Scorpiontb Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Heisann har en kompis som har problemer med harddisken. Problemet er at Enhetsbehandling står det tre harddisker men har bare en hoved harddisk i min datamaskin og hvorfor står det ikke 3 ? takker for svar Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvor mange fysiske harddisker og partisjoner har han? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Heisann har en kompis som har problemer med harddisken. Problemet er at Enhetsbehandling står det tre harddisker men har bare en hoved harddisk i min datamaskin og hvorfor står det ikke 3 ? takker for svar Oj, det der var vanskelig ja. Hva er det du ser? Og hva forventer du å se? Lenke til kommentar
Scorpiontb Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Hvor mange fysiske harddisker og partisjoner har han? Han har 3 harddisker på pcen i bios og i maskinen. men det står en harddisk C: i min datamaskin, de bruker SATA ikke IDE. Har vel 500GB i C: men mangler de 320GB og 400GB. Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Kan du legge ut bilde av diskbehandlingen ? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Edit: Ahh, forstod "min datamaskin" som at det var DIN pc det var snakk om.. Endret 10. februar 2010 av Benny Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Er det ikke opprettet noe filsystem på diskene så vises de ikke i "min datamaskin" Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvor mange fysiske harddisker og partisjoner har han? Han har 3 harddisker på pcen i bios og i maskinen. men det står en harddisk C: i min datamaskin, de bruker SATA ikke IDE. Har vel 500GB i C: men mangler de 320GB og 400GB. Hallo! Det er ikke feil det, det er nok bare slik at han har delt disken i tre partisjoner, slik at det kommer fram 3 i bios og 3 i min datamaskin. Det er helt ok. Hvis du går i "min datamaskin" og høyreklikker på hver av de diskene som vises, så vil du se at de har forskjellig størrelse. Legg sammen alle størrelsene og du får se hvor stor disken som fysisk står i maskinen er. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det er ikke feil det, det er nok bare slik at han har delt disken i tre partisjoner, slik at det kommer fram 3 i bios og 3 i min datamaskin. Det er helt ok. BIOS viser ikke partisjoner men fysiske harddisker. Dermed er det snakk om 3 forskjellige harddisker. Og siden 2 av dem ikke vises i Min datamaskin er de nok ikke initiert (partisjonert, formatert og tildelt bokstav) i diskbehandling. Lenke til kommentar
Scorpiontb Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 hvordan kan jeg finne partisjonert, formatert og tildelt bokstav i diskbehandling? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Start->høyreklikk min datamaskin->behandle->disk behandling. Her kan du opprette partisjoner og formatere de slik at de får et filsystem. Vår obs på at jeg har engelsk XP så navnene er fritt oversatt. Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Start > kontrollpanel > Administrative Tools > Computer Management > Disk Management (diskbehandling). Eksempel på diskbehandling: Lenke til kommentar
Scorpiontb Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Bare vær obs på at i Windows er det flere veier som fører til Rom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå