Glassflasken Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Halla, Har syyykt lyst på EOS 450D nå. Tenkte å bestille det. men så er det det med rebel XSi og Kiss x3 osv. Hvilket er best til en fornuftig pris? Jeg har jo mest tenkt til trampo, natur og skibilder. burde jeg glede meg? har den sånn at jeg kan holde inne shot-knappen, så tar den mange bilder om gangen? Men takk for svar =) Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Canon 450D(Europa) er det samme som Rebel XSi(USA) og Kiss X2(Japan) Canon 500D(Europa) er det samme som Rebel T1i(USA) og Kiss X3(Japan) Canon 450D klarer 3,5 bilder i sekundet i opptil 53 jpg bilder og klarer seg nok til de fleste. Skal du ha kjappere seriebilder så må du opp i 30D/40D/50D eller 7D. 30D/40D kan du nok finne brukt til samme/rimeligere pris som du må ut med for 450D, men de er jo tyngre og større også. 450D er vel et ganske bra kamera. Viss du kjøper KIT med 18-55 objektiv så bør du passe på at det er IS(Bildestabilisering) versjonen som er med. Denne er en del bedre enn den uten IS. Lenke til kommentar
to88he Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Canon 450D heter i USA og Canada for canon XSI(tror jeg). Er ikke annen forskjell enn at det er forskjellige navn i forskjellige verdensdeler. Litt samme som Opel og Vauxhal. Alle speilrefleks kan ta flere bilder pr. sek. Canon 450D klarer 3,5 bilder pr. sek, dyrere modeller klarer ofte 6 og 8 bps. Husk at objektivene spiller en veldig viktig rolle når du bruker speilrefleks, dersom du ikke har planer om å benytte deg av flere objektiver enn objektivet som følger med så kanskje det er bedre med kompaktkamera. Bilder fra speilrefleks krever også mange ganger mer etterbehandling enn bildene fra et kompaktkamera. jpeg rett fra kamera så vil kanskje bildene fra et speilreflekskamera fremstå som litt blasse og kjedelige i forhold til et kompaktkamera. Speilrefleks er dessuten mye mer drass i forhold til kompaktkamera, passer liksom ikke i lomma. Dersom du skal ha bra optikk, så blir prisen også mye dyrere. Hvis du er klar over alle disse "ulempene" med speilrefleks og har tenkt gjennom de, og er villig til og ofre dette, og mener at fordelene med speilrefleks er større enn ulempene så er speilrefleks noe for deg. Liker du og ta bilder? hvis ikke, kjøp kompaktkamera. her er en guide som du bør lese: http://www.akam.no/artikler/skal_jeg_kjope...ilrefleks/14698 Du kan spare mye penger på å kjøpe brukt, se bruktmarkedet på foto.no Canon 450D begynner å bli billig siden det er et par år gammel nå, men tar likevel knallbra bilder. Slik jeg har nevnt tidligere, objektivene er viktigere enn kamerahuset. Endret 10. februar 2010 av to88he Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå