martinehkn Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei. Jeg lurer litt på dette med kalorier... Jeg veier 89 kg, og er 168 cm høy. Jeg lurer på hvor lenge jeg bør gå/småjogge for å forbrenne ca. 400 kalorier (som det ca er i en middag). Jeg har ikke noen 3D-mølle, og går ikke på noe treningsstudio, så eneste trening jeg får er å være ute på ettermiddagen å jogge/gå, + at jeg står litt på langrenn (dette er vel også en fin måte å forbrenne saker og ting på?). Jeg vet at jeg skal ha i meg 1600-1700 kalorier pr. dag, så hvor lenge bør jeg gå for ca. å klare å gå ned ca. 1 kg uka? Btw, har et OK koshold.. På forhånd takk Lenke til kommentar
War Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Vanlig praksis her er 500kcal med trening og 500kcal mindre i kosten pr dag = ca 1kg ned i uka. Du kan da gjøre det samme, men uten styrketrening er det værre å holde massen så noe muskelmasse vil ryke. Proteininntaket burde også være på 3g pr kg kroppsvekt på en slik deff. Styrketrening er ca 400kcal/time Jogging blir for relativt, du kan kanskje google det og se sånn ca. Lenke til kommentar
martinehkn Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Vanlig praksis her er 500kcal med trening og 500kcal mindre i kosten pr dag = ca 1kg ned i uka. Du kan da gjøre det samme, men uten styrketrening er det værre å holde massen så noe muskelmasse vil ryke. Proteininntaket burde også være på 3g pr kg kroppsvekt på en slik deff. Styrketrening er ca 400kcal/time Jogging blir for relativt, du kan kanskje google det og se sånn ca. Ja jeg har jo vurdert å drive med litt styrketrening.Burde jeg da kjøpe meg noen vekter og sitte å løfte 1 time? Eller er det noe som er mer lurt enn andre? Har ingenting i omot å måtte drive med vekter, helst det for da kan jeg drive med det på rommet mitt.. og ikke nede i stua hvor folka sitter... Altså det jeg lurer på er jo om man skal sitte å "pumpe" med venkter en time?! Lenke til kommentar
War Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Burde jeg da kjøpe meg noen vekter og sitte å løfte 1 time? Nei. Bakdelen med å pumpe hjemme er at du ikke får noen progresjon. Du kan beholde muskelmassen til en hviss grad ved å bruke 10kg hele tiden men under optimale forhold skulle du hatt flere vekter i et bredere spekter. Dvs 10 rep maks vekter på biceps var 12kg så hadde det sett slik ut: 8kgx10rep x3 sett 8kgx10rep x3 sett 8kgx10rep x3 sett Neste uke 10kgx10rep x3 sett 10kgx10rep x3 sett 10kgx10rep x3 sett Neste uke 12kgx10rep x3 sett 12kgx10rep x3 sett 12kgx10rep x3 sett Neste uke 14kgx5 rep x4 sett 14kgx5 rep x4 sett 14kgx5 rep x4 sett Neste uke 16kgx5 rep x4 sett 16kgx5 rep x4 sett Osv For eks øke vektene med 2kg en gang i uka. Dette for å bryte bindevevet. Det er ikke så viktig på en deff, men skal du bygge senere MÅ det være slik. Det du kan gjøre er å trene med de vektene du evt har og legge inn litt høyrep for glykogentømming , det er iallefall bedre en ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå