norbat Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Jeg bruker å surfe innom dagbladet.no og vg.no jevnlig og i en periode så nettsiden til dagbladet slik ut: Dagbladet melder selv at siden ble utsatt for et DDos-angrep. Om det skyldes Muhammed-tegningene er uvisst. Vg har også vært noe ustabil. En snapshot av siden så slik ut: Om problemene til VG skyldes det samme vites ikke, men det er ikke usannsynlig. Endret 10. februar 2010 av norbat Lenke til kommentar
War Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Merket det på VG jeg, rart de ikke la inn flagg og hat-tekst. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Merket det på VG jeg, rart de ikke la inn flagg og hat-tekst. Angrepet var et DDOS (distributed denial-of-service attack), det var ingen som var inne på serverene til Dagbladet. Kort sagt er et DDOS-angrep et angrep der noen har kontroll over mange PC-er også sender alle de PC-ene masse data til Dagbladet sine servere og til slutt blir det så mye data at serverene ikke greier og ta i mot alt. Dermed dør serverene og det er ingen som kommer seg innpå nettsiden. Dette angrepet er i grunn ikke farlig siden det ikke er mulig og hente ut data (siden serverene dør) og det er bare og ta en restart så er alt oppe som vanlig (nesten). Les mer her. Og det med at VG datt ut var bare at et SAN tilfeldigvis døde samtidig som angrepet fant sted, ingen sammenheng. (Kilde: http://twitter.com/auduny/status/8924483192) Endret 11. februar 2010 av Pizzaen Lenke til kommentar
War Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 ble vel ikke akkuratt bedre av at jeg trykket 3000 ganger på F5. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ble nok ikke bedre nei, men tror ikke det hadde så mye og si egentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå