Gå til innhold

Proskjekt: Chevrolet Computer!

Anbefalte innlegg

--Startet proskjektet--

Er på utplassering på rupro, etter som de driver og flytter maskiner og diverse fikk jeg ta det jeg ville fra materiale demmers(er litt begrenset). Jeg fant ut fort hva jeg ville lage. Er så og si dritt lei av det stygge old kabinett mitt.

--material valg--

Siden det er på rupro blir det faktisk rustfritt stål 25x25x3mm, Kabinettet blir fort tungt med dette stålet,blir sikkert noe perforert stål for og feste hd og cdrom! Men drar ikke så mye på pc att dette har noe og si!. bare jeg klarer og løfte skjermen og pc er alt greit;)

--Behov--

Skal vell ta alt fra gammle pc`n så trenger vell ikke noe annet en rupro og noe plexi og gummi til og ikke kortslutte drittn!

--størrelse--

Siden jeg er dritt lei av høyt kabinett, tenkte jeg kan lage et lavt men ikke for lavt kabinett.

500x200x500mm

586346.jpeg

586350.jpeg

586352.jpeg

Kommer ny update rett før helgen!

post-162252-1265832306_thumb.jpg

Endret av Vegard115
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update,sponsor?

Etter en lang og hard torsdag kom jeg med på jobb igjenn og gledet meg til og få ferdig nye ting videre. altså i dag ble jeg ferdig med side og logo også front. Logoen ble jeg veldig fornøyd med, lurer på om jeg skal lakke eller pusse så jeg får en shiney finnich;). Dette skal jeg sove på. på fronten ble det en stygg feil, Jeg klarte altså og skirve j66.i179 i stedet for j66.i149. Dette ble en feil så det ble et hull på feil plass. Dette gjorte til at jeg ser rett inn på "rammen". tenker og få laget dette til med og kaste over en liten "lapp" med ett nr på. 1337 maby?:D . fikk ikke tatt noen bilder med dekslene på casen! skal skaffe dette til mandag. Men det er ett lite problem. kan hende jeg skal bli med ut å se hvordan de setter opp kjøkken. dette tar fort hele dagen.:(.

post-162252-1266007575_thumb.jpg

post-162252-1266007600_thumb.jpg

post-162252-1266007616_thumb.jpg

post-162252-1266007638_thumb.jpg

post-162252-1266007762_thumb.jpg

post-162252-1266007803_thumb.jpg

Endret av Vegard115
Lenke til kommentar

Liten update

Etter litt sketchup fant jeg ut att en hd rack hade vært kult også i svart. Dette hadde fått en sammentreffede style med "grillen" i logoen. Etter mye soving om den skal lakkes eller ikke lakkes, så har jeg bestemt meg att kabinettet skal IKKE lakkes. Dette er pga av en shine overflate minnet meg på når min pappa sto og pusset bilen sin ned!. Også det med min viftestyring. Jeg fikk ikke plass til to cdrooms på fornten siden jeg trykket feil på den dumme pc. Etter noen tanker fikk jeg ideneen om og lage hull på fronten og sette knappene der. Dette vill lage att jeg kan ha min viftestyring.

post-162252-1266055287_thumb.jpg

post-162252-1266055296_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Update*

Etter jeg fikk høre jeg ikke skulle bli med trailer til trondheim i dag fikk jeg forstette på kabinettet. Jeg laget en ny front igjenn pga av att det ble for liten plass fra bunnen i kabinettet til viftet! Altså fikk ikke plass til viften! etter jeg ble ferdig med den nye fronten ble det lakkering av "filter og bak Chevrolet" Svarte bokstaver og et "filter" svart. Ser filtere på bildet. Det som er trist att jeg fikk ikke tatt bilder hvordan det ser ut nå! Er litt misfornøyd med skruene,skal få til nye skruer som har forskjenket hode:D Dette blir til jeg får kabinettet hjemme. Noe som er litt synd på rustfrittstål er fakitsk du ser alle fingratrykk som er på platene. Noen som vet av et midell for og fjerne dette skriv et brev. Det som gjennstår med kabinettet er bare og sette in skruer,lage baken (dette blir med samme "filtere" som i logoen) og lage hd rack! Også en annen ting:D gleder meg sykt og komme hjem med kabinette og ha den på vekten:P Kjente på den uten sidene, var nokså tung:D Neste Update blir det mange flere bilder av hvordan det ser ut nå. Kanskje svarte skruer hadde vert fett:D Gi noen tips gutta/jenter:D

