Gå til innhold

Hjelp HD PVR fra Canal Digital støyer for mye


Anbefalte innlegg

I forbindelse med overgang til snart ny TV har jeg kjøpt inn HD PVR boks fra Canal Digital. Dette for å HD signaler og fordi vi bruker slik boks til mye opptak.

 

Men den nye PVR boksen til Canal Digital bråker/ suser så mye at den er rett og slett et problem å ha i stua. TV`en må stå høyt på for å overdøve støyen. CD sin gamle PVR boks er ikke i nærheten av støyen til den nye.

 

Jeg har fått prøve en annen boks fra Canal Digital, men den støyet akkurat like mye. Så da virker det som om det er slik de skal være.

 

Noen råd til hva man kan gjøre. Går det ann å koble ut hele vifta i den boksen. Tipper det er den som står for støyen.

 

Ved kjøp av ny TV kan jeg jo kjøpe TV som gjør at jeg kan putte kortet til Canal Digital rett inn i TV`en (cam modul), men hva gjør jeg da med opptakene jeg er så avhengig av?

 

Finnes det andre opptaksmuligheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støyer boksen når den er "av" dvs i standby, så er det en feil som du kan klage på.

 

Støy i drift er nok innen visse grenser normalt for denne boksen som inneholder en harddisk og en vifte. Du kan redusere støy ved å sette den på et mykt underlag så du demper resonnansstøy, og holde den unna radiatorer og varmeovner så vifta ikke går mer enn den trenger.

 

Ole

Lenke til kommentar
Støyer boksen når den er "av" dvs i standby, så er det en feil som du kan klage på.

 

Støy i drift er nok innen visse grenser normalt for denne boksen som inneholder en harddisk og en vifte. Du kan redusere støy ved å sette den på et mykt underlag så du demper resonnansstøy, og holde den unna radiatorer og varmeovner så vifta ikke går mer enn den trenger.

 

Ole

 

Takk for svar!!

 

Den støyer ikke når den står i standby. Bare i bruk. Skjønner at det skal støye noe, men har gamle PVR boksen til Canaldigital i tillegg. Den støyer nesten ingenting i forhold. Det er rett og slett et problem. Har prøvd å skifte underlag, men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...