Gå til innhold

Trenger hjelp med å finne jobb!

Anbefalte innlegg

Trenger som sagt hjelp med dette, har suttet å grublet over "hvem vil ha meg som arbeidstaker".. Jeg er 16 år og har ingen kunnskaper med data/IT til sykepleier jobb, så det er en mulighet som er sperret. Det jeg kan, er å vaske, rydde og stable varer. Jeg har ikke noe utdanning, har fullført grunnskolen og gikk ut med 4 i snitt, går førsteåret på videregående studiespesialisering : ) Den eneste muligheten som jeg kan tenke meg er vell å rydde ? Men nå spør jeg dere der ute, hvordan kan jeg skaffe meg en jobb? Jeg har sett på nettavisene, men ingen stillinger jeg kan refere til, alle stillingene er på en måte litt mer kravfull enn det jeg selv kan takle. Ikke det at jeg slurver, men jeg har ikke nok kunnskap :) Jeg har skrevet en CV, og har tenkt å gå levere disse, er dette en mulighet for meg å skaffe jobb ? Dere som alerede har en jobb (jeg søker deltidsjobb/sommerjobb, skal også fokusere på skolegangne min), hvordan skaffet dere jobben ? For meg som er 16, er det litt vanskelig å jobbe i kassa, men en ryddejobb holder for meg, bare jeg får penger så er det liksom greit :p Burde jeg gå å levere CV'er rundt omkring og satse på at de ringer meg? : D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ta deg en tur rundt i forskjellige butikkene i nærområdet og snakk med en av de som har ansvaret der. Mange vil sette pris på personlig oppmøte for å "se" deg først. 16 åringer er fine å ha i arbeid, dere er veldig billig arbeidskraft :) Typiske jobber for en på din alder er vel butikk, levere post/reklame, telefonintervju/salg, vasking osv.

Lenke til kommentar

Din nærmeste matbutikk. De trenger alltid noen til å rydde og stable varer. Eller et typisk samlebånd bedrift (hvor du står på et samlebånd og gjør det samme om igjen og om igjen. Fordelen med det er at det er som regel bedre betalt enn matvarebutikk).

Høres ut som det er sånn jobber du er ute etter :)

Er det snakk om dag- eller kveldsjobbing? Evt helgejobbing?

Lenke til kommentar
Din nærmeste matbutikk. De trenger alltid noen til å rydde og stable varer. Eller et typisk samlebånd bedrift (hvor du står på et samlebånd og gjør det samme om igjen og om igjen. Fordelen med det er at det er som regel bedre betalt enn matvarebutikk).

Høres ut som det er sånn jobber du er ute etter :)

Er det snakk om dag- eller kveldsjobbing? Evt helgejobbing?

Jeg går jo på skole og, så er vell snakk om kveldstid/helg/sommerjobb : ) Sommerjobben må jeg bare ha, skal skaffe penger nok til billappen og alt det :p

Lenke til kommentar

ta å høre på en lokal markedsundersøkelses bygg. Jeg fikk jobb innen markedsundersøkelse, jobbet der i kanskje 2 måneder, så fikk jeg jobbe innen viasat kundeservice i samme bygg. Og jeg er bare 17 år.

Hvis du vil ha greie arbeidstider, men med det samme gjøre det bra på skolen, være sosial og evt trene mye burde du søke deg jobb innen dette. Jeg får til alt dette med denne jobben jeg har. :D

Lenke til kommentar
ta å høre på en lokal markedsundersøkelses bygg. Jeg fikk jobb innen markedsundersøkelse, jobbet der i kanskje 2 måneder, så fikk jeg jobbe innen viasat kundeservice i samme bygg. Og jeg er bare 17 år.

Hvis du vil ha greie arbeidstider, men med det samme gjøre det bra på skolen, være sosial og evt trene mye burde du søke deg jobb innen dette. Jeg får til alt dette med denne jobben jeg har. :D

Hva er markedsundersøkelses bygg btw? :p og kan jeg finne dette der jeg bor(sarpsborg) ?

Lenke til kommentar

Hva er markedsundersøkelses bygg btw? :p og kan jeg finne dette der jeg bor(sarpsborg) ?

Hmmjaaa.... Et bygg eller firma hvor de driver med markedsundersøkelse. For eksempel Polarfakta, vet ikke om de har det i sarpsborg, men er verdt å høre litt rundt iallefall. Her hvor jeg bor, trenger de folk heletiden til å jobbe for dem. Hvis det eventuelt finnes noen markedsundersøkelse hvor du bor er det verdt å prøve å søke om jobb:P

Lenke til kommentar

Start som telefonselger;) Det er null stress å få seg jobb innen dette. Selv vært telefonselger i to bedrifter på kveldstid, og ble etterhvert salgsteamleder på den siste. Og fra salgsteamleder til å få oppgaver som å pakke/fakturere/sende etc. og også sitte på kundeservice. Morsom jobb, med greit betalt som 17 åring, som jeg var. (125,- fast timen + 40,- pr salg når jeg solgte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...