Nuffern Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Kunde har krav på å få levert maskinen tilbake i samme tilstand som da den var ny. Det spiller da ingen rolle om kunde har brent ut recovery eller ikke. Hvis ikke har ikke avhjelp blitt utført. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Ok, etter en kranglete samtale med en tekniker på Elkjøp endte visa med at Elkjøp slettet OS-et de hadde lagt inn og dama slapp å betale tusenlappen... Det jeg glemte å nevne i første post var at Elkjøp nærmest så det som en selvfølge at man skulle betale 1000 kr for dette. Har fått tilbake maskinen og installert OS selv (hadde heldigvis recovery-CD). Greit nok, men ikke akkurat imponert over servicenivået. Grådig rett og slett. Jeg tror nok en del lite datakyndige folk (som mange mac-brukere er, no offence) betaler den tusenlappen i god tro dessverre... Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ok, etter en kranglete samtale med en tekniker på Elkjøp endte visa med at Elkjøp slettet OS-et de hadde lagt inn og dama slapp å betale tusenlappen... De slettet det etter at de hadde lagt det inn? Virkelig skremmende.. Det jeg glemte å nevne i første post var at Elkjøp nærmest så det som en selvfølge at man skulle betale 1000 kr for dette. De kan ikke utføre en reparasjon og belaste kunde for dette før de har innhentet et samtykke fra kunde. De kan kun ta betalt for undersøkelse dersom de har gjort kunde oppmerksom på det ved innlevering av produkt. Kostnad for reparasjon, slik Elkjøp her presenterer det som, skal kunde *alltid* gi sammtykke til før reparasjon påbegynnes. Legger man da til at kunde hadde krav på at det ble gjort kostnadsfritt, så går det litt kaldt ned ryggen min. Vil tro at de store serviceavdelingene til Elkjøp har såpass med kunnskap på området. På en annen side så kan man vært uheldig med at det var en medarbeider under opplæring eller likende. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Ja, her var det ikke snakk om at jeg skulle få noen OS-installasjon gratis. Traff i det minste en mer imøtekommende fyr når jeg hentet den i dag som innrømmet at kollegaen hadde oppført seg barnslig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Anbefaler deg å sende et brev(!) eller en epost til butikken, eller kanskje helst elkjøp sentralt, med navn på vedkommende og din beskrivelse av serviceopplevelsen. Nevn at det er et brudd på forbrukerkjøpsloven å ta betalt for reparasjon uten avtale (det du signerte på var å betale undersøkelsesgebyr dersom maskinen ikke fungerte grunnet brukerfeil), og at det er et like klart brudd å ikke legge inn OS slik det lå inne da du kjøpte den. Slike folk har bare godt av å bli pisket litt ovenfra, og etter å ha gjort deg irritert og frustrert, skulle det virkelig bare mangle om du ikke gir ham litt pes tilbake.. I tillegg er det den eneste måten å hjelpe dine medforbrukere på, om ikke skadefryd er god nok motivasjon i ditt hode. Endret 11. februar 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Underlig garantipolitikk. "Vi reparer den nesten ferdig helt gratis, men den siste biten må du pent betale for". Burde ikke være mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå