Gå til innhold

Finner ikke 2 av 3 disker. Det haster !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann har en kompis som har problemer med harddisken.

Problemet er at Enhetsbehandling står det tre harddisker men har bare en hoved harddisk i min datamaskin og hvorfor står det ikke 3 ?

takker for svar

Oj, det der var vanskelig ja.

Hva er det du ser? Og hva forventer du å se?

Lenke til kommentar
Hvor mange fysiske harddisker og partisjoner har han?

Han har 3 harddisker på pcen i bios og i maskinen. men det står en harddisk C: i min datamaskin, de bruker SATA ikke IDE.

Har vel 500GB i C: men mangler de 320GB og 400GB.

Hallo!

Det er ikke feil det, det er nok bare slik at han har delt disken i tre partisjoner, slik at det kommer fram 3 i bios og 3 i min datamaskin. Det er helt ok.

Hvis du går i "min datamaskin" og høyreklikker på hver av de diskene som vises, så vil du se at de har forskjellig størrelse. Legg sammen alle størrelsene og du får se hvor stor disken som fysisk står i maskinen er.

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar
Det er ikke feil det, det er nok bare slik at han har delt disken i tre partisjoner, slik at det kommer fram 3 i bios og 3 i min datamaskin. Det er helt ok.

BIOS viser ikke partisjoner men fysiske harddisker. Dermed er det snakk om 3 forskjellige harddisker. Og siden 2 av dem ikke vises i Min datamaskin er de nok ikke initiert (partisjonert, formatert og tildelt bokstav) i diskbehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...