EkanTrike Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Har prøvd å søke meg frem til et fasit på nett om hvorfor .mkv eller HD filmer lagger. Det lagger ikke mye, lyden er fin og alt det. Men selve bildet "lagger" på en måte som om en ny scene i en film/serie skal "loade" så lagger bildet pittelitt. Men hva kommer dette av? Maskinen er ingen drittmaskin heller. Kort om specs på denne: Intel Core 2 Duo E6750 2,66Ghz 2048mb minne ATI Radeon HD 2600XT 320Gb 7200rpm disk Programmet jeg bruker for å se filmer og serier er Zoom Player, kjøpt og betalt og syns dette er svært godt. Ellers kjører jeg CCCP codec pakken og sjekker når nye oppdateringer kommer. Jeg har også reinstallert XP SP3 på maskinen. Da denne maskinen kun fungerer som en HTPC, kun film, serier og musikk. Spill og annet vas er på andre maskiner. Men jeg gjør dog en liten vri. Jeg streamer alle filmer fra min server via et 1000mbits nettverk. Men selv om jeg laster over filmen/serien over på HTPCen fra Servern eller Streamer så lagger bilde så og si like mye. Til tider noe mindre når den ligger lokalt men ikke store forandringen. Så hva kan problemet være? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Prøv et annet program, som f.eks. Media Player Classic. Det fungerte for meg å bytte. Lenke til kommentar
rtc11 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 VLC player er jo en klassiker. Har du prøvd å spille av .mkv filen fra selve harddisken operativsystemet og alt ligger på? Laptopen min klarer for eksempel ikke å spille av .mkv filer fra en ekstern harddisk uten lagg, men kopierer jeg filen over til selve laptopen funker det fint. Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 VLC player er jo en klassiker. Har du prøvd å spille av .mkv filen fra selve harddisken operativsystemet og alt ligger på? Laptopen min klarer for eksempel ikke å spille av .mkv filer fra en ekstern harddisk uten lagg, men kopierer jeg filen over til selve laptopen funker det fint. Som jeg skrev jeg har prøvd både via stream som jeg normalt kjører og via LOKALT. Altså fra harddisken.. Men jeg kan legge til at jeg har prøvd fra flere spillere, VLC, Mediaplayer osv... Samme greia der også... Det er som på en måte som at filmen ikke helt klarer å "rende" (rendering) skikkeligt... Er svært lite i grunn men nok til at det er en smule irriterende. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Sørg for at du har siste versjon av skjermkortdrivere. Og i VLC kan du bytte video-output i Innstillinger - Video. Her kan du prøve med f.eks DirectX Video Output og se om det blir bedre. Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Sørg for at du har siste versjon av skjermkortdrivere. Og i VLC kan du bytte video-output i Innstillinger - Video. Her kan du prøve med f.eks DirectX Video Output og se om det blir bedre. Du kan være inne på noe her... i Zoom Player har en mye en kan stille på. Skal prøve meg ut der mellom forskjellige outputs... Samt hente ned den aller siste driveren til skjermkortet... selv om denne er snaut 1mnd gammel... Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Sørg for at du har siste versjon av skjermkortdrivere. Og i VLC kan du bytte video-output i Innstillinger - Video. Her kan du prøve med f.eks DirectX Video Output og se om det blir bedre. Du kan være inne på noe her... i Zoom Player har en mye en kan stille på. Skal prøve meg ut der mellom forskjellige outputs... Samt hente ned den aller siste driveren til skjermkortet... selv om denne er snaut 1mnd gammel... Har nå prøvd med diverse alt fra nyere EVT og Hali Media og noen andre. Den ble bedre og best med Hali Media men ikke godt nok syns jeg... hmm.. får teste dette videre... Lenke til kommentar
banjin Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 kjører selv zoom player. streamer over nettverk eller rett fra pc til tv. ikke no problem med lagg eller no. bruker kun ffdshow og ingenting annet. lar den sjøl hente ned fra nett det den trenger. eneste jeg gjør er å prøveå bruke siste versjon av ffdshow men sku heller ikke være nødvendig. er ikke no spesielt jeg heller gjør av innstilinger i den. skjermkort jeg har er ett radeon 3850. aldri heller hatt problem der. de takler det så det holder i masse vis. tror og zoom player liker nu best å bruke ffdshow og det som følger med install center der. eneste eg kan foreslå er sjekk drivere til skjermkort. og eventuelt ikke tulle med codec pakker og slikt og heller bruke ffdshow der. og mine pc spec er ikke noe spesiellt forskjellige fra din. quad cpu, 4gb minne og 500gb f1 sata diske. men jeg kjøre det helt fint på en am2 med 2gb minne og ræva skjermkort og. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 På min netbook (Asus EEE 901) så kjører jeg Windows 7, og der brukte jeg først VLC for å vise 720 filmer, men dette gikk ikke rundt. Så jeg lastet ned og installerte Lazyman Matroska, og spilte av i WMP istedet, og da gikk det brillefint. Lenke til kommentar
banjin Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 har asus eeePc 1001H, riktig nok med Xp og kjører zoomplayer med ffdshow og selv på denne klare jeg og se HD materiale helt greit over nettverket. går og fint å koble den opp mot 32 tatung skjerm og se film. men da sliter den en god del mere og da kan man ikke røre eeepc'n. blir ikke rett format på bilde mot tv. men det går. Lenke til kommentar
galskab Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Har du prøvd CoreAVC codecen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå