Haugli Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei! For sånn høvelig, bortimot, ca et år kjøpte jeg meg en billig PC på komplett, og trenger nå å oppgradere denne til å ihvertfall kunne kjøre WoW, CSS, CoD4, Fallout 3 og sånt rimelig smertefritt. Specs'a er slik: AMD Athlon 64 x2 5000+ CPU NVIDIA GeForce 8600GT 512mb GPU 3GB RAM Er et greit HK og PSU er på 400W tror jeg. Hvordan får jeg best mulig bedre ytelse for ca 2,000? Hadde vært utrolig takknemmelig hvis noen kunne ha tadd seg noen minutter til å hjelpe Lenke til kommentar
Osse Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 hvilket hovedkort er det i riggen. Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Sånn kjapt ville jeg tro at et nyere pci-express skjermkort ville kunne gå rett på hovedkortet og gi deg den ytelsen som du ønsker. Med tanke på budsjettet ditt vil et skifte utover dette koste mer. Enten ville jeg kjøpt et skjermkort som et ATI Radeon HD 5850 kanskje, eller så ville jeg ha anbefalt full pakke med hovedkort + cpu og nytt skjermkort Tar litt forbehold her om at hovedkortet ditt støtter skjermkortet og at strømforsyningen din er kraftig nok til å drive dette skjermkortet. Lykke til! Lenke til kommentar
Osse Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Det er viktig å vite hvordan eksakt hvilket hk du har, selv mange gamle am2 hk støtter dagens am3 cpu'er og pcie skjermkort. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Til de spillene som trådstarter ønsker holder et HD 5770 til 1 200 kr så det suser. Jeg kjører Fallout 3 på et GTS 250 som er klart svakere enn HD 5770, og det med svært akseptabel ytelse. CPU holder faktisk helt greitt, jeg ville ventet litt med den. PCIe støtter alle hovedkort fra de siste 4 - 5 årene. Endret 11. februar 2010 av Bolson Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Veldig godt svar fra Bolson her. Bruk 1200 på oppgradering nå, så legger du vekk de 800 du har "igjen" til oppgraderinger siden. Kanskje om du kjører Windows Vista idag vil en oppgradering til Windows 7 være verdt pengene? Du får en OEM for ca 800,- Lykke til med "ny" PC da! Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå