Euklid Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Jeg er på jakt etter et kamera til de turene jeg ikke gidder å dra på speilrefleks og masse optikk. Kriterier/ønsker: –Må ha GPS innebygget (Aperture har fått støtte for geotagging ...) –Bildekvalitet? Ja takk! Fint om kameraet virker også i lite lys –Manuelle justeringsmuligheter er et pluss –Lite nok til å putte i en vanlig lomme –Normal brennvidde holder lenge. Jeg bruker 35 og 50mm fastoptikk 90% av tiden. Pris: det det koster. Kandidater: Nikon P6000 – men over 4000 for et to år gammelt (og utgått?) kamera? Sony Cyber-shot DSC-HX5 – ikke sluppet ennå, så ikke godt å si stort. Koster ca. 2700, det er jo et pluss. Stort flere har jeg ikke klart å søke meg frem til. Noen tips eller erfaringer? Endret 10. februar 2010 av Euklid Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Panasonic Lumix TZ10 kommer i midten av mars med geotagging og manuell kontroll. Riktignok med veldig mye zoom ("25-300mm") og selvsagt ikke fryktelig lyssterk(f/3.3-4.9). Endring: GPS er visst det nye som alle må ha. Casio er også på vei med EX-10HG. Endret 10. februar 2010 av world wide weird Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Sony HX5 tror jeg man kan kjøpe direkte fra Sony.no. Endret 10. februar 2010 av Spartan Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Panasonic TZ10 ser veldig interessant ut, og kommer ut omtrent samtidig som Sonys nye kamera. Skulle tro minst ett av de duger til mitt formål, så her er det bare å smøre seg med litt tålmodighet. Har vært innom tanken på å gå et par hakk opp i størrelse og kjøpe Panasonic GF1, virker som et fantastisk godt kamera med 20/1.7-objektivet, men da er jeg plutselig uten GPS og må ha røslige jakkelommer. Skal ikke være greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå