torsteinkollevag Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Jeg har store problemer med å finne ut hvilket format jeg bør bruke når jeg skal brenne et DVD video-prosjekt i 150 eksemplar. Jeg vil brenne DVD DL( double/Dual layer) Jeg har forhørt meg med mange forskjellige personer og to proffesjonelle DVD-trykkerier. Her er utsagnene dems: Trykkeri nr 1: Vær klar over at hvis det er DVD-Video som er formatet lønner det seg å bruke DVD-R DL Erfaringsmessig er DVD-R litt mer kompatible med DVD-spillere når det gjelder film. DVD+R plater er veldig bra for data, backup, multisession osv. Trykkeri nr 2: Vi benytter kun DVD+R DL, da kompatibiliteten på -R er for dårlig i markedet til at vi ønsker å sende det ut av huset. Hva skal jeg forholde meg til? Endret 10. februar 2010 av torsteinkollevag Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Ut fra det jeg har lest er DVD+R best å bruke. DVD+R er vel også generelt sett en oppgradering av DVD-R, (det har ikke noe med pluss og minus å gjøre) så det er vel slik at DVD-R fungerer best (eller i det hele tatt) på gamle DVD-spillere. Jeg ville valgt DVD+R. Endret 10. februar 2010 av Benny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå