Bone Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Heisann! Sikkert litt rart spørsmål, men.. Jeg har en boks fra Canal Digital, har de som ISP, og fra veggen og til boksen så går det en kabel som ligner veldig på en "vanlig TV coax-kabel", men.. er det det? Eller hva er det? Jeg trenger en ny en.. altså, en som er lengre? Hvor kjøper man sånne kabler? Hva heter de? Takk, takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det er coax som er beregnet for høye frekvenser. Du kan jo bare ta med kabelen til en radio/tv-forretning og si at du skal ha lignende kabel som passer for samme connectorer. Antar det er standard F-connectorer som man bare skrur på kabelen. I såfall kan du bruke de på den gamle om igjen. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Takk, takk! Okei.. ja, det er en slik kabel som er "skrudd på" .. står CABELCON 4.9 på den.. De har slike i "vanlige butikker" ? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Er standar F-konektorer ja, men de er nok ikke skrudd på. Er kompresjonstypen som er klemt på, og dermed umulig å gjenbruke. Men du kan sikkert skaffe deg kabel og "twist-on" konektorer på biltema eller class olson. Twist-on funker fint, men er ikke like solide som en kompresjonskonektor. Men ligger det i ro er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) GRRRR!! Nå er jeg småsint.. Stakk innom Elkjøp her om dagen, for å få tak i sånn kabel.. de hadde ikke, men sa jeg kunne ringe Canal Digital selv, så kanskje de sendte ut.. Jeg ringte og forklarte hva problemet var, og damen i telefonen skulle sende meg en kabel på 10 meter.. det gikk noen dager, ikke så lenge, så fikk jeg kabel i posten, men dette var en vanlig TP-kabel, så nå ringte jeg Canal Digital igjen.. : Det finnes ikke kabel visstnok, som er lengre enn den stusslige meteren de har.. jeg trenger altså kabel fra vegguttaket til modemet.. Prøvde å finne ut hvor de fikk kabel fra, og de fikk det fra Sverige, mer ville han ikke si.. Han foreslo å flytte TV-uttaket.. men, dette er jo innebygd, er det virkelig så lett å flytte slik? Det skulle komme en montør og fikse dette, men pga tid og sånn, så kunne det ta en 3 uker.. de skulle ringe.. *sint* 1) Er det virkelig så lett å flytte TV-uttak til "hvorsomhelst", og 2) Noen som vet hvor man kan skaffe sånn kabel? CABELCON 4.9 står det på den.. den er hvit, og har "skru-greier" i hver ende.. Endret 24. februar 2010 av Bone Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Får tak i masse slik kabel og f-konektorer hos elektrogrosister, men de selger ikke til privatpersoner. I tillegg koster presstanga en liten formue. Du kan ringe direkte til CD sin underleverandør. Tar 5 min å lage den kabelen du trenger, og de som jobber som montør har delene bak i bila si. Prisen er vel alt etter hvor "snille" de føler seg. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Elfa.se har nok det du trenger. De har vel hentebu i Nydalen (om du bor i Oslo) Endret 25. februar 2010 av Youcef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå