Gå til innhold

Hvilken kabel brukes på Canal Digitals internettforbindelse?

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sikkert litt rart spørsmål, men..

Jeg har en boks fra Canal Digital, har de som ISP, og fra veggen og til boksen så går det en kabel som ligner veldig på en "vanlig TV coax-kabel", men.. er det det? Eller hva er det? Jeg trenger en ny en.. altså, en som er lengre?

Hvor kjøper man sånne kabler? Hva heter de?

Takk, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er standar F-konektorer ja, men de er nok ikke skrudd på. Er kompresjonstypen som er klemt på, og dermed umulig å gjenbruke.

Men du kan sikkert skaffe deg kabel og "twist-on" konektorer på biltema eller class olson.

Twist-on funker fint, men er ikke like solide som en kompresjonskonektor. Men ligger det i ro er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

GRRRR!! Nå er jeg småsint..

Stakk innom Elkjøp her om dagen, for å få tak i sånn kabel.. de hadde ikke, men sa jeg kunne ringe Canal Digital selv, så kanskje de sendte ut..

Jeg ringte og forklarte hva problemet var, og damen i telefonen skulle sende meg en kabel på 10 meter.. det gikk noen dager, ikke så lenge, så fikk jeg kabel i posten, men dette var en vanlig TP-kabel, så nå ringte jeg Canal Digital igjen.. :

Det finnes ikke kabel visstnok, som er lengre enn den stusslige meteren de har.. jeg trenger altså kabel fra vegguttaket til modemet..

Prøvde å finne ut hvor de fikk kabel fra, og de fikk det fra Sverige, mer ville han ikke si..

Han foreslo å flytte TV-uttaket.. men, dette er jo innebygd, er det virkelig så lett å flytte slik? Det skulle komme en montør og fikse dette, men pga tid og sånn, så kunne det ta en 3 uker.. de skulle ringe..

*sint*

1) Er det virkelig så lett å flytte TV-uttak til "hvorsomhelst", og

2) Noen som vet hvor man kan skaffe sånn kabel? CABELCON 4.9 står det på den.. den er hvit, og har "skru-greier" i hver ende..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Får tak i masse slik kabel og f-konektorer hos elektrogrosister, men de selger ikke til privatpersoner. I tillegg koster presstanga en liten formue.

Du kan ringe direkte til CD sin underleverandør. Tar 5 min å lage den kabelen du trenger, og de som jobber som montør har delene bak i bila si. Prisen er vel alt etter hvor "snille" de føler seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...