Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Må betale for OS-installasjon etter diskkrasj?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, etter en kranglete samtale med en tekniker på Elkjøp endte visa med at Elkjøp slettet OS-et de hadde lagt inn og dama slapp å betale tusenlappen...

 

Det jeg glemte å nevne i første post var at Elkjøp nærmest så det som en selvfølge at man skulle betale 1000 kr for dette.

 

Har fått tilbake maskinen og installert OS selv (hadde heldigvis recovery-CD). Greit nok, men ikke akkurat imponert over servicenivået. Grådig rett og slett. Jeg tror nok en del lite datakyndige folk (som mange mac-brukere er, no offence) betaler den tusenlappen i god tro dessverre...

Lenke til kommentar
Ok, etter en kranglete samtale med en tekniker på Elkjøp endte visa med at Elkjøp slettet OS-et de hadde lagt inn og dama slapp å betale tusenlappen...

De slettet det etter at de hadde lagt det inn? Virkelig skremmende..

 

Det jeg glemte å nevne i første post var at Elkjøp nærmest så det som en selvfølge at man skulle betale 1000 kr for dette.

De kan ikke utføre en reparasjon og belaste kunde for dette før de har innhentet et samtykke fra kunde. De kan kun ta betalt for undersøkelse dersom de har gjort kunde oppmerksom på det ved innlevering av produkt. Kostnad for reparasjon, slik Elkjøp her presenterer det som, skal kunde *alltid* gi sammtykke til før reparasjon påbegynnes. Legger man da til at kunde hadde krav på at det ble gjort kostnadsfritt, så går det litt kaldt ned ryggen min. Vil tro at de store serviceavdelingene til Elkjøp har såpass med kunnskap på området. På en annen side så kan man vært uheldig med at det var en medarbeider under opplæring eller likende.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å sende et brev(!) eller en epost til butikken, eller kanskje helst elkjøp sentralt, med navn på vedkommende og din beskrivelse av serviceopplevelsen. Nevn at det er et brudd på forbrukerkjøpsloven å ta betalt for reparasjon uten avtale (det du signerte på var å betale undersøkelsesgebyr dersom maskinen ikke fungerte grunnet brukerfeil), og at det er et like klart brudd å ikke legge inn OS slik det lå inne da du kjøpte den.

 

Slike folk har bare godt av å bli pisket litt ovenfra, og etter å ha gjort deg irritert og frustrert, skulle det virkelig bare mangle om du ikke gir ham litt pes tilbake..

 

I tillegg er det den eneste måten å hjelpe dine medforbrukere på, om ikke skadefryd er god nok motivasjon i ditt hode. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Underlig garantipolitikk.

 

"Vi reparer den nesten ferdig helt gratis, men den siste biten må du pent betale for".

 

Burde ikke være mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...