post-162252-1266251896_thumb.jpg

post-162252-1266251915_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Update*

I dag fikk jeg forsette på kabinettet som trengte litt mer tid:D Ble ferdi meg det meste, mangler bare pakkparten på kabinettet, Har faktisk et spørsmål til dere som dere kan skrive i kommentartråden! Skal jeg lakkere rammen svart? Vill høre va dere vill ha gjort. Eneste som gjenstår av kabinettet er faktsik HD-RACK og noen andre små ting. skal lage ny front til viftestyringen, tar med mal og lager dette i morgen vist jeg får tiden til dette. Jeg finner ikke hk brette mitt, noen som kan sponse/gi bort pris til meg eller noe slag, Jeg har så langt ikke noen sponsere og søker fortsatt etter noe snille personer som vil bli reklamert via kabinett og nettet. Har lyst og kaste på noen hengsler på kabinettet med det blir så stygt siden du ser litt av de. Noen som har forslag til pcn, KOM ME DE NÅ. or too late. Bilder kommer i morgen, da legger jeg over de på pc,

Lenke til kommentar

Update

Etter en forferdielig dag, ingenting funker. Fikk btw en clutch til crossen som ikke passet, dritt. Men Fikk i stand hd-rack i dag. ferdi monter i kabinette,syntes dette ble ganske bra. Dette gjorde jeg ved og borre 4 hull på nederse platen, og sette på 5mm bolter-gummi og mutre:D gleder meg til og få alt sammen og se hvordan kabinette funker innen varme og kulde. Lite problem, hvordan skal jeg få montere fast cd room og viftestyringen, har ingen anelse av dette. Kan hende jeg lager en macgyver, Dette blir av en tyn plate/strimle som blir bunnet upp til topp platen og dermed skruvd fast. Jeg har veldig lyst på det me hengsler, dette blir også et stor problem siden den vises godt og ikke passer inn i pc. Det som skal gjøres i morgen er og få hull på en plate så viftestyringen passer i metalet:D blir mye finere, skal prøve å få mål på hvor bred hk-platen/bak på filtere er, må kappe av noen centimeter der. Dette gjøres via en blekplatesaks. Også skal jeg prøve og lage ny forntgrill siden denne ble 120mm på sidene og deremed 02,03mm for liten, dette synes vist du ser godt etter. Må borre en start knapp også, vet ikke hvilken knapp jeg skal ha enda, finner sikkert noe i skrotet til min papps. Montering i kabinettet blir vell ikke før eller etter helger tipper jeg. vi får se om jeg skal ute eller mekke:D kommer ann på vær og føre.

Kommentartråden,Hva syns du?

post-162252-1266439458_thumb.jpg

post-162252-1266439502_thumb.jpg

post-162252-1266439596_thumb.jpg

post-162252-1266439662_thumb.jpg

post-162252-1266439750_thumb.jpg

post-162252-1266439798_thumb.jpg

post-162252-1266439821_thumb.jpg

post-162252-1266439902_thumb.jpg

post-162252-1266439926_thumb.jpg

Endret av Vegard115
Lenke til kommentar

Update

Da skulle jeg starte i gang montering etter og få ferdig vitestyringhullene, Disse gikk selfølgelig rett i dass, 1 hull var litt skjevt og dermed må begynne med en ny i morgen! Fant ut hvordan jeg skulle sette psu inne i pc, jeg bøyde en plate 90 grader og satte den bak så det ligger i en presse. Dette funker fint, Fikk også fronten ferdig i dag, Eneste att viftene bråker noe sinsykt Tror det blir 5volt på disse fra viftestyringen. Ble fornøyd med denne også, bare en ting når jeg setter in cd roomen detter den ned,Liksom den står skjevt i kabinettet. Dette blir også en tenke sak på hvordan jeg skal få dette til og se fint ut. Har tenkt på og lage en "overkasse" Altså en kasse oppå kabinettet i plexi. Dette er ikke sikkert får se hvor pengene rekker. Men tanken siden jeg er bil fan tenke jeg show. Neonlys biler som snurer oppen på, Noen led pærer hadde vert tøft, hadd lydled(blinker i takt). Hadde vært tøft og had 2 biler som snurrer oppen på pc.Motorene må drives via pc. Kanskje to synde vifter kan funke men dette er bare en tanke. Kabinettet begynner og bli ferdi, mangler og sette på baken og kappe ut hovedkortbrettet. Da er vell alt ferdig, pollering etter tipper jeg, for og få mye finere overflate.

post-162252-1266519279_thumb.jpg

post-162252-1266519303_thumb.jpg

post-162252-1266519319_thumb.jpg

post-162252-1266519354_thumb.jpg

post-162252-1266519376_thumb.jpg

Endret av Vegard115
Lenke til kommentar

post-162252-1266605334,8183_thumb.jpg

Update

Igang for i dag. Har montert bakplaten, akkurat nå er kabinettet klart til og sette in hardware. Mangler og kappe så alt passer bak i kabinettet(usb/firewall/nettverkledning) Dette gjør jeg ved og ta en pappeske og lage en mal i morgen eller i helgen. Er ikke sikker på når jeg skal montere siden kawasakin min er i stand:P. Må også TAKK rupro en stor takk. Fikk 500kr av dem og pc kabinettet i dag. Dette ble jeg forferdelig glad får. Også vist jeg ville i uke 11uke&13uke komme på utplassering og styre laseren mye mere. Dette takket jeg ja til og dermed får jeg kanskje lage meg en ny sideplate får funn, hadd 2 foskjellinge. Det med den oppå kassen ble jeg litt usikker på. Dette blir i plexi og jeg er ikke sikker på hvor jeg kan kjøpe dette. Vist noen har en mal til hk plater så TAKKER jeg til tegninger i rikting mål så jeg kan lage platen og kappe ut dette. Må lakkere om igenn den platen siden jeg borret hull i dem og lagde merker. Dette blir vell gjort i natt ogstår over til i morgen. Når jeg har monter allt i pc drar jeg av plastikk og da får jeg se det endelige resultattet. Jeg har tenkt på vannavkjøling men siden pengene ikke fyker inne nå siden kawasakien var synd vet jeg ikke. Kunne tenkt meg en sponsor som hadde hjulpet meg litt hær. Noen som har en sponsormal kontakt meg!.

post-162252-1266605420,6939_thumb.jpg

post-162252-1266605442,5066_thumb.jpg

Endret av Vegard115
Lenke til kommentar

Liten Update

Etter lite updates må jeg fortelle att jeg tviler på det blir "showkassen" oppå pc. Sitter og venter på att hk-brett kommer også, kommer vell onsdagen,torsdagen . Dette er det som mangler; Hovedkortbrett,noen ledd lamper, Flere skruer,Og fjerning av plast. Eller er alt klart til og ta ut alt av pcn og sette det inn i nye. Tror dette blir utrolig fett. eneste andre ting jeg har jort er og feste baken på kabinettet. Dette ble ganske nice. men skal jeg opp med sidene blir ene sidene på den platen opp. Jeg skrude fast bakplaten sammen med sideplattene vist dere forstår. Kan legge ut bildere senere i kveld/morgendagen!

Endret av Vegard115
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...