kaanons Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei! Har en Opel Vectra 1,8CD stasjonsvogn, motor X18XE som ikke vil starte. Litt info: Batteriet er fulladet, har sjekket at det er gnist på alle pluggene, og i forrige uke byttet jeg releet som styrer bensinpumpa, da bilen heller ikke da startet. Etter at releet var byttet startet den som normalt og har gått helt til nå. Har ikke merket noe under kjøring, men da jeg skulle starte den i går morges bare dro den rundt på starteren uten antydning til tenning. Jeg mistenker at den ikke får bensin, men er usikker på hvordan jeg går frem for å feilsøke videre. Noen som vet hvor bensinpumpa befinner seg på denne modellen, så jeg kan høre om denne går når jeg forsøker å starte? Har heller ikke funnet ut hvilken sikring som går til bensinpumpa. I instruksjonsboka står det at det er sikring nr.19 i sikringspanelet under rattet, men der er det hverken noen sikring, eller kontakter for en sådan. På forhånd takk for eventuelle svar. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Bensinpumpa ligger helt ved tanken. Den er enkel å finne. Lenke til kommentar
kaanons Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Takk for respons. Er det inni bagasjerommet under matter og plater jeg kommer til tanken der pumpa ligger? Har ikke funnet noe på undersiden av bilen. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Sjekk under baksetet, kan hende det er en inspeksjonsluke der, men jeg mener at den ligger ved tanken der påfyllingsrøret et koblet til. Den set ut som et bensinfilter, bare med ledninger. Sylinderformet med ett rør i vær ende Legger ut bildet her, det er nr. 9 som sitter i din bil(merket) Endret 10. februar 2010 av david_almli Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Er vel noe som heter å starte med det enkle og ikke rive ut pumpa før du vet at den ikke er i orden. Har du sjekka releet, om du det kommer bensin fram til motoren, om bensinpumpa starter når du vrir om tenninga? Endret 10. februar 2010 av Gryterett Lenke til kommentar
kaanons Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Tanken er som du sier å sjekke om det er liv i pumpa, ved å høre om det er noe lyd i den, når jeg skrur på tenninga. Men det er greit å lokalisere den først, så jeg vet hvor jeg skal høre etter. Har som sagt byttet rele for seks dager siden, så det skal være i orden. Vet ikke om det kommer fram bensin til motoren, men mistenker at det er her problemet ligger. Fremgangsmåte for å sjekke dette mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Finn bensintilførselen og slakk på slangeklemma. Det er det enkleste, men det kan jo være problemer lengre fremme eks. dysene. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det du kan gjøre er å ta av slangen som kommer fra tanken på bensinfilteret, dvs den bakerste. Spruter det bensin der om du setter på tenning/ prøver å starte den så får den bensin fram til motoren hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå