Gå til innhold

Virtual PC XP mode på Windows 7 Ultimate

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gode erfaringer å dele her? Jeg er skuffet over denne XP mode. Etter kjøp av en ny bra stasjonær PC med installert Windows Vista, oppdaterte jeg til Windows 7 da den kom, og kjøpte til Ultimate versjonen, for jeg hadde behov for å kjøre Virtual PC for min Photoshop 7.0 som ikke kan gå på 64bits. (Jeg vil gjerne beholde PS 7.0, er vant til den og bruker den mye.)

Jeg har fortsatt en gammel Windows XP på min maskin, hadde tenkt å kvitte meg med dobbelt sett operativ system, men nå ender jeg opp med å logge inn på W XP for å kunne bruke min PhotoShop uten "trøbbel". Når jeg bruker PS i XP Mode er den veldig ustadig og flipper av rett som det er og arbeidet går sent. Da blir det til at jeg heller velger å kjøre den i W XP hvor alt går som smurt. Må jeg oppgi å få dette til å fungere på min Virtual PC? Det er jo greit å være på et sted hvor jeg har tilgang til alt det andre jeg trenger...

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xp-Mode kjører bare en cpu og har ikke støtte for 3D-grafikk.

For å få mest igjen, så ville jeg nok brukt virtualbox.

Hmm...hva innebærer det der da? Betyr det at den kan aldri bli helt god for PhotoShop 7.0? Var inne på tanken å se om det ble bedre hvis jeg reinstallerte den. Da vet jeg ikke hva jeg kan bruke xp mode til i det hele tatt. Er det vanskelig å ta ned, installere den virtualbox da? Må jeg aktivere noe i bios for den også?

RandiA

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Virtualbox er bare å laste ned og innstalere. Ikke mye kluss med den.

Det at Xp-mode bare kjøre på en kjerne er at om du har en Quad-prossesor, så vil den bare få 25% av resursene til den Prosessoren.

Med 3D grafikk, så er det hovedsakelig spill og sånt som har manglende støtte samt at ikke alle spill kan kjøres over RDP..

Lenke til kommentar

Jeg kjører aldri noe spill, så jeg trenger ikke noe ressurskrevende...bare få til at PS 7 holder seg på plass og ikke flipper ut så lett.

PS.Fungerer denne på samme måte som xp mode? Kan jeg bruke de programmene jeg har installert på Virtual PC, eller må jeg installere de på nytt i denne "boxen"?

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Man må nok instalere på nytt.

XP Mode gir deg et ferdig installert XP som følger med Win 7. Med VirtualBox må man skaffe og installere XP selv.

Åja. Slik. Det avgjør saken. Jeg har kjøpt W7 Ultimate og jeg har et operativ-system til (Wxp) på maskinen. Det får holde. Jeg får vel se meg om etter en PhotoShop som går på W 7, ønsker ikke Elements (har en eldre versjon), og heller ikke av de mest omfattende nyeste PS, vet ikke hvilken utgave jeg kan finne (brukt) da som går på W 7. (?)

RandiA

Lenke til kommentar
Man må nok instalere på nytt.

XP Mode gir deg et ferdig installert XP som følger med Win 7. Med VirtualBox må man skaffe og installere XP selv.

Diskdatafila til XP Mode er i VHD format og skal i følge Wikipedia fungere i VirtualBox. Fungerte hvertfall helt bra for meg å åpne fila i VmWare. Fila man trenger heter c:\program files\windows xp mode\windows xp mode base.vhd. Men til det egentlige spørsmålet tror jeg Photoshop fungerer dårlig uansett hvilken viritualiserings metode man bruker. :)

Endret av killerost
Lenke til kommentar
Men til det egentlige spørsmålet tror jeg Photoshop fungerer dårlig uansett hvilken viritualiserings metode man bruker. :)

Ja, hvis det er rett, som jeg også tror, så får jeg bare leve med det slik...litt trøbling og sendrektighet, eller innlogging til W XP OS som jeg fortsatt har. Vanskelig å få tak i en vanlig PS for 64 bits, en etterfølger til PS 7 uten at man må opp i de store, dyre utgavene, skulle ønske det var en mellomting mellom disse Elements 8 og CS4 eller deromkring.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...