Gå til innhold

lav fps i css? 5870 + I7 920

Anbefalte innlegg

Hei

Får ikke lenge siden gikk jeg til innkjøp av ny pc. 6GB RAM, I7 920, ATI 5870 m.m. Har nå innstalert og testet css litt. Online har jeg en fps mellom 190-320. Jeg merker ikke lagg eller noe slik, men synes det er litt merkelig. Fps'n er dog mer stabil offline, men synes fortsatt den ikke er spessielt høy. Det hender seg også her at den detter under 200. Vet dette ikke har så mye å si for spillopplevelsen, men jeg lurer mer på om pc'n yter som den skal. Kjørte en stress test fikk 384 fps elns. Med ALT på fullt og 1920x1080 oppløsning. Ikke noe av hw er overklokket. Kan det være CPU'en som holder meg tilbake? Har sett screenshot og lest om folk som har fps stabilt mye høyere enn meg, men med dårligere hw.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Djizez chrizt! 300 FPS er nesten fire ganger så høy hastighet som skjermen din i det hele tatt klarer! Det er høyere enn det øyet ditt klarer! Trenger du mer? :ermm:

Som jeg sa: jeg vet at det ikke påvirker spillopplevelsen. Poenget her er om pc'n yter som den skal.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dynamic lightning kan føre til fps drops. Utifra oppløsningen du nevner, så benytter du en LCD skjer, denne klarer nok ikke mer en 60hz, så liten vits med 320 fps. Du vil bare oppleve grafikk tearing.

Så var vi i gang med den evig gamle påstanden som for lengst er debunked og lagt død. Jo det er vits med så høy FPS i et FPS spill. Musa reagerer bedre, bildet blir bedre ( Selvfølgelig med unntak av grafisk tearing. ) og man har muligheten til å reagere litt raskere. ( Om personen "bak spakene" klarer det er en helt annen historie. )

Djizez chrizt! 300 FPS er nesten fire ganger så høy hastighet som skjermen din i det hele tatt klarer! Det er høyere enn det øyet ditt klarer! Trenger du mer? :ermm:

Da kan jo du forklare oss hvor mye øyet klarer ?

Til TS: Kjører på 4870 + Q9550 @ 3.6ghz og har ca. 150-200 fps jevnt, så det du får er nok korrekt. Klokker du CPU vil du se økning :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...