommer til å sikkle etter en Hvit passat R-line.

De som er ute etter en vanlig passat uten R-line/4-motion/DSG/170HK'er er nok heller ikke ute etter en hvit bil.

Jeg ville valgt Hvit helt klart.

Alternativt ville jeg valgt Svart. Men velger man først svart, så gå for sorte felger/sotede ruter og full pakke.

Holdte på og gjøre en blemme selv når jeg bestillte min A4 S-line. Bestillte fantom sort perleeffekt farge, men glemte og velge "sort utvendig optikk" til å begynne med. Det vil si at bilen hadde blitt levert med masse blanke detaljer og chrome. Noe jeg synes blir litt vanlig.

Med "Sort optikk" så er takrails/grill/vinduslister helt sorte, og dette er fint så lenge bilen er helt svart ellers synes jeg.

Skulle jeg hatt Hvit bil, så er nok blanke detaljer penere, da de ikke stikker seg ut så tydelig.

Glem Grå og Blå, og gå for svart eller Hvit er min mening.

Du høres ut som min tvillingsjel... :tease:

Har allerede forhørt meg om muligheten til å få sort optikk på Passat'en - og det er "no go". Med R-line må du ha "chrom-pakken" - den er en del av pakka, og du kan ikke engang betale for å slippe den. Sånn er det med VW... litt mer masseproduksjon der enn hos søstra Audi. ;) Så skal jeg ha sort så skulle jeg selvsagt hatt sorte chromfelger, men hadde måttet leve med chrom lister og rails + grill. (Kunne seff bytta ut i etterkant, men kjedelig å bruke 20 000 kr på det også...) Litt enig med deg i at "alle" har en svart bil med chrom-detaljer...

Enig i at fordelen med hvit er at den også vil stikke seg ut på bruktmarkedet. Alltids en "råner" som vil kjøpe Passat'en om 6-7 år også...

Hvordan holder hvit seg i lakken forresten?

Flere innspill? :)

Lenke til kommentar

Hvis man IKKE får valgt bort chromedetaljer, så velg Hvit bil. BASTA! :)

Da mener jeg Sort ikke er noen kandidat, og grå er jo mye kjedeligere enn hvit synes jeg. Blå er jo kanskje en farge man enten liker eller ikke, men JEG liker vertfall ikke blå.

De som er ute etter en grå eller blå bil om noen år av typen Passat, er mest sannsynlig ikke interisert i å gi ekstra penger for en R-line alikevel. De som vil ha R-line vil ha en bil som stikker seg lit ut, og da mener jeg Hvit er den tøffeste fargen.

Ulempene er at den jo er vanskelig og holde skinnende Hvit hele tiden, men litt må man da lide for skjønnheten...

Lenke til kommentar
Skal du gå for noe ordentlig kult kunne du jo lagt på folie sånn at den ble sånn som dette her:

http://www.bmwblog.com/2009/05/16/bmw-x6-i...-the-new-black/

Helt klart tøft dette... men ikke hvis det er for mye chrome detaljer synes jeg.

Men hvis folie er aktuelt, så velg en nøytral farge under, da det kanskje er smartest og velge en farge som mange hadde valgt. Nemmelig grå.

Når du river av folien igjen, så er det også lett og selge den.

Lenke til kommentar

Hvit bil med sotede ruter er tøft. Jeg har svart bil, den tar seg veldig bra ut om sommeren i sol eller om kvelden når den er nyvasket og bonet. I alle andre scenarioer er det stygt (spesielt nå om vinteren, jeg blir nedstemt av å se på bilen). Har også fått et par riper på døren, antakeligvis p.g.a en drittsekks dongeribukse i en parkeringshall, og de stikker seg ekstra mye frem når lakken rundt er svart.

Lenke til kommentar
Synes den så helt klart finest ut på det øverste bildekollasjen ;)

I svart altså?

Hvis man IKKE får valgt bort chromedetaljer, så velg Hvit bil. BASTA! :)

Da mener jeg Sort ikke er noen kandidat, og grå er jo mye kjedeligere enn hvit synes jeg. Blå er jo kanskje en farge man enten liker eller ikke, men JEG liker vertfall ikke blå.

De som er ute etter en grå eller blå bil om noen år av typen Passat, er mest sannsynlig ikke interisert i å gi ekstra penger for en R-line alikevel. De som vil ha R-line vil ha en bil som stikker seg lit ut, og da mener jeg Hvit er den tøffeste fargen.

Ulempene er at den jo er vanskelig og holde skinnende Hvit hele tiden, men litt må man da lide for skjønnheten...

Joda... hvit er ikke akkurat rette fargen til å motstå skitt. Men det er jaggu ikke svart heller. ;) Er vel omtrent like ille de to fargene. Men hvit er en del mer ripebestandig enn svart da. De minste riper vises på svart, mens det skal litt mer til på hvit...

R-line er vel ment å stikke seg litt ut ja. (I den grad en Passat kan gjøre det.) Er vel derfor den bare kommer i 7 farger også, hvor alle er litt spesielle... med unntak av sølvgrå og grå da.

Skal du gå for noe ordentlig kult kunne du jo lagt på folie sånn at den ble sånn som dette her:

http://www.bmwblog.com/2009/05/16/bmw-x6-i...-the-new-black/

Biler foliert i matt svart er kule ja. ;) Går en BMW 5-serie sedan i Trondheim som er matt svart og bare sorte detaljer + felger. Det var lekkert. Men tror foliering blir litt over the top for meg... ser ikke for meg at det er ekstremt holdbart heller. Flertallet av taxiene i byen er folierte, og der ser man at nesten alle har rifter hvor den egentlige fargen vises under...

Hvit bil med sotede ruter er tøft. Jeg har svart bil, den tar seg veldig bra ut om sommeren i sol eller om kvelden når den er nyvasket og bonet. I alle andre scenarioer er det stygt (spesielt nå om vinteren, jeg blir nedstemt av å se på bilen). Har også fått et par riper på døren, antakeligvis p.g.a en drittsekks dongeribukse i en parkeringshall, og de stikker seg ekstra mye frem når lakken rundt er svart.

Ja, hvit bil med sotede ruter er tøft for tida. Evt. med sorte felger i tillegg... men får se, felgene som følger med er ikke sorte. De ser slik ut i 18" utgave:

8454kl6.jpg

Min stemme går til Moccafarge, Passat er veldig pen i den fargen, man ser ikke skitten på den, det er en ganske konservativ tone, men en litt artig farge.

Enig i at det er en OK farge... men tror ikke jeg tar sjansen rett og slett. Veldig usikker på den, og finnes knapt en Passat med den fargen, så får ikke sett den "live" heller... tør ikke bestille usett.

Ville tatt mørkeblå, den er ganske stilig.

Finnes ikke i mørkeblå... i tilfelle må det bli R36-blåfargen til Volkswagen. Fin den, absolutt.. men usikker.

mørk rød

Hehe, passat kan være fin i rød den, men rød er ikke for meg tror jeg... synes rød passer best på Ferrari og lite annet. ;) Selv om det kan være kult.

Sånn hadde den sett ut da:

passat_gli_both.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...