qutix Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Heisann. Jeg har holdt på med php i par mnd, og har nesten alt i hjernen. Men jeg har ett problem med login, jeg får ikke $info_innlogget til å fungere på andre sidene. Hvis en av dere kunne hjulpet til med det her, hadde det vært helt konge! Scriptet if($_POST['brukernavn'] && $_POST['passord']){ $brukernavn = $_POST['brukernavn']; $passord = $_POST['passord']; $brukernavn = stripslashes($brukernavn); $passord = stripslashes($passord); $brukernavn = mysql_real_escape_string($brukernavn); $passord = mysql_real_escape_string($passord); $sql = mysql_query("select * from test where brukernavn = '$brukernavn' and passord = '$passord'"); $result = mysql_num_rows($sql); if($_SESSION['innlogget']) { $sql_innlogget = mysql_query("select * from test where id ='".$_SESSION['innlogget']."'"); $ant_innlogget = mysql_num_rows($sql_innlogget); if($ant_innlogget==1) { $info_innlogget = mysql_fetch_array($ant_innlogget); } } else { echo "Feil brukernavn eller passord."; } } else { echo "Du glemte å fylle ut brukernavn eller passord"; } Endret 10. februar 2010 av qutix Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Veldig knotete behandling av variabler på toppen der. Det heter $_SESSION, ikke $SESSION. Lenke til kommentar
qutix Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Så det. Fant ut ett nytt problem, det kommer opp "feil brukernavn eller passord" uansett om jeg skriver inn riktig username og pw. ja jeg har sjekket databasen om alt er riktig, og det er det. Noe tips? Endret 10. februar 2010 av qutix Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg holder på å sovne, men hvis du har session_start() over denne koden et sted bør vel alt være ok. Lenke til kommentar
qutix Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Har prøvd det, kommer opp "feil brukernavn eller passord". Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvor setter du $_SESSION['innlogget']? Lenke til kommentar
qutix Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) aner ikke, fikk scriptet av en kompis Endret 10. februar 2010 av qutix Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Da foreslår jeg at du skriver et eget system. Lag en session med session_start(), let etter logindata i POST, valider dem og sett en session-variabel deretter. Lenke til kommentar
qutix Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Noen flere som har noe lure tips? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ja, gjør det selv, les og prøv å forstå åssen man bruker sessions Lenke til kommentar
qutix Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Har prøvd meg litt rundt. Men er så mye forskjellige scripts, prøver å sette session til en variabel men ser ikke ut til å fungere. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 <?php session_start(); if (isset($_POST['un']) && isset($_POST['pw'])) { // Valider $_POST['un'] og $_POST['pw']. // Sett $_SESSION['un'] hvis de er ok. } elseif ($_SESSION['un']) { // Brukeren er logget inn. } ?> Lenke til kommentar
qutix Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Hmm... skjønner det der, men problemet er at jeg ikke klarer å sette session om til en variable, f.eks $info_innlogget. Hvis noen orker å forklare meg godt gjennom login system, kan få en wow account for hjelpen Ta kontakt på msn: [email protected] Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Når du kaller session_start() laster du $_SESSION-arrayen fra forrige gang. Alt du lagrer i $_SESSION blir derfor med. Lenke til kommentar
qutix Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Ja det vet jeg. Men problemet er at jeg skal prøve å sette $_session['innlogget'] som id, slik at jeg får vite hjem som er online osv. Og at jeg får variabelen $info_innlogget til å bli $_session['innlogget']. U see ? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Så sett $_SESSION['info'] = $info når du er ferdig med $info, og last den igjen med $info = $_SESSION['info']. Jeg ser ikke hvorfor du ikke bare kan bruke $_SESSION direkte, men men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